ויראלי

משפט נתניהו: התגובות, הציוצים והביקורת של העיתונאים בישראל

מביקורת חריפה על הנאום טרם הכניסה לאולם, דרך הבעת תמיכה גורפת ועד ההתייחסויות הרבות לתמונות של ראש הממשלה בבית המשפט - זה מה שכתבו העיתונאים על האירוע החשוב של היום
איתי פת-יה |  2
ציוצי העיתונאים על משפט נתניהו (צילום מסך קשת 12, ויקיפדיה, מתוך עמודי הפייסבוק של בן כספית ושמעון ריקלין)
ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו התייצב היום (א') בבית המשפט המחוזי בירושלים לפתיחת משפטו, ולצד הדיווחים בגופי התקשורת, העיתונאים ואנשי התקשורת גדשו את הטוויטר בשלל ציוצים וחלקו את דעתם עם העוקבים. חלקם תקפו את דבריו נגד היועץ המשפטי וגורמים במערכת אכיפת החוק, אחרים התייצבו לצדו, ורבים בחרו להתייחס לצילומים של נתניהו מבית המשפט ואולם הדיונים.
כתב המשפט של חדשות 13 אביעד גליקמן כתב: "אין לי מילים אחרות מלבד בושה וחרפה. נאום הסתה חסר תקדים של ראש ממשלה מכהן שנועד לאוזניהם של שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים עם רמז בוטה. פשוט באמת שאין מילים".
 
מנגד כתב שמעון ריקלין "נתניהו בנאום חד חושף את שיא הצביעות של המערכת. הוא זה שדורש לחשוף את התמלילים. ואת המכתבים. ואת שידור המשפט חי לכל הציבור. כי צדק צריך גם להיראות. והמערכת במקום לשמוח על זה ולחשוף את נתניהו מתגוננת ומסתירה. אתם כבר יודעים למה".
 
יותם זמרי הביע את תמיכתו בנתניהו וצייץ: "רציתם תמונה, קיבלתם נאום. טוב מאוד ביבי, תמשיך ככה".
 
בן כספית העלה את פרשנות משלו לעניין, וכתב "נאום התביעה האלטרנטיבי".  זה מה שנתניהו נושא עכשיו. בנימין נתניהו נגד מדינת ישראל".
 
רז שכניק מידיעות אחרונות כתב "הנאום של נתניהו מעיד שהוא יודע שזה לא התחיל. זה נגמר".
 
כתב המשפט של גלובס חן מענית צייץ: "המחזה הזה פשוט מטורף. ראש ממשלת ישראל בנאום "אני מאשים" נגד מערכת אכיפת החוק בישראל, רגע לפני כניסתו למשפטו הפלילי".
 
סיון רהב מאיר מהחדשות 12 צייצה צילום מנאום נתניהו, כשהוא מלווה בשרים וח"כים מהליכוד. לצד מאיר, עיתונאים רבים אחרים התייחסו בחשבון הטוויטר שלהם לצילומו של נתניהו בבית המשפט וכן באולם הדיונים עצמו מלווה באנשי הליכוד.
 
העיתונאית לשעבר שלי יחימוביץ' כתבה בהקשר זה "תמונה מזעזעת של בכירי השרים עם פיותיהם חסומים סימבולית במסכות, עומדים כניצבים, בתוך בית המשפט,  מאחורי נאשם המתגולל על מערכות שלטון החוק. כל זה להגברת אפקט האיום מחד ולצרכי חנופה משפילה מאידך".
 
הפרשן המשפטי של חדשות 13 ברוך קרא התייחס לשיחה שנתניהו קיים עם ניצולת שואה שבאה להביע את תמיכתה בו, וכתב "גיוס שואת יהודי אירופה לעניינו הפלילי - שיא של בושה וחרפה של כבוד ראש הממשלה".
 
שליח החדשות 12 לאירופה אלעד שמחיוף הביע ביקורת על ההחלטה שלא להעביר את משפט נתניהו בשידור חי. "האמת, לא מבין למה לא לשדר את המשפט בלייב", הוא כתב, "ממילא מקלידים כל מילה בזמן אמת, מי שחושש מהצגה יקבל אותה גם ככה בבית המשפט ובאולפן. שדרו הכל, חזקו את האמון בהליך ותנו לציבור להיחשף לכל הפרטים באופן ישיר".
 
אלירז שדה צידד גם הוא בראש הממשלה בציוץ בו כתב ש"בית המשפט כבר החליט! הם ישמעו אך לא יקשיבו. הם יפילו חלק מהטיעונים כדי להראות שהם אשכרה בדקו אבל יחליטו נגד נתניהו על שטות מקושקשת. אכיפה בררנית ופרשנויות הזויות, אלה אבני דרכם, והכל לפי דעתם האישית. אם אתה לא כמוהם אז מבחינתם אתה נגדם. מתי נחקרו שופטים? האם כולם צדיקים שם?".
 
עוד לפני הגעתו של נתניהו לבית המשפט כתב הפרשן הפוליטי של ynet אטילה שומפלבי: "אל תפחדו להשתמש בהאשטאג #הקנוניהנגדישראל. ישראל הדמוקרטית המכבדת את שלטון החוק תחת מתקפה. פלנגות אלימות מאיימות על שופטים ועל היועמ"ש בחוצות העיר".
מוקדם יותר צייץ אבישי בן חיים מחדשות 13 ש"בניגוד לנרטיב הסטריאוטיפי שהאליטה מנסה להכתיב התמיכה בנתניהו איננה תמיכה בשחיתות חלילה", כך לדבריו, "ואפילו לא נקמה אוריינטליסטית יצרית במפא"י, אלא עמדה ממלכתית ואחראית שמכבדת את מוסד ראש הממשלה ומסיקה מהשימוש חסר האחריות של האליטה במערכת המשפט ככלי פוליטי, שאין לתת אימון באישומים נגדו".
ולסיום, הציוץ של כתב כאן 11 לענייני ירושלים סולימאן מסוודה, בו נראים העיתונאים שמעון ריקלין וינון מגל, בריקוד משותף. 
 

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    באמת אין מילים . . .
    רפ 05/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל יש הרבה מה להגיד ! פעם הצבעתי לנתניהו והיום כבר לא .... ממש לא ! באמת בושה גדולה להשתלח כך במערכת המשפט של המדינה, בתקשורת, זה לא להאמיןכי הרי רק מילה אחת מצאתי - הסתה ! אין מילים יפות למעשים האלו, אין מילים. האיש שמכופף את הדמוקרטיה, את המערכות בישראל האחת אחרי השנייה ולא מרפה !!!! אני ממש מתבייש בראש הממשלה שלי ולא פחות בתומכים שלו מבפנים ומבחוץ כמו כמה שצייצו כאן בכתבה
    סגור
  • 1.
    הכל צפוי, הכל פוליטי, הכל אג'נדות, הכל אנטי ביבי או פרו (ל"ת)
    משפט פוליטי 05/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור