מדדים ומחקרים

דובאי בדרך להפוך ליעד הכלכלי והתיירותי המוביל בעולם

דובאי, השואפת להכפיל את גודלה של כלכלת דובאי ולבסס את מעמדה ובכך להיות בין 3 הערים העולמיות המובילות, השיקה היום את האג'נדה הכלכלית שלה לעשור הקרוב

מערכת ice | 
דובאי איחוד האמירויות (צילום freegoodphotos)
מעלתו שיח' מוחמד בן ראשיד אל מקטום, סגן נשיא וראש ממשלת איחוד האמירויות ושליט דובאי, השיק היום את האג'נדה הכלכלית של דובאי 'D33' עם היעדים השאפתניים של הכפלת גודלה של כלכלת דובאי במהלך העשור הבא, וחיזוק מעמדה בין שלוש הערים העולמיות המובילות.
שיח' מוחמד בן ראשיד אמר: "בהתאם למסורת ארוכת השנים שלנו של השקת יוזמות מפתח חדשות, אישרנו היום את האג'נדה הכלכלית של דובאי D33'  שמטרתה להכפיל את גודלה של כלכלת דובאי בעשור הבא ולגבש מיקומה בין שלוש הערים המובילות בעולם". עוד אמר: "בשנת 2033 ימלאו 200 שנים להקמת דובאי, השנה שבה דובאי תהיה מרכז העסקים העולמי החשוב ביותר. דובאי תדורג כאחד מארבעת המרכזים הפיננסיים הגלובליים המובילים עם עלייה ב-FDI ליותר מ-650 מיליארד דירהם בעשור הקרוב ותרומה שנתית של 100 מיליארד דירהם מהטרנספורמציה הדיגיטלית".
תכנית D33 שואפת להאיץ את הצמיחה הכלכלית של דובאי על ידי השקעה בפיתוח אנושי, מערכי כישורים וטכנולוגיה מתקדמת, כמו גם קידום צמיחת ייצוא והגדלת הפרודוקטיביות של כלכלת דובאי ב-50% באמצעות חדשנות ופתרונות דיגיטליים.
 
אחד היעדים היותר חשובים בתכנית "D33" הוא להפוך את דובאי לאחד משלושת היעדים הבינלאומיים המובילים לתיירות ועסקים, על ידי מתן סביבה תחרותית גלובלית לקיימות עסקית והורדת העלות של עשיית עסקים במספר מגזרים, באמצעות שיפור מעמדה של העיר כמרכז עסקים צומח ואטרקטיבי במהירות עם איכות חיים ברמה עולמית - ובכך להבטיח את הרמות הגבוהות ביותר של אבטחה ובטיחות עבור אזרחיה ותושביה של דובאי.
מטרה נוספת של דובאי היא להעלות את התחרות במגזר העסקי המשגשג של העיר, מה שיאפשר להגדיל את ההשקעות במגזר הפרטי מ-790 מיליארד דירהם בעשור האחרון ל-1 טריליון דירהם עד 2033. עוד על הפרק, להוסיף 400 ערים כשותפות מרכזיות ולשפר את יחסי סחר החוץ הקיימים עם אפריקה, אמריקה הלטינית ודרום מזרח אסיה. האג'נדה תכלול תכנית לתמיכה בצמיחתן של 30 חברות במגזרים חדשים כדי להצליח להגיע ליעדים הגלובליים, ולשלב 65,000 צעירים מהאמירויות, בכוח העבודה ובמגזר הפרטי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה