מדדים ומחקרים

תורפז מאוכזבת: ירידה ברווח הגולמי והנקי של החברה

קרן כהן חזון, יו"ר ומנכ"לית קבוצת תורפז: "הכלכלה העולמית המורכבת בעולם אופיינה ע"י אינפלציה ועליית הריבית בשווקי ההון. אי הבהירות הכלכלית בשווקים שינתה את רמות הביקושים ולקוחות רבים בתחום הפעילות של החברה פעלו ופועלים להקטנת היקפי המלאי שלהם (Destocking)"
מערכת ice | 
קרן כהן חזון (צילום יח"צ תורפז)
קבוצת תורפז פרסמה אתמול (ראשון) את התוצאות הכספיות לרבעון השני והחציון הראשון של שנת 2023.
המכירות בחציון הראשון של 2023 צמחו ב-6.6% והסתכמו ל-61.5 מיליון דולר לעומת 57.7 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד. השפעת המטבעות גרעה כ-2.9% מהמכירות. בחלוקה על פי מגזרים, נרשמו בחציון הראשון של השנה צמיחה אורגנית בתחום הריחות של כ-3.6%, אשר קוזזו מקיטון אורגני בתחום הטעמים של כ-2.5% ומקיטון אורגני בתחום חומרי הגלם הייחודיים של כ-8.8%. בסך הכל נרשם קיטון אורגני של כ-2.7%, הנובע בעיקר ממגמת הקטנת מלאים בקרב לקוחות החברה מכירות תורפז ברבעון השני של 2023 צמחו בשיעור של 1.1% והסתכמו ב-30.6 מיליון דולר אל מול מכירות בהיקף של 30.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
בחלוקה על פי מגזרים, נרשמה צמיחה אורגנית בתחום חומרי הגלם הייחודיים של כ-0.1%, וקיטון אורגני בתחום הריחות של כ- 5.6% ובתחום הטעמים של כ-9.4%, ובסך הכל נרשם קיטון אורגני ברבעון של כ-6.6%, הנובע בעיקר ממגמת הקטנת מלאים בקרב לקוחות החברה. ברבעון השני הפיקה החברה תזרים מזומנים חיובי של 5 מיליון דולר בהשוואה לתזרים מזומנים שלילי של כ- 4.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הגולמי בחציון הראשון של 2023, גדל בכ-3% והסתכם לכ-23 מיליון דולר לעומת כ-22.4 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון השני של 2023 הסתכם לכ-11.2 מיליון דולר לעומת כ-11.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר בשל קיטון אורגני במכירות, לצד הוצאות קבועות, עליה במחירי האנרגיה ביחס לרבעון המקביל אשתקד ועליה בהוצאות בגין שכר עובדים.
הרווח הנקי בחציון הראשון של 2023 הסתכם לכ-5.5 מיליון דולר לעומת כ-8.2 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השני של 2023, הסתכם בכ-2.5 מיליון דולר לעומת כ-4.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. זאת בעיקר בשל קיטון אורגני במכירות, לצד הוצאות קבועות, עליה במחירי האנרגיה, עליה בהוצאות בגין הרכישות החדשות ובפחת בלתי מוחשי בגינן ועקב קיטון בהוצאות המס ברבעון המקביל בשל יצירת מסים נדחים על הפסדים מהעבר.
ה- EBITDA המתואם בחציון הראשון של 2023 הסתכם לסך של כ-12.6 מיליון דולר, לעומת סך של כ-13.3 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד. ה- EBITDA המתואם ברבעון השני של 2023, הסתכם לסך של כ-6 מיליון דולר, לעומת סך של כ-7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
תורפז השלימה 2 רכישות מוצלחות מתחילת 2023, ופועלת נמרצות למיזוגן ושילובן המוצלח בקבוצה:
ב-14 באוגוסט 2023 השלימה החברה את רכישת Food Base ההונגרית, שנוסדה בשנת 2004 ועוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של תמציות טעם ומיצויים טבעיים צמחיים לתעשיית המזון והמשקאות, עם דגש על תחומי הנוחות (Convenience Food) משקאות בריאות וחטיפים, וכן חומרי גלם ייחודיים לתעשיית תוספי התזונה תמורת כ-9.3 מיליון דולר בניכוי 60% מהחוב נטו שלה. תוצאותיה של חברת Food Base יאוחדו החל מהרבעון השלישי השנה.
ב-9 בינואר 2023 קבוצת תורפז רכשה את Aromatique Food הרומנית שנוסדה בשנת 2013 ועוסקת במחקר, פיתוח, ייצור, שיווק, מכירה ואספקה של חומרי גלם ותערובות טעם פונקציונאליות מלוחות (SAVORY) לתעשיית המזון, ומוכרת בעיקר לשוק הרומני תמורת כ-3.6 מיליון דולר.
 
קרן כהן חזון, יו"ר ומנכ"לית קבוצת תורפז: "הכלכלה העולמית המורכבת בעולם אופיינה ע"י אינפלציה ועליית הריבית בשווקי ההון. אי הבהירות הכלכלית בשווקים שינתה את רמות הביקושים ולקוחות רבים בתחום הפעילות של החברה פעלו ופועלים להקטנת היקפי המלאי שלהם (Destocking). על פי תחזיות בענף, מגמות אלו צפויות להיחלש בחודשים הקרובים. החברה מעריכה כי עצירת מגמת צמצום והפחתת המלאים, תביא לשיפור בצמיחה, ברווח וברווחיות".
עוד הוסיפה כהן חזון: "תורפז פועלת להשגת צמיחה מהירה ורווחיות המשלבת גידול אורגני ורווחי של עסקי הליבה שלה, יחד עם ביצוע רכישות אסטרטגיות בתחומיה, כל זאת תוך חיזוק מעמדה בפריסה הגאוגרפית כחברה מובילה בעולם בתחומי הטעמים, הריחות וחומרי הגלם הייחודיים. המאזן החזק של החברה, תזרים המזומנים החיובי מפעילות שוטפת, המינוף הנמוך ותמיכה חזקה ממוסדות פיננסיים בארץ ובעולם מסייעים לנו להמשיך במימוש אסטרטגיית הצמיחה המשולבת של החברה הכוללת צמיחה אורגנית יחד עם מיזוגים ורכישות אסטרטגיות. בהתאם לאסטרטגיה זו, תורפז רכשה שתי חברות מתחילת 2023 והשלימה תשע רכישות מאז הנפקתה בבורסה במאי 2021".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה