מדדים ומחקרים

בנק ישראל יעצור את עליית הריביות? "האינפלציה מאחורינו, אפשר לעצור"

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, רון תומר, מסר בעקבות עליית מדד המחירים לצרכן כי ״עליית המדד הנמוכה בחודש יולי, לצד קצב גידול האינפלציה אשר נמצא בירידה בחצי שנה האחרונה, מאפשרים את עצירת העלאות הריבית"
מערכת ice |  1
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני, יונתן זינדל)
לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן הערב (שלישי), נשיא התאחדות התעשיינים רון תומר סיפק אמירות חד משמעיות בעקבות המדד הנמוך ומאותת לבנק ישראל: ״שיא האינפלציה מאחורינו. אפשר לעצור את העלאות הריבית״
נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, רון תומר, מסר בעקבות עליית מדד המחירים לצרכן כי ״עליית המדד הנמוכה בחודש יולי, לצד קצב גידול האינפלציה אשר נמצא בירידה בחצי שנה האחרונה, מאפשרים את עצירת העלאות הריבית. עליות הריבית התכופות פוגעות בפעילות העסקית ומייקרות את עלות עשיית העסקים בישראל״.
 
עוד הסביר תומר בהתייחסותו למדד החדש: "עם התמתנות קצב עליית המחירים אנחנו בהחלט סבורים כי יש לעצור את עליות הריבית, וככל שהמגמה תמשיך, לאותת על הורדות ריביות עתידיות״.
בנוסף, גם אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר מצנן את ההתלהבות מהמדד הנמוך יחסית: "בעקבות העלאות הריבית התכופות, חלק ניכר מהציבור נאלץ להפנות את המשאבים להחזר הלוואות ומשכנתאות שהתייקרו. המדד הנמוך, יחסית, הוא תוצאה של האטת בפעילות הכלכלית במשק וירידה בכח הקניה של הציבור".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צריך לבטל את המס של המשקיעים
    עודד 08/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביטול המס יעורר ויעודד את שוק הנדלן ויוסיף דירות לשוק המתדלדל להשכרה.
    סגור