מחיסכון להשקעה:  כל מה שצריך וחשוב לדעת במעבר מחיסכון להשקעה

ימים של ירידות בוול סטריט

שבוע המסחר בוול סטריט ננעל בירידות וסגר שישה ימים רצופים של ירידות שערים – הרצף הארוך ביותר מאז חודש אוקטובר 2022. ובהמשך השבוע: עונת הדו"חות צפויה לעלות הילוך, עם פרסום הדו"חות של מספר ענקיות 

בשיתוף הפניקס | 
וול סטריט (צילום shutterstock)

מדדי המניות בוול סטריט סגרו את שבוע המסחר בירידות ולמעשה השלימו שישה ימים רצופים של ירידות שערים – הרצף הארוך ביותר מאז אוקטובר 2022. החששות מהסלמה במזרח התיכון לצד האפשרות שהריבית תישאר גבוהה לפרק זמן ארוך יותר, הכבידו על סנטימנט המשקיעים.

בסיכום שבועי, מדד ה-S&P500 ירד ב-3.0% (ירד בכ-5.5% מהשיא האחרון בסוף מרץ), נאסד"ק ירד ב-5.5%, ואילו הדאו ג'ונס נותר יציב. המניות שבלטו לשלילה במהלך השבוע החולף היו בעיקר מניות הבינה מלאכותית (AI):
 

  • אנבידיה ירדה בחדות, ככל הנראה בעקבות כך שחברת SMCI (אחת המובילות בתחום) לא פרסמה את הדו"ח הראשוני כפי שנהגה לעשות ברבעונים האחרונים (לפני התוצאות הרשמיות שצפויות להתפרסם ב-30 באפריל), דבר שהכביד על מניות ה-AI מתוך חשש שהחברה עשויה לפספס את התחזיות.
  • מניה נוספת בתחום שאכזבה את המשקיעים הייתה ASML (ספקית גדולה לציוד של יצרניות השבבים), שדיווחה על הכנסות נמוכות מהצפוי במקביל לחולשה בהזמנות החדשות. לעומת זאת, חברת TSMC הכתה את תחזיות האנליסטים, כולל התחזית שפרסמה לרבעון השני. ⁠
  • ענקית הסטרימינג נטפליקס הכתה אמנם את תחזיות האנליסטים, אך המניה ירדה לאחר שפרסמה את תחזית ההכנסות שלה לרבעון השני של השנה.
 
במהלך השבוע האחרון נאמו מספר חברי פד, ובהם בין היתר גם יו"ר הפד, ומהמסרים של כולם עולה דבר אחד, וזה שהריבית צפויה להישאר גבוהה לפרק זמן ארוך יותר (Higher for longer). כפי שכתבנו מספר פעמים, נתוני המאקרו החיוביים לצד ההפתעות כלפי מעלה באינפלציה מתחילת השנה, מסירות מהשולחן את הדיון על הפחתות ריבית בשלב זה. בתגובה לכך, תשואות אגרות החוב (הממשלתיות) עלו לכל אורך העקום במהלך השבוע החולף, כאשר התשואה ל-10 שנים עלתה בכ-12 נ"ב, לרמה של 4.62% והתשואה לשנתיים, עלתה בכ-9 נ"ב לרמה של 4.97%. בשווקים מתמחרים ירידת ריבית של כ-39 נ"ב עד סוף השנה (כ-1.5 הפחתות).
 
עונת הדו"חות צפויה לעלות הילוך במהלך השבוע הקרוב, עם פרסום דו"חות של מספר ענקיות: טסלה, מטא (פייסבוק), מייקרוסופט, גוגל, אינטל ועוד. בגזרת המאקרו צפויים להתפרסם מספר נתונים חשובים – וביניהם, צמיחת התוצר לרבעון הראשון (קונצנזוס 2.1%, מודל הפד 2.9%), מדד המחירים לצרכן המועדף על הפד (PCE) ומדדי מנהלי הרכש המוקדמים של מרקיט לחודש אפריל.
 

מתן שטרית, הכלכלן הראשי של הפניקס (צילום רמי זרנגר, באדיבות הפניקס)
 
בישראל, מדדי המניות ירדו במהלך השבוע החולף בדומה למגמה שנרשמה בעולם. מדד ת"א 35 ירד ב-1.1%, מדד ת"א 90 ירד ב-0.6% ות"א 125 ב-1.0%. הסנטימנט השלילי מוול סטריט לצד הפחתת הדירוג ביום שישי, צפויים להכביד על המסחר הבוקר. נזכיר רק כי בימים שני-שלישי הקרובים לא יתקיים מסחר, ואילו ברביעי-חמישי המסחר ייסגר מוקדם מהרגיל.
 
חברת הדירוג S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל מ-"AA-" ל-"A+" עם תחזית שלילית. נזכיר כי בדיווחים האחרונים צוין כי ב-S&P נוטים שלא לפעול להפחתת דירוג, אך נראה כי ההסלמה מול איראן נתנה את הטון הסופי בדרך להפחתה.
 
ההסלמה בין ישראל לאיראן מסבכת את הבנקים המרכזיים, ובפרט את בנק ישראל. העלייה באי-הוודאות משתקפת באופן ברור דרך פרמיית הסיכון של המשק שעלתה לאחרונה: אם זה מחיר ה-CDS (ל-5 שנים) שזינק לכ-141 נ"ב, פער התשואות בין אג"ח ממשלת ישראל דולרית לארה"ב לפדיון ב-2033 שזינק לכ-152 נ"ב ובשוק המט״ח, כאשר הדולר-שקל נגע ביום שישי בבוקר ב-3.82 שקלים לדולר.
 
בשוק האג"ח המקומי (ממשלתי), התשואות המשיכו לטפס במהלך השבוע החולף, כאשר התשואה ל-10 שנים זינקה בכ-15 נ"ב, לרמה של 4.83%. גם בשוק הישראלי כבר לא בטוחים שנראה הפחתת ריבית נוספת עד סוף השנה, לפחות לא בתנאים של היום, כאשר לפי שוק התלבור מתמחרים לכל היותר הפחתת ריבית אחת סוף השנה בהסתברות של כמעט 60% בלבד (חישוב שלנו).
*הכותב, מתן שטרית, הוא הכלכלן הראשי של הפניקס.
למעבר למתחם המלא לחצו כאן
האמור הוא סקירה כלכלית מטעם הפניקס חברה לביטוח בע"מ (להלן: "החברה"), למטרת אינפורמציה בלבד ומובא כחומר רקע בלבד. אין לראות במסמך זה ובמידע ו/או הניתוח הכלולים בו הצעה או ייעוץ או המלצה לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסים כלשהם או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם או במוצרים פנסיונים ו/או פיננסיים כלשהם. האמור לעיל אינו מהווה בשום צורה שהיא תחליף לייעוץ השקעות ו/או פנסיוני ו/או פיננסי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. המידע כולל ניתוח כלכלי למצב הקיים בשוק והינו בגדר השערה בלבד ונשען על אומדנים והערכות הנכונים למועד המוצג ושמטבע הדברים, אפשר שיתבררו כחסרים או בלתי מעודכנים וכן עלולים להתגלות סטיות בין ההערכות המובאות במידע לבין התוצאות בפועל. ובכל מקרה אין החברה מתחייבת על דיוקו ו/או שלמותו ו/או היותו רלוונטי למקרה זה או אחר. אין לראות במידע זה כעובדתי או כמידע שלם וממצה של ההיבטים הכרוכים בניירות ערך ו/או בנכסים הפיננסיים או הפנסיוניים המוזכרים בו. הפניקס עוסקת, בין היתר, בשיווק פנסיוני (ולא בייעוץ פנסיוני), ולה זיקה למוצרים פנסיוניים ו/או פיננסיים המנוהלים על ידה. פורסם ביום 21.04.2024.
(בשיתוף הפניקס)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה