מדדים ומחקרים

רוצים להדליק מזגן כל היום? כך תוכלו לשמור על הכיס

הימים הקרובים צפויים להיות שרביים וחמים במיוחד, ומזג האוויר הקיצוני עלול להוביל לתקלות נרחבות במכשירי החשמל ובפרט במזגנים שלנו. מה צריך לעשות כדי להכין את המזגן שלנו לשימוש אינטנסיבי? איך אפשר לחסוך בחשמל? וכיצד בוחרים את המזגן המתאים ביותר לצרכים שלנו? אלו עצות הזהב שיעזרו לכם

מערכת ice |  3
מזגן (צילום vecteezy)
הקיץ כבר פה, החום והלחות בלתי נסבלים גם ביום וגם בלילה. יותר מ-40 מעלות חום ויובש קיצוני, כיצד ניתן להיערך לגל החום הקרוב? מומחי מכון התקנים הישראלי קיבצו מספר טיפים שיסייעו לכם להשתמש במזגן לקירור במהלך הימים החמים וגם הלילות, ביעילות המקסימלית.
אגב, לפי נתוני אפליקציית סמארט של אלקטרה חושפים: תל אביב היא העיר בה צריכת החשמל היא הגבוהה ביותר בחודש האחרון, שהיה לוהט במיוחד. מיד לאחריה מגיעות הערים ירושלים, ראשון לציון וחיפה. באילת, העיר החמה והדרומית, מספר מפעילי כפתור הBOOST, שמאפשר קירור מהיר בחלל החדר הוא הגבוה ביותר!
כדי שהמזגן יפעל בצורה יעילה יותר וכדי להמנע מתקלות נרחבות במכשירי החשמל ובפרט במזגנים שלנו, נתי מקתם, מנהל תחום ההנדסה באלקטרה מיזוג אוויר עם עצות הזהב כדי להעביר את הקיץ הלוהט בצורה הכי נוחה שיש.
 
העברת המזגן למצב קירור 
ראשית, נעביר למצב קירור ע"י לחיצה על כפתור Mode עד שנראה סימן של פתית שלג בתצוגה. זו אומנם נשמעת עצה טריוויאלית, אך רבים לא יודעים כי המעבר בין העונות ובין הטמפרטורות, מצריך גם עדכון מצב המזגן. נכוון לטמפרטורה של 24/25מעלות, שמומלצת במיוחד לחיסכון בחשמל, ומהירות מאוורר נמוכה.
במידה והטמפרטורה בסביבה חמה מאוד, כפי שצפוי להיות השבוע, ואתם זקוקים לקירור מהיר,  לכוון את מהירות ההפעלה למהירות גבוהה יותר, אך יש לזכור כי ככל שהמהירות גבוהה יותר- כך גם מידת הרעש של המזגן. כיום, ישנם מזגנים בהם קיימת האפשרות לקירור מהיר מאוד, באמצעות לחיצה על כפתור BOOST. 
חשוב לכוון את התריסים
ההמלצה היא לכוון את תריס יציאת האוויר של המזגן 45 מעלות כלפי מעלה, מהסיבה ששם מתרכז האוויר החם, זאת במטרה ליעל את הסרקולציה של האוויר והמיזוג של החדר.  כיוון התריסים בצורה שגויה עלול לגרום לנזילות מים. לא ניקיתם את הפילטרים? כדאי שתעשו זאת תפקיד הפילטר הוא קריטי בסינון האבק והלכלוך. ההמלצה היא לבצע ניקוי יסודי של פילטר המזגן לפחות אחת לחודש ובהפעלה הראשונה בתחילת כל עונה. אם לא עשיתם זאת עד עתה, כדאי שתעשו זאת לפני גל החום שצפוי. פעולה זו משפרת באופן דרמטי את יעילות המיזוג, מונעת תקלות ומאריכה את חיי המזגן. פילטר סתום יוביל לרעש ביחידה הפנימית, לנזילות מים וכמובן ליעילות פחות טובה של המזגן.
במזגן עילי יש להרים את הפנל הקדמי, לשלוף בעדינות את הפילטרים, לשטוף אותם מאבק, להחזיר אותם למקומם לאחר שהתייבשו (ייבוש קל אפילו בשמש) ולסגור את המכסה. במזגן מיני מרכזי הפילטרים נמצאים ביחידה הפנימית. יש לפתוח את פתח השירות, לשלוף בעדינות את הפילטרים, לשטוף אותם במים זורמים ולייבש, ולהחזיר אותם למקומם.בשני המקרים, אם נורית החיווי לניקוי פילטרים נדלקה, יש לאפס אותה לאחר ניקוי הפילטרים.
הזמנת טכנאי
ההמלצה היא להזמין טכנאי מוסמך אחת ל-5 שנים לצורך בדיקת חיבורי החשמל של המזגן. עם הזמן, מוליכי החשמל המחוברים עם מהדקים למזגן עלולים להתרופף או להתייבש, דבר שעלול לגרום לזרם גבוה, שריפת מוליכים ואף לשריפת המזגן.
מתכננים להחליף את המזגן? כדאי שתדעו זאת
רבים מנצלים את המעבר בין העונות כזמן אידיאלי להחלפת המזגן הקיים. כיום, שוק המיזוג נמצא במהפכה, ועובר כולו למזגנים מסוג "Inverter". מזגנים אלו מתבססים על טכנולוגיה חדשנית, באמצעותה המזגן שקט יותר, מקרר במהירות ושומר על טמפרטורה קבועה, ואף מביא לחיסכון של כ-50% בצריכת החשמל. מלבד זה, מזגנים אלו ידידותיים לסביבה, בשל העובדה שצורכים פחות אנרגיה וכתוצאה מכך ישנה ירידה חדה באחוז גזי החממה הנפלטים לאוויר, וזוהי ההמלצה המרכזית. בעקבות הרגולציה החדשה קיימות כיום סדרות מזגנים חדשות המותאמות לתקינה האירופאית, לדוגמא אלקטרה A inverter.
כמה דברים שחשוב שתשימו לב אליהם לפני קניית המזגן
ראשית, מהו גודל השטח הממוזג? - גודל החלל משפיע באופן ישיר על התפוקה שתידרש מהמזגן שלכם. יש לחשב גם את השטחים הפתוחים בסביבתו כמו מטבח, פינת אוכל ופרוזדור המוביל לחדרים, וכן להתחשב בחלונות גדולים דרכם חום השמש חודר פנימה. 
סוג המזגן משפיע
מזגן עילי, מיני מרכזי, מערכת מולטי או VRF  - כל אלו הן תצורות שונות של מערכות מיזוג אוויר אשר יכולות להתאים לסוגים שונים של חללים שאותם נרצה למזג לפי גודל השטח והאובייקטים המצויים בו אשר משפיעים על התפוקה הדרושה בחלל.בדירות בהן  לתלות מעבים על קירות הבניין או שמעוניינים לדאוג למיזוג שטחים קטנים יחסית, המזגנים העיליים נפוצים יותר, בעוד מיני מרכזי נפוץ יותר בפרויקטים חדשים ובדירות גדולות מפני שעם יחידה פנימית אחת  למזג מספר חללים. מערכת מיזוג מולטי מפוצלת מאפשרת לחבר יחידה חיצונית אחת למספר יחידות פנימיות וכך  למזג מספר חדרים , וזהו פתרון יעיל ונוח לשילוב פתרון מיזוג במהלך הבנייה, והוא יהיה נכון במיוחד למקומות עם מגבלת מקום משמעותית.
שקט
כמה השקט חשוב בבחירת המזגן שלנו. חשוב לבחור מזגן שיהיה שקט עד כמה שניתן, שיאפשר לנו לשבת בנינוחות בסלון, וכמובן שיאפשר לנו לישון שינה רציפה. עצמת הרעש של המזגן נמדדת ביחידות  dBA, ואת המידע לגבי מידת הרעש של כל מזגן ניתן בד"כ לבדוק אצל החברה המשווקת או היצרן. 
הנצילות האנרגטית
המדד הזה מתאר לנו את היקף צריכת החשמל שדורש המזגן בעת הפעלתו. השאיפה היא לרכוש מזגן בעל נצילות אנרגטית מינימאלית. כצרכנים, נרצה לראות את הדירוג A-A ++ המציינים יעילות וחיסכון מקסימלי. דירוג אנרגטי של מזגן הוא נתון חשוב מאוד, שיש לקחת בחשבון בסך שיקולי הקנייה, כיוון שבחישוב מצטבר של צריכת החשמל לאורך חיי המזגן, מכשיר זול עלול דווקא לעלות ביוקר, במיוחד בחדרי שינה בהם לרוב דולק המזגן לאורך שעות רבות ואף לילות שלמים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לבחור מאלקטרה מחלקת הנדסה
    גדי 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    א.יש לשטוף את המעבדה אחת לחודש מלא אבק מעלה את לחץ הדחיסה הכיבוי לא טוב לכען הקירור לא טוב....תציין את זה אתה מדבר רק על יחידה בתוך הבית.....לגבי אינוורטאר הכול טוב אבל שיש תקלה תחטוף את האלמנט טמפ' רצוויה בקיץ בין 24 ול 26 ....אז אולי תילמד קצת תרמודינמיקה הגאון מוילנה
    סגור
  • 2.
    לצנן את הבית טיפ....כנסו
    קותי 07/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בשעה 5.30 בבוקר פותחים את כל החלונות די קריר עד 8.30 מכניסים חמצן אחרי שהעלינו את רמת פחמן דו חמצני בבית עכשיו סוגרים הכל ומדליקים את המזגן כל שעתיים לחצי שעה בלבד לא יותר איך עושים זאת עם שעון שבת על השקע של המזגן או עם אפליקציה חיסכון מטורף נסו ותיראו בקושי 4 שעות של מזגן ביום
    סגור
  • 1.
    לא חידשתם כלום , כל שנה אותם המלצות , סתם חופר (ל"ת)
    אמת 07/2023/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור