מדדים ומחקרים

טסלה בלחץ: הרווחים נשחקו, המנייה נפלה ב-4%

5.9 מיליארד דולר מהרווח הזה הגיעו מהטבת מס. ללא האפקט החשבונאי החד-פעמי הזה, הרווח היה יורד. על כן, המנייה ירדה ב-5% לאחר המסחר
מערכת ice | 
טסלה (צילום shutterstock)
טסלה הפכה ליצרנית הרכב היקרה ביותר בעולם ומבטיחה גידול מכירות ללא תחרות. אבל לנוכח גידול מכירות EV על ידי יצרניות רכב אחרות, טסלה נסוגה ביום רביעי ביעדי המכירות השוריים הקודמים שלה ושולי הרווח שלה נשחקו, כך שהלילה (אור לחמישי) עם פרסום הדוחות לרבעון ה-4 של 2023 היא צנחה ב-4% במנייתה ו-5% לאחר המסחר.
טסלה מורידה מחירים כבר יותר משנה כדי להגביר את המכירות מול תחרות גדולה יותר על כלי רכב חשמליים מתוצרת יצרניות רכב אחרות. כתוצאה מכך, המשלוחים של החברה ב-2023 עלו ב-38% לעומת שנה קודם לכן. ולמרות שזה עשוי להישמע כמו קפיצה גדולה להדיוט, החברה אמרה בעבר שהיא מחפשת קצב צמיחה שנתי של 50% בממוצע על פני מספר שנים.
 
הרווח של טסלה ממכירות מכוניות חשמליות צנח בשלושת החודשים האחרונים של השנה שעברה בגלל הפחתת מחירים שנועדה לסכל תחרות הולכת וגוברת, אמרה החברה ביום רביעי כשהזהירה מפני שנה קשה בפתח. הרווח ברבעון הרביעי כמעט הוכפל ל-7.9 מיליארד דולר, לעומת 3.7 מיליארד דולר בשנה הקודמת. אבל 5.9 מיליארד דולר מהרווח הזה הגיעו מהטבת מס. ללא האפקט החשבונאי החד-פעמי הזה, הרווח היה יורד.
ביום רביעי הזהירה "שיעור הצמיחה שלה עשוי להיות נמוך משמעותית" בשנת 2024 מאשר בשנה שעברה. הרבעון הרביעי סימן את הפעם הראשונה שהיא איבדה את ההובלה במכירות EV העולמית ליצרנית הרכב הסינית BYD. יעד הצמיחה של 50% של החברה היה תכונה מרכזית שהניעה את המניה להפוך ליצרנית הרכב היקרה ביותר על פני כדור הארץ, למרות שיש לה חלק מהמכירות על ידי יצרניות רכב מבוססות יותר.
החברה אמרה שקצב הצמיחה האיטי יותר שלה יגיע כאשר "הצוותים שלנו עובדים על השקת הרכב מהדור הבא". רכב הדור הבא הזה, ככל הנראה דגם במחיר נמוך יותר, טרם נחשף על ידי החברה ורכבי טסלה נתקלים לעתים קרובות בעיכובים לפני שהם יוצאים לשוק.
החברה הזהירה שהעלייה של הרכב האחרון שלה, טנדר הסייברטראק שעוכב זמן רב, שנכנס לייצור בסוף 2023, "תהיה ארוכה יותר מדגמים אחרים בהתחשב במורכבות הייצור שלו". המנכ"ל אילון מאסק אמר לפני שלושה חודשים שיכול לקחת יותר משנה עד שה-Cybertruck תהיה רווחית עבור החברה.
יעד הצמיחה החדש הגיע כחלק מדוח רווחים מאכזב הכולל. טסלה דיווחה על רווח מתואם של 71 סנט למניה, רק מתחת לתחזית של 74 סנט למניה של אנליסטים שנסקרו על ידי Refinitiv, אך ירידה של 40% לעומת שנה קודם לכן. זה היה הרבעון השני ברציפות שהחברה לא עמדה בתחזיות הרווחים, בעקבות שורה של דוחות רווחים טובים מהצפוי שנמשכו לתחילת 2021.
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-25.2 מיליארד דולר, עלייה של 3% בלבד בהשוואה לשנה הקודמת למרות העלייה הגדולה יותר במשלוחים, וסימן להשפעה של מחיר מכירה ממוצע נמוך יותר בעקבות הורדות המחירים החוזרות ונשנות שלה. גם ההכנסות הגיעו מתחת לתחזיות של 25.6 מיליארד דולר. המניות ירדו ב-5% במסחר לאחר שעות העבודה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה