מדדים ומחקרים

נזקי המלחמה נחשפים: 78% מהעסקים בישראל נכנסו לבעיה

?שבוע למלחמה: 78% מבעלי העסקים הקטנים בישראל נקלעו לבעיה תזרימית קשה בעסק, כ-67% מבעלי העסקים הקפיאו את הפעילות העסקית שלהם או נותרו ללא הכנסות כלל מאז תחילת המלחמה ו-10% נוספים חווה ירידה של למעלה מ-50% בהכנסות
מערכת ice | 
עסקים קטנים (צילום freepik, unsplash)
היום (שני) יתקיים בוועדת הכספים בכנסת דיון בהשתתפות שר האוצר בנושא גובה הפיצויים לעסקים בעקבות המלחמה בעזה. לקראת הדיון ערך "הפורום לעסקים קטנים ובינוניים" בראשות יוסי לוי סקר מיוחד בו השתתפו כ-1,200 בעלי עסקים קטנים ובינוניים מכל רחבי הארץ.
תמונת המצב העולה מהסקר קשה מאוד, וצריכה להדיר שינה מעיניהם של שר האוצר, שר הכלכלה וכל חברי ועדת הכלכלה. בין היתר נמצא בסקר, בו השתתפו בעלי עסקים מכל תחומי המשק, כי 78% מהם מעידים על בעיה תזרימית קשה מאז תחילת המלחמה. כ-67% מבעלי העסקים הקפיאו את הפעילות העסקית שלהם או נותרו ללא הכנסות כלל מאז תחילת המלחמה ו-10% נוספים חווה ירידה של למעלה מ-50% בהכנסות.
 
נתון נוסף שצריך להדאיג מאוד את הממשלה הוא השאלה עד כמה בעלי העסקים סומכים על הממשלה שתסייע להם: שליש מהנשאלים נתנו את הציון 0 לצד קרוב משליש נוסף מהנשאלים שאמרו כי כמעט ולא סומכים כלל על הממשלה. המספרים דומים גם במדד האופטימיות של בעלי העסקים כאשר קרוב לשני שליש לא אופטימיים כלל לגבי ההכנסות שלהם גם בחודשים הקרובים.
בין היתר מספרים למעלה מ-1,200 בעלי העסקים, החברים ב"פורום העסקים הקטנים והבינוניים", על דחיית תשלומים על ידי לקוחות, ביטול כל העסקאות העתידיות, לקיחת הלוואות בשוק האפור, עצירת פניות מצד לקוחות חדשים , רחובות ריקים מאנשים והוצאות חדשות עקב תרומות והתגייסות למען תושבי הדרום.
יוסי לוי, יו״ר פורום העסקים הקטנים והבינוניים: "אני קורא לשר האוצר ולראש הממשלה להתערב באופן מיידי עם פתרונות אמיתיים כדי למנוע קריסה כלכלית בעורף. העסקים הקטנים והעצמאים הם צינור החמצן של המשק- בלעדיהם אין כלכלה בישראל. תקשיבו לזעקת בעלי העסקים - בעוד מספר ימים חלק גדול מהם יקרוס לחלוטין ואת ההריסות האלה יהיה קשה מאוד לשקם. גם כיפת ברזל לא תעצור את הטיל הכלכלי שמאיים על המשק הישראלי אם לא יתחילו באופן מיידי להביא לו פתרונות ממשלתיים"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה