ויראלי

ידיעות אחרונות ביקרו את בר סימן טוב; שי באב"ד יצא להגנתו

כתבה ביקורתית שהתפרסמה בידיעות אחרונות ומנסה לעמוד על קנקנו של מנכ"ל משרד הבריאות כמי שנמצא בחזית משבר הקורונה, גררה פוסטים אוהדים מצד מנכ"לי משרד האוצר והמשרד לשיוויון חברתי. ואיך הגיבה הרשת?  
מערכת אייס | 
משה בר סימן טוב (צילום freepik, מתוך עמוד הפייסבוק של משה בר סימן טוב)
קולגיאליות במסדרונות הממשלה: מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ומנכ"ל המשרד לשוויון חברתי, אבי כהן סקלי, התגייסו להעיד על אופיו ומקצועיותו של מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בחשבונות הפייסבוק שלהם. זאת, לאחר שב"ידיעות אחרונות" התפרסמה כתבת תחקיר המבקרת את אופן ניהולו של בר סימן טוב את משרד הבריאות במהלך משבר הקורונה. 
"'איש מוכשר וכוחני. חושב שהוא יודע הכול': מי אתה, משה בר סימן טוב?" הייתה כותרת הכתבה בידיעות אחרונות, אשר סקרה את התנהלותו של מנכ"ל משרד הבריאות על בסיס עדויות של בכירים במערכת הפוליטית ובמשרדי האוצר והבריאות. בכתבה נטען כי התנהלותו כוחנית, מעוררת סימני שאלה  - בעיקר סביב נושא בדיקות הקורונה וכי כמה מתחלואי מערכת בריאות נגזרים מתקופתו כבכיר במשרד האוצר. 
קראו עוד ב-ice
נכתב בכתבה כי "מעדויות רבות שהגיעו בימים האחרונים לידי '7 ימים' מצטייר בר סימן טוב כמנהל ריכוזי, זחוח, שמסרב להקשיב לדעות הסותרות את דעתו שלו, לפעמים אפילו על חשבון בריאות הציבור. ההתנהלות הזו החלה עוד לפני שבר סימן טוב מונה למנכ"ל משרד הבריאות, וכיהן במשרד האוצר כאחראי על תקציבי הבריאות. שם, לאורך שנים, הוא נקט מדיניות שמכונה במשרד "הרְעָבה".
"הכי קל בעולם זה להאשים, להכפיש, להוציא שם רע - יש על זה גם שתי פרשיות בתורה (במקרה השבת). פותחים את המקלדת ומתחילים להוציא כל מה שבא לך. לא צריך לעשות כלום, בטח לא להתמודד עם משבר של פעם במאה שנים כמו הקורונה. לבקר אפשר, צריך וחובה כל הזמן, אבל:
א. יש דרך והיא צריכה להיות מקצועית ועניינית.
ב. לכל דבר יש זמן.
"הכתבה שפורסמה הבוקר בידיעות אחרונות על מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אינה מכילה ביקורת מקצועית ועניינית - אלא ביקורת אישית, מכוערת וחסרת כל בסיס", כתב כהן סקלי בפוסט. 
לכך הצטרף באב"ד ממשרד האוצר בפוסט משלו: "רגע לפני שאתם מצטרפים לעליהום על ברסי בהשמצות וביקורת לא עניינית תשאלו את עצמכם מה אתם עשיתם בחודשיים האחרונים בשביל מדינת ישראל ככלל ובמאבק במשבר הבריאותי והכלכלי הגדול ביותר שפקד את המדינה מאז היווסדה בפרט? 'הזכות לקטר נובעת מהחובה לשרת'. אז ברסי אח יקר, איך אמר אבי אני איתך ולצידך".
 
אין זו הכתבה הבלתי מחמיאה הראשונה שיוצאת בתקופה האחרונה על מנכ"ל משרד הבריאות. לפני כחודש, התפרסמה בדה מרקר כתבה על בר סימן טוב שכותרתה "צאר הבריאות".
הרקע לאותה כתבה היה מכתב מטעמם של 120 רופאים בכירים, לרבות מנהלי מחלקות, אשר קראו למשרד הבריאות להחליף את בר סימן טוב, אף ששמו לא הוזכר במכתב. ואולם, המכתב נפתח בסעיף הדורש כי "בראש מערכת הבריאות יעמוד רופא בעל הבנה קלינית", בעוד שבר סימן טוב הוא כלכלן. 
בתחקיר מקיף ניסו גם בעיתון הכלכלי לעמוד על קנקנו, וטענות דומות לאלה שהופיעו בכתבה בידיעות, עלו גם בכתבה זו. בצד עדויות שליליות על אופיו, גם בדה מרקר אוזנה התמונה עם בכירים שדיברו בשבחו של בר סימן טוב. 
יחד עם זאת, מרבית התגובות ברשת מצד הגולשים נטו לתמיכה בבר סימן טוב, ונדמה שבשני המקרים לא הצליחו לקעקע את מעמדו של מי שנמצא בחזית המשבר. בתגובה לכתבה ב"ידיעות" נמסר ממשרד הבריאות כי "מדינת ישראל מתמודדת עם התפרצות הקורונה טוב ממרבית המדינות שאליהן אנו נוהגים להשוות עצמנו. האמירות העולות מן הכתבה הינן רצף של טענות שקריות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה