מדדים ומחקרים

סקר חדש: זו ההשפעה של המלחמה על ערביי ישראל

מחקר חדש בדק את היקף צריכת המידע של אזרחי ישראל מאז פרוץ המלחמה עם החמאס. הממצאים הראו כי כמחצית מאוכלוסיית ערביי ארץ ישראל הפחיתו בהעלאת תכנים לרשתות החברתיות, אך כשליש מתוכם תופסים את הרשת כמקום אמין לצריכת מידע
מערכת ice | 
מדיה חברתית (צילום iStock)
מחקר חדש שנערך על ידי ד"ר גל יעבץ ממחלקת מדעי המידע באוניברסיטת בר אילן, בדק את היקף צריכת המידע והמדיה של אזרחי ישראלי במהלך מלחמת חרבות ברזל. המחקר גילה כי פלג נרחב מאוד באוכלוסייה הערבית הפחית בהעלאת תכנים לרשתות החברתיות.
הממצאים מראים כי קרוב לשליש מבין ערביי ישראל תופסים את הרשתות החברתיות בתור הגורם האמין ביותר לצריכת מידע הקשור למלחמה – זאת בניגוד לחברה היהודית, ש-74 אחוז מהם תופסים את דובר צה"ל כגורם האמין ביותר. במקום השני בחברה היהודית מגיעים אנשי התקשורת והעיתונאים, והם זוכים לאמונם של כ-30 אחוז מהציבור.
 
בסקר השתתפו כ-146 אזרחים ישראלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הערבית בארץ, והוא הועבר בשני גלים, במהלך השבוע החמישי והשביעי לאחר תחילת המלחמה. הממצאים גילו כי קרוב למחצית מחצית (כ-48.6 אחוז) מבין האזרחים בחברה הערבית מעלים פחות תכנים ברשתות החברתיות מאז פרוץ הלחימה.
מחקרים קודמים הראו כי צריכת המידע שלנו בעת מצבי חירום לאומיים (כדוגמת משבר הקורונה, שומר חמות ועוד) הצליחה לשבור שיא חדש בכל פעם. להישג תורם השילוב הנרחב והעולה של צריכת מידע וחדשות, הן על ידי ערוצי התקשורת והן על ידי השימוש ברשתות החברתיות – לרוב במקביל.
כאשר הנשאלים בחברה הערבית התבקשו לציין מהי הסיבה המרכזית בגינה הם צורכים חדשות בתקופת המלחמה, כ-40 אחוז מהמשתתפים ענו שהם עושים זאת עבור תחושת בטחון ו-28 אחוז ענו בעבור עדכונים. זאת בניגוד לחברה היהודית, בה נמצא כי מרבית הישראלים (כ-57.4 אחוז) צורכים תקשורת כדי 'להישאר מעודכנים' ו-23 אחוז עושים זאת עבור תחושת הביטחון האישית שלהם. 
המחקר נערך על ידי ד"ר גל יעבץ מהמחלקה למדעי המידע באוניברסיטת בר-אילן, באמצעות מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל על ידי חברת  iPanel.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה