ויראלי

בנימין נתניהו חגג עם בנו את פסח - והרשת סערה

טוויטר געש במהלך החג בגלל קטע מצולם בו נראה בנו של ראש הממשלה, אבנר נתניהו, חוגג לצד אביו את ליל הסדר, למרות ההנחיות לציבור וההוראה כי ראש הממשלה ישהה בבידוד. ברק רביד: "בלשכת נתניהו עושים לעצמם הנחות" 
מערכת אייס |  4
בנימין נתניהו ובנו אבנר בפסח (צילום מסך קשת 12, istock)
הרשת סערה במהלך החג בגלל קטע שעלה בקשת, בו נראה בנו של ראש הממשלה,  אבנר נתניהו חוגג לצידו של ראש הממשלה את ליל הסדר. מספר עיתונאים, בהם ג'וש בריינר מ"הארץ" וברק רביד מחדשות 13, טענו כי מדובר בהפרת ההנחיות שניתנו לכלל הציבור כמו הפרת הנחיות הבידוד בו היה אמור להיות ראש הממשלה. בטוויטר היו מי שטענו כי מדובר באקט ליגיטימי וכי העיסוק במשפחת נתניהו בהקשר זה הוא קטנוני. היצרים מעל המקלדת, כצפוי, התלהטו.
השתלשלות הדברים הייתה כך שברביעי בערב שודר בקשת קטע מליל הסדר במעון ראש הממשלה. הקטע צולם יום לפני כן, בשלישי, מטעם צוות של משפחת נתניהו. בווידאו נראה בנו של נתניהו, אבנר נתניהו, משוחח עם אביו במעמד שולחן החג על תכני ההגדה.
אולם, כתב המשטרה והפלילים של עיתון "הארץ" העלה עוד בערב החג ציוץ המבקר את ההתנהלות. "טוב זה לא ייאמן ונמאס לי. צועקים פה ימים, זועקים! לא לעשות סדר עם ההורים. מתחננים. זה מסוכן. ואז זה קורה. אבנר נתניהו כבר לא גר בבלפור. יאיר כן. אז איך לעזאזל הוא הגיע לעשות סדר עם האבא בן ה-70 שלו??? איפה לעזאזל הדוגמא האישית??? נשבר לי. אגב, זה גם קנס 500 ש"ח. מי ישלם?".
 
בהמשך, פרסם גם כתבה ב"הארץ" במסגרתה הזכיר את הנחיית משרד הבריאות לליל הסדר, לפיה "בני משפחה שלא גרים באותו בית לא יוכלו לחגוג סדר פסח ביחד". עוד הוא הוסיף בכתבה כי לאחר פנייה לגורמים בסביבת בלפור, מסרו כי "בחודש האחרון אבנר שוהה כל יום, במשך שעות רבות, במעון ראש הממשלה ולן בדירתו שנמצאת בצמוד למעון ראש הממשלה, בתוך המתחם המאובטח. אבנר פועל על פי הכללים של משרד הבריאות ואינו יוצא לשום מקום". 
כמו כן הזכיר כי נתניהו אמור היה לשהות בבידוד עד ליום רביעי, ערב ליל הסדר, מאחר שהיה במחיצת שר הבריאות, יעקב ליצמן, אשר אובחן זה מכבר כחולה קורונה. אך זה הספיק כדי להצית דיון סוער בטוויטר, בו גולשים רבים צידדו דווקא בנתניהו.
הפרשן המדיני של חדשות 13, ברק רביד, המשיך את זה משם, בשרשור ציוצים שבדק לעומק את התנהלותו בימים האחרונים של אבנר נתניהו אל מול התגובה שנמסרה מסביבת ראש הממשלה. 
 
  
בעוד צייצנים רבים יצאו נגד הירידה לפרטים של רביד, בהם אושיית הרשת ואיש יחסי הציבור יבגני זרובניסקי:
 וכן מגיש ערוץ 20, שמעון ריקלין: 
 
מנגד, עיתונאי חדשות 13 דווקא התייצבו מאחורי רביד ושיבחו את עבודת התחקיר שביצע: 
  
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כולכם צבועים
    נדי 04/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אף אחד פה לא יצא מהבית מעל 100 מטר רק בשביל 'למתוח את הרגליים' חלאס להתיר את דמו של ביבי!
    סגור
  • 3.
    כשהארזים
    יגאל 04/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשראש הממשלה ונשיא המדינה מפרים הנחיות בסיסיות שניתנו לציבור... בתוך עמכם אתם חיים? בודאי שלא, אתם מנותקים. חבל
    סגור
  • 2.
    אחלה אבנר
    שרה 04/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    חח מה רק כתבי 13 החרוצים והחמוצים שמו לב לזה למה לא כתבו על זה כלום ב n12?
    סגור
  • 1.
    בין השורות
    לידר 04/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ראש הממשלה ובנו במחווה ל"קשת" ו"עיתונאי" "רשת 13" התחילו עם החקירה האפידמיולגית על אבנר. נכון שזה לא בסדר אבל עם ה"עיתונאות" הזו בטוח יקצצו חצי מכם. אתם באמת מיותרים.
    סגור