מדדים ומחקרים

השנה של סמדר: הבנק הבינלאומי זינק בפער מעל כולם

מנכ"לית הבנק הבינלאומי סוגרת שנה מעולה עם זינוק המניה בכמעט 15% ואמון המשקיעים בבנק שנחשב לשמרני ביותר. כאשר המקום השני עם עלייה של פחות מ-1% ושאר הבנקים עם ירידות, אז הפער הופך להיות דרמטי במיוחד
מערכת ice | 
סמדר ברבר צדיק מנכ"לית הבנק הבינלאומי (צילום Magma Images, תמר מצפי)
לאחר שהובילה בכל הרבעונים ובחציון, מנכ"לית הבנק הבינלאומי - סמדר ברבר צדיק, מסיימת שנה מעולה מבחינת הבנק, עם תשואה שנתית שמובילה מעל שאר הבנקים בפער גדול.
את שנת 2022 מסכמת מניית הבנק הבינלאומי עם עלייה של 14.71%, נתון מרשים בהתחשב בשנה הלא פשוטה שעברה על הבנקים בישראל.
 
עד כמה הזינוק של הבינלאומי דרמטי? קל לראות זאת על פי המקום השני - מניית בנק הפועלים שסיימה את שנת 2022 עם עלייה של 0.9% בלבד, ואל מול שלושת הבנקים הגדולים האחרים שסיימו את השנה דווקא בירידה: מזרחי-טפחות סיכם את השנה עם ירידה של 2.24%, בנק לאומי עם ירידה של 9.46%, ובמקום החמישי: מניית בנק דיסקונט שרשמה את הירידה הגדולה ביותר - 9.51%. 

בשנה של תזזיות רבות, המשקיעים נהרו אל הבנק השמרן ביותר במערכת - הבנק הבינלאומי, שלא היה צפוי להפתעות רבות. מדובר בבנק קטן (יחסית) שפונה לכלל משקי הבית אבל מכוון למשקי בית שיש להם אוריינטציה של השקעות פעילות: כלומר שוק הון וכן הלאה וכאן הבינלאומי יודע לשחק.
האם המגמה מתחילת השנה ממשיכה? לאחר שבוע המסחר הראשון בבורסה השנה, מניית הבנק הבינלאומי עלתה ב-4.77%, בנק הפועלים עלה ב-2.83%, מזרחי-טפחות עם עלייה של 1.6%, בנק לאומי עם עלייה של 3.78%, ודיסקונט עם עלייה של 0.94%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה