מדדים ומחקרים

מספנות ישראל בהישג: הכנסות החברה עלו בכ-1.17 מיליארד שקל

'מספנות ישראל' פרסמה את הכנסותיה בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2023. מתוך הדו"ח, עלה כי הכנסות החברה עלו בכ-6.9% לכ-1.17 מיליארד שקל. צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל: "ביצענו במהלך תקופת הדיווח עסקאות למכירת שתי אוניות מטען, בהיקף מצטבר של כ-50 מיליון שקלים"

מערכת ice | 
צביקה שכטרמן, מנכל תעשיות מספנות ישראל (צילום דרור גיל, shutterstock, מתוך אתר החברה מספנות ישראל)
אתמול (רביעי), פרסמה 'מספנות ישראל' את הכנסותיה המצטברים במהלך תשעת החודשים הראשונים לשנת 2023. על פי הדו"ח, נמצא כי ההכנסות הסתכמו בכ-400.2 מיליון שקל, כאשר ה-EBITDA הסתכם לכ-58.7 מיליון שקל, הישג דומה לרבעון המקביל בשנה שעברה. עוד חשפה 'מספנות ישראל', כי ההכנסות עלו בכ-6.9% לכ-1.17 מיליארד שקל וכי הרווח הנקי לבעלי המניות, עמד על כ-24.3 מיליון שקל בניגוד לסכום של כ-29.8 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2022.
מלבד זאת, נרשמה צמיחה משמעותית במגזרים נוספים אשר עליהם אחראית החברה.  במגזר חומרי הבנייה, נמצא כי ההכנסות עלו בכ-29.4% לכ-256.6 מיליון שקל, זאת בניגוד להישג שסוכם ברבעון המקביל בשנה שעברה אשר עמד על כ-198.3 מיליון שקל. במגזר המספנה, ההכנסות גדלו בכ-82.1 מיליון שקל, סכום נמוך בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. במגזר ההובלה הימית, ההכנסות הרבעון עמדו על כ-20.5 מיליון שקל, לעומת כ-35.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. במגזר הנמלי, ההכנסות ברבעון הסתכמו לכ-38.8 מיליון שקל, לעומת כ-43.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.
צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל התייחס להישגי החברה: "אנחנו מסכמים את הרבעון השלישי של 2023 עם יציבות בשורת ההכנסות וה-EBITDA, בעיקר בתמיכת פיזור הפעילויות של החברה  והגמישות התפעולית שלה. כחלק מאסטרטגיה לניצול הזדמנויות במגזר ההובלה הימית, ביצענו במהלך תקופת הדיווח עסקאות למכירת שתי אוניות מטען, בהיקף מצטבר של כ-50 מיליון שקלים".
בנוסף, התייחס שכטרמן להשפעת המלחמה הנוכחית על יציבות החברה: "החל מתחילת המלחמה, חווינו יציבות במגזרי המספנה, הנמל וההובלה הימית, בעוד שבמגזר חומרי הבניה נרשמה האטה משמעותית בפעילות נוכח הירידה הניכרת בפעילות המאפיינת את מגזר הבנייה בישראל, ולנוכח צמצום זמני בפעילות קווי ייצור במפעל של חברה בשליטתנו הממוקם באזור עליו הוטלו מגבלות ביטחוניות. יחד עם זאת, נכון למועד פרסום הדוח, נראה כי הפגיעה הנובעת מהשפעות המלחמה נמצאת במגמת ירידה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה