מדדים ומחקרים

גלי צה"ל בעלייה: השינויים של גלית אלטשטיין הוכיחו את עצמם?

הרבה ביקורות נשמעו על המהלכים של מ"מ מפקד גלי צה"ל, גלית אלטשטיין, והפיכת התחנה לפחות פוליטית ובעיקר סביב הדחתו של הפרשן יעקב ברדוגו. התוצאה: לראשונה מזו תקופה עלייה בכמות המאזינים בגלי צה"ל לאחר מגמת ירידה ארוכה ומתמשכת
מערכת ice | 
גלית אלטשטיין (צילום null)
על פי סקר TGI שיצא היום (רביעי) תחנת גלי צה"ל רושמת סוף סוף עלייה לאחר מגמת ירידה שנרשמה מספר חציונים. אמנם העלייה היא ב-1% אך מסמלת שינוי בתחנה. הנתונים מעודדים גם על רקע שכלל תחנות גל"צ ירדו גם בחציון השני של 2022.
נזכיר: כבר באוקטובר 2021 החלו השינויים הדרמטיים בתחנה, כאשר מ"מ מפקד גלי צה"ל, גלית אלטשיין, שמונתה זמן קצר קודם לכן, הכריזה על הפחתת הפן הפוליטי בתחנה ויותר סיקור על צה"ל עצמו וצדדים חברתיים-אזרחיים. אלטשטיין כינסה אז את ראשי המחלקות כאשר בפגישה נקבעו עיקרי דברים שהופצו לכלל אנשי גלי צה"ל: "שורת יעדים מקצועיים ששמתי לי למטרה לממש בעתיד הנראה לעין", השינויים הגיעו מתוך מטרה "להתכנס לגבולות הגזרה המתבקשים מגל"צ כתחנת שידור ציבורית ממלכתית-צבאית", כאשר יינתן ערך מוסף לצה"ל והפחתת עיסוקם של לובשי מדים בנושאים פוליטיים מובהקים.
חלק מלוח השידורים החדש, כלל גם קיצוצים בתוכנית הקבועה של הפרשן הפוליטי של התחנה, יעקב ברדוגו, כאשר גם ראש הממשלה, דאז, נתניהו התייחס לכך ואמר כי סותמים לימין את הפה בתחנה המואזנת. בסופו של דבר, כזכור, ברדוגו לא המשיך בתחנה ועבר לאולפן ערוץ 14.
עם השינויים שנערכו, בסקר TGI הקודם לא היה ניתן לבחון את המערך החדש של אלטשטיין, ועתה גם עם הסיכום השנתי וגם עם חציון שני שהוא כולו סביב השינויים של מ"מ מפקד גלי צה"ל, ניתן לבחון את התוצאות שאמנם הראו עלייה קלה בלבד של 1%, אבל עלייה שעצרה מגמה ארוכה של ירידה. דבר שמעיד שהמאזינים לא נרתעו מהשינויים, ואף הצטרפו מאזינים חדשים לתחנה מאז החציון שקדם לכך.
לצד העלייה המצרפית נרשמה עלייה ברצועת הבוקר החדשה של גל"צ ב-8 בבוקר המוגשת על ידי יניר קוזין וספי עובדיה. גם יומן הערב בהגשת ירון וילנסקי המשודרת ב-5 בערב עלתה במעט. בנוסף נרשמה עלייה  גם ברצועה של 7 בערב בה משודרת התוכנית החדשה 360. ברצועה זו העלייה בהאזנה משמעותית מ-1.57% בחציון הקודם ל-2.52% בחציון הנוכחי. ייתכן והדבר מלמד על כך שהציבור מעוניין לקבל הרחבת דעת על נושאים אקטואליים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה