מדדים ומחקרים

מחקר בינלאומי קובע: ישראל במקום ה-3 בעולם במחירי החניה

ממחקר של חברת "פארקופדיה", המתבסס על מחירי 90 מיליון מקומות חניה ב-90 מדינות, עולה כי ישראל המדינה השלישית היקרה ביותר בעולם במחירי חניה עם ממוצע של 8.79 דולר לשעתיים חנייה בכחול לבן. במקום הראשון והמפוקפק אוסטרליה (19.12 דולר), ארצות הברית שנייה (9.38 דולר)
מערכת ice | 
רכבים (צילום vecteezy)
ישראל במקום ה-3 בעולם במחירי החניה השעתית בחניונים – כך עולה ממחקר של חברת "פארקופדיה", ענקית חניה עולמית המתבססת על מחירי 90 מיליון מקומות חניה ב-90 מדינות.
על פי המחקר שבוחן את מחירי החניות ברחוב (כחול לבן) ובחניונים במדינות שונות, מחיר ממוצע לשעתיים חניה בחניון בישראל עומד על 8.79 דולר (עליה של 1.72% ביחס לשנת 2019). במקום הראשון נמצאת אוסטרליה עם מחיר של 19.12 דולר לשעתיים חניה (עליה של 2.55% ביחס לשנת 2019), ארצות הברית במקום השני עם מחיר של 9.38 דולר (עליה של 4.34% ביחס לשנת 2019). ניו-זילנד ונורבגיה במקום הרביעי והחמישי עם מחירים של 8.79 ו-8.70 דולר בהתאמה.
 
בבדיקת הערים היקרות ביותר במחיר הממוצע לשעתיים חניה בחניונים, הנציגה הישראלית היחידה שהצליחה להיכנס לרשימה הינה ירושלים כאשר היא ממוקמת במקום ה-43 עם עלות של 8.79 דולר לשעתיים. במקום הראשון נמצאת ניו-יורק עם מחיר של 43.10 דולר לשעתיים חניה, במקום השני סידני עם מחיר של 32.65 דולר ובמקום השלישי נמצאת נציגה אוסטרלית נוספת - בריזביין עם מחיר ממוצע של 23.95 דולר לשעתיים.
מדד נוסף שנבחן הוא המחיר הממוצע לחניה יומית וחודשית בחניונים – שם נמצא כי ניו יורק מובילה עם מחיר חניה יומי ממוצע של 52.65 דולר, סידני במקום השני עם מחיר ממוצע של 51.15 דולר ליום ואמסטרדם במקום השלישי עם מחיר ממוצע של 47.22 דולר. 
לדברי שאול כהן, סמנכ"ל התפעול בחברת פרומוט מתקני חניה, "מחירי החניה בישראל הם נגזרת לביקוש למקומות חניה וגם לתקני החניה הנמצאים בירידה. ככל שהרשויות השונות ימשיכו לצמצם את תקני החניה ולגרוע את מקומות החניה הקיימים, ומנגד לא לספק שום פתרון אלטרנטיבי אמיתי שיוכל להוות תחליף ראוי לרכב הפרטי, נמשיך לראות כיצד מחירי החניה מאמירים ומגיעים לשיאים חדשים".
עוד הוסיף כהן: "אנשים ימשיכו להשתמש ברכב הפרטי שלהם לטובת הגעה למרכזי הערים, למקומות העבודה, למרכזים מסחריים ולשלם מחיר גבוה על מחירי החניה. כפתרון זמני, לפחות עד להקמת קווי הרכבת הקלה והמטרו, הרשויות חייבות לקדם מגרשי חניה זמניים כמו גם שימוש במתקני חניה העומדים בתקני הבטיחות, בעזרתם ניתן להכפיל ואף לשלש את כמות החניות באותו תא שטח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה