מדדים ומחקרים

דירוג האשראי של ישראל בסכנה? מודיס תפרסם מחר החלטה

בכירים בצמרת הכלכלית בישראל מתקשים לחזות מה תהיה ההחלטה הסופית של סוכנות הדירוג היוקרתית, ושלחו מסר מדאיג: "אנחנו לא אופטימיים, אבל ננסה עד הרגע האחרון למנוע הורדת דירוג"
מערכת ice | 
מודי'ס מזהירה (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר, shutterstock)
מדינת ישראל בדרך לחטוף מכה כואבת מאוד? על פי פרסום של קרן מרציאנו בחדשות 12, סוכנות הדירוג העולמית מוד'יס עתידה לפרסם מחר (שישי) אם החליטה להוריד את דירוג האשראי של ישראל או להשאירו על כנו.
מרציאנו טוענת כי בכירים בצמרת הכלכלית בישראל מתקשים לחזות מה תהיה ההחלטה הסופית של סוכנות הדירוג היוקרתית ושלחו מסר מדאיג: "אנחנו לא אופטימיים, אבל ננסה עד הרגע האחרון למנוע הורדת דירוג".
 
רק בחודש יולי האחרון, פרסמה מוד'יס דוח חריג למשקיעים על לישראל, זאת בשל קידום הרפורמה לתיקון מערכת המשפט: "יש סיכון ממשי שמתחים פוליטיים וחברתיים ימשיכו – וישפיעו לרעה על הכלכלה הישראלית". במורגן סטנלי טענו: "חוסר ודאות גובר בנוגע לתחזית הכלכלית של ישראל".
יש להזכיר כי ימים בודדים לפני פרוץ מלחמת חרבות ברזל, סוכנות הדירוג S&P שינתה את תחזית הדירוג של ישראל מ"יציבה" ל"שלילית". ההודעה שלה הצטרפה אז לשל מודי'ס ושל פיץ', שגם כן הודיעו על צעד כזה בשל הנימוקים לפני פרוץ המלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה