ויראלי

מקור ראשון: בגל״צ הפלו דתיים; אטילה שומפלבי: מכונת שקרים

בתחקיר העיתון עלו טענות על היחס לחיילים הדתיים והמזרחים בתחנה. כתבת 'הארץ' נועה לנדאו סתרה בטוויטר את הפרסום, בשרשור אליו הצטרפו פרשן Ynet שתקף בחריפות, שדרן התחנה רינו צרור ודו"צ לשעבר אבי בניהו
מערכת אייס |  7
חגי סגל ואטילה שומפלבי (צילום ויקיפדיה, מתוך עמוד הטוויטר של אטילה שומפלבי)
האם בגלי צה"ל גילו יחס מפלה כלפי המשרתים הדתיים והמזרחים ומנעו את קידומם? תחקיר שמפרסם 'מקור ראשון' על הנעשה בעבר בתחנה הצבאית גורר מחלוקות בטוויטר בין העיתונאים, בהם בוגרי גל"צ, שמציגים חוויה שונה מהשירות בתחנה, כפי שעשתה הכתבת המדינית של 'הארץ', נעה לנדאו. הפרשן הפוליטי של ynet אטילה שומפלבי, קרא את השרשור שהתחילה ועלה להתקפה נגד 'מקור ראשון'. 
ראשית הסיפור בציוץ של עורך 'מקור ראשון', חגי סגל, בו קידם את הכתבה וכתב "כתבת תחקיר של רחלי מלק-בודה מחזירה אותנו אל ימי הסימון והתיוג, ממש כך, שעיצבו את פני התקשורת הישראלית העכשווית וצבעו אותה בצבע מסוים מאוד". מגיש חדשות 13 אמנון לוי עשה רי-טוויט לציוץ של סגל.
גם לנדאו שיתפה את הציוץ של סגל וסתרה את העולה מהכתבה: "התקבלתי ושירתתי בגל״צ כדתייה. לא חוויתי שום תחושת סימון, אפליה או קשיים", כתבה. "להפך. קיבל אותי יפה רמ״ח החדשות (הדתל״ש) וכל האחרים - כולל עמית סגל אחד. מה שכן, אני זוכרת שסיוון רהב המליצה למחזור שלי לחזור בתשובה כדי לא לעבוד בשבתו". עוד היא הוסיפה "אגב, לא ראיינו אותי לכתבה. אולי התאמתי למסר שחיפשו. לא יודעת". בהמשך השרשור עדכנה כי "מאז הציוץ הזה פנו אליי בפרטי עוד כמה דתיים ודתיות שהיה להם סבבה ואיש לא ראיין אותם לכתבה הזו".
 
שומפלבי השיב לה "נעה, את דופקת את הנרטיב. אל תפריעי למכונת השקרים השמרנית. עכשיו ניתנה הוראה להחליש את גל"צ. אל תבואי עם עובדות וסיפורים מן החיים. החונטה מתיישרת ונותנת עבודה. כל הכוח נגד גל"צ. לא כדי לסגור, אגב. רק כדי להחליש עוד יותר ולדחוף לשם עוד שופרות". רינו צרור, המשדר בתחנה השיב "בול" בהתייחס לתגובה של שומפלבי.
 
מנגד, הכתב הצבאי של תאגיד השידור, רועי שרון, השיב בסיפור שתואם את התמונה המוצגת בכתבה: "בתקופת ימי התיכון שלי, רץ סיפור (או אגדה) על נערה מאלון מורה שלא התקבלה לגלצ, שינתה כתובת לפתח תקווה ואז התקבלה. אחרי כעשור בערך שמעתי את קוה שפרן, עמית סגל, נועה קולר, ישי הולנדר, לבנת בן חמו, צביקה ברוט, ועוד כמה, אז כנראה שאכן היו ימים של הדרה תרבותית". שרון המשיך מול לנדאו את השרשור בעניין וציין "אני מדבר על תחילת שנות ה-90. מישהו הזכיר לי עכשיו שלפי גרסה אחת של האגדה, מי שייעץ לה לשנות כתובת היה אבשלום קור".
 
קראו עוד ב-ice
עמיתתו ליאל קייזר, כתבת כלכלית של כאן11 ובוגרת של התחנה גם כן, שאלה בציניות בתשובה לציוץ של לנדאו אם "כתבת משפט ארצית זו 'הרחקה מתפקידי מפתח'? חברה שואלת".
 
דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו הגיב בהומור "נעה, זה כנראה בגלל שלא ידענו שאת דתיה. כשם שלא ידעו שאני פרענק.. רק במחצית הקדנציה גיליתי.. דתיים אכן לא עבדו בשבת בדסק, אבל 'קרעו' אותם ביום העצמאות ובחול המועד". כמו כן בניהו טען ש"חלק מאלה שאומרים 'דתיים' מתכוונים בכלל לימנים".
 
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    דיי עם התחנה המיותרת הזו
    ש 05/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הדיון הזה מטופש. מה צריך להוכיח שהתחנה שמאל? הדיון האמתי צריך להיות המועד לסגירת התחנה. נ. ב. בינתיים אני מחרים את התחנה הזו.
    סגור
  • 6.
    אפליה היא קיימת מטבע הדברים השאלה איך מתמודדים איתה
    יהודיה 05/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל אחד הוא גזען, דתי נגד חילוני, חילוני נגד דתי, ימני נגד שמאלני, שמאלני נגד ימני, אשכנזי נגד מזרחי, מזרחי נגד אשכנזי. זהו טבעו של אדם לחוש עליון על אחרים. השאלה מה עושים עם הגזענות הזו. האם מתמודדים נגדה ואז מותר האדם מן הבהמה או שנשאבים לתוכה ואז איננו שונים מהבהמה.
    סגור
  • 5.
    אטילה שמולפבי ונעה לנדאו
    נלסון מנדלה 05/2020/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברור שיש אפליה ואפליה גדולה אחת ששמה לנדאו לא תרגיש בה ,אטילה שמולפבי גם לא היתה אפליה נגד שחורים באמריקה כי אטילה לא הרגיש בה כמו כן גם לא היה אפרטהייד נגד שחורים בדרום אפריקה הכל בכיינות של שחורים ומזרחים , תמיד מצחיק אותי שאשכנזים מדברים על אפליית מזרחים ושמאלנים על אפלית ימנים לידיעתכם רק מי שמופלה מרגיש זאת ולמרות שתכחישו ותלעגו ישנה אפליה ואפשר לראות אותה בשמות הקריינים בגל''צ,שופטי העליון,בכירי הפרקליטות,האקדמיה,מנכ''לי הממשלה,מנהלי בתי החולים ועוד ועוד מעניין ש60 אחוז מהאוכלוסיה היהודית כמעט לא מיוצגים,כולם טיפשים?בורים? חסרי יכולות? או שמה יש פה מנגנון משומן של חבר מביא חבר והחבר הינו הקופי שלו .
    סגור
  • 4.
    נעה , חלאס. את לא היית מזוהה ולא הולית. אני כן כמו כלם.
    לימור 05/2020/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה שהיא בהארץ לא מצדיק לשקר לעובדות. זה לא נרטיב לצערי. זה עובדות וגם סיפורי נעה הם עובדות וזה שתשקרי כנגד האמת העצובה ותשכתבי את ההיסטוריה לא ישנה את המציאות, לצערי. עצוב מאד תופעות כמו נעה.
    סגור
  • 3.
    דברים ברורים ושקופים לא דתיים או ימנים...
    חוסה 05/2020/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אפשר להסתיר ? דוגמה שנישאר כמו שהיה גלי צה"ל בזמנו הוא הבג"ץ...10 שמלניים/ליברלים/חילוניים ואחד דתי או ימני ועוד ערבי אחד , גם זה לא נכון ?
    סגור
  • 2.
    לעיתים
    שמ 05/2020/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יוצא לי שלא בטובתי להאזין לצלי גהל.פוליטיקה כל היום.תחנה צבאית יחידה בעולם שקיימת רק כדי לטחון ולטרחן פוליטיקה.לא חשוב מבחינתי את הם מצדדים בשמאל(מה שנשמע ברור לחלוטין) או בימין(מה שנשמע בקושי).הרמטכ"לים כולם הצדיקו קיומה בשידורים למען חיילי צה"ל.אבל היא נקראת צלי גהל כלומר לא משדרת לחיילי צה"ל אלא למען הילדים של המקורבים והמקורבים למקורבים כדי שיוכשרו להיות ידועני שדרנים ומגישנים בתחנות הטיוי והרדיו.על חשבוןמשלם המיסים.זמנה של התחנה עבר מזמן אבל לשום רמט"כלךא היו ואין ביצים מספיק גדולות להפסיק את הפארסה.אולי בשביל לספק הכשרה לילדיו.
    סגור
  • 1.
    לסגור את גל''צ ללא קשר
    רכלנים 05/2020/15
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הצבור לא צריך את התחנה ולא צריך לשלם.חיילים צריכים לשרת ולא לקשקש
    סגור