ויראלי

העוקבים והמצייצים: מי 40 חברי הכנסת החזקים בטוויטר?

ח"כ אחד מחזיק את מספר העוקבים הגבוה ביותר, אך מצייץ הרבה פחות. ח"כית אחרת לא בעשיריה הראשונה בהיקף העוקבים, אך ראשונה בדירוג הח"כים המצייצים. כמה ביבי וגנץ פעילים בטוויטר לעומת שאר הח"כים? בדקנו 
ביבי נתניהו, בני גנץ, יאיר לפיד, אביגדור ליברמן, איילת שקד, תמר זנדברג, מאי גולן, מירי רגב (צילום טוויטר, פייסבוק, freepik)
טוויטר הפכה בשנים האחרונות לאחת מהרשתות החברתיות המובילות, המשמשת גם כמוקד מידע מרכזי. כזירת חדשות ודעות, אנשי תקשורת ופוליטיקאים רבים משתמשים בטוויטר כדי להעביר מסרים וגם כדי להתווכח אחד עם השני, עד 280 תווים.
בקמפיינים של שלוש מערכות הבחירות האחרונות, טוויטר שימשה כלי מרכזי בהעברת המסרים של הפוליטיקאים. כעת, משהכנסת ה-23 התכנסה וקיימת (לעת עתה), בדקנו מי 40 חברי הכנסת המובילים בטוויטר - מי לוקח את השאר במספר העוקבים, ומי לא מפסיקה לצייץ יותר מכולם.
 
1.במקום הראשון - ראש הממשלה בנימין נתניהו; 1.8 מיליון עוקבים
כמות העוקבים של ראש הממשלה מרשימה, ולא בכדי. נתניהו פעיל מאוד ברשתות החברתיות ומניין עוקביו בטוויטר הוא גם פועל יוצא של עצם מעמדו בישראל מזה עשור. לא מפתיע גם הפער העצום שבינו לבין המקום השני ברשימה הזאת, המשקף במידה מסוימת גם את פער הכוח הפוליטי והאלקטורלי שבינו ליריביו. זאת, אף על פי שנתניהו מצייץ מעט באופן יחסי ואת עיקר פעילותו הרשתית הוא שומר לפייסבוק. 
2. במקום השני – יו"ר ימינה נפתלי בנט; K253 אלף עוקבים
בהתחשב בפופולאריות של יו"ר ימינה ושר הביטחון לשעבר בטוויטר, נראה שהוא הפוליטיקאי הישראלי השני הכי חזק בטוויטר אחרי ראש הממשלה. או, במילים אחרות, האיום הגדול ביותר על נתניהו - לכל הפחות, ברמת כוח ההשפעה על הציבור דרך טוויטר. מספר העוקבים הגדול שלו גם מרמז על כך שחלק לא מבוטל מהציבור שמתעניין בו ובדבריו לא בהכרח מגיע מהציונות הדתית.
3. במקום השלישי – יו"ר יש עתיד יאיר לפיד; K203.5 אלף עוקבים
חשבון הטוויטר של יו"ר האופיזיציה יאיר לפיד, שנותר מחוץ לקואליציה לאחר הפרידה מכחול-לבן, הוא זירה פעילה, בה מרבה שר האוצר, העיתונאי ומגיש הטלוויזיה לשעבר להתנגח באויביו ההולכים ומתרבים מימין, משמאל ומהמרכז. אפשר להניח שנטייתו הלעומתית של לפיד מביאה לו גם לא מעט עוקבים-אויבים שממתינים לציוציו כדי להגיב להם.
4. במקום הרביעי – איילת שקד; K185 אלף עוקבים
אם בימינה או בבית היהודי זקוקים להוכחה לכך שאיילת שקד היא דמות חזקה מספיק בישראל כדי להוביל מפלגה, עליהם להציץ בחשבון הטוויטר שלה. למרות כישלונותיה היחסיים במערכות הבחירות האחרונות, אין ספק ששקד היא דמות ציבורית שמושכת עניין, אש, אוהדים ושונאים. עם זאת, היא זקוקה לעוד 1.6 מיליון עוקבים, פלוס-מינוס, כדי לאיים על ראש הממשלה בהיקף העוקבים בטוויטר.
5. אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו; K126 אלף עוקבים
אביגדור ליברמן ידוע גם כאחד המתחרים החזקים של ראש הממשלה נתניהו בכל הנוגע להבנת מדיה. ליברמן יודע היטב כיצד למשוך אש ואיך ומתי לכבות אותה - פעולות שהוא עושה גם בטוויטר ואגב כך צובר עוקבים מכל המגזרים, אם כי עיקר פעילותו, בדומה לנתניהו, מתרחשת בפייסבוק.
 

מלבד חמשת הח"כים המובילים, יש עוד עשרות ח"כים פעילים בטוויטר, רק 3 מכלל הח"כים מעל 200 אלף עוקבים בטוויטר, ל-10 ח"כים בין 100-200 אלף עוקבים, ל-11 ח"כים בין 50-100 אלף עוקבים, ול-16 מתוך ה-40 המובילים, פחות מ-50 אלף עוקבים. מבין כולם, בנימין נתניהו הוא היחיד לו כמעט 2 מיליון עוקבים, פי 7 מזה של המקום השני, נפתלי בנט. מה לגבי גנץ? ראש הממשלה החליפי דורג במקום ה-12 עם 106.3 אלף עוקבים, פי 18 פחות מבנימין נתניהו. 
להלן דירוג העוקבים של יתר חברי הכנסת: 

הח"כים מצייצים – אבל מי מצייץ הכי הרבה?
כפי שמיד תראו, מי מהח"כים שמצייץ הכי הרבה בטוויטר לא בהכרח גם סוחף אחריו את מספר העוקבים הגבוה ביותר. מבדיקת אייס את מספר הציוצים, 5 הח"כים המצייצים ביותר הם: תמר זנדברג, מאי גולן, יועז הנדל, בצלאל סמוטריץ' ונפתלי בנט.

 *(דירוג) מיוחס למיקום בהשוואה להיקף העוקבים בטוויטר 
כפי שניתן לראות מהנתונים, הנוכחות המרשימה שמפגינות תמר זנדברג (מקום ראשון במספר הציוצים ומקום 14 במספר העוקבים) ומאי גולן (מקום שני במספר הציוצים, מקום 40 במספר העוקבים) בטוויטר, לא באה לידי ביטוי בכמות העוקבים שלהן. שר התקשורת יועז הנדל, אמנם במקום השלישי בין הח"כים המצייצים עם 10.8 אלף ציוצים, אך מדורג במקום ה-18 בהיקף העוקבים בטוויטר. 
מה לגבי ראשי הממשלה? נתניהו ממוקם במקום ה-8 עם 6,653 ציוצים (טיפס הלילה ל-6,655), וגנץ, ראש הממשלה החליפי במקום ה-27 עם 1,522 ציוצים בלבד. נוסיף אנקדוטה - אם בנו של ראש הממשלה ישמש בעתיד חבר כנסת, הוא כבר מנצח את כולם. יאיר נתניהו צייץ עד היום יותר מ-29 אלף פעמים, יותר מביבי, גנץ וזנדברג יחד; והיד עוד נטויה. 
נסכם ונאמר כי כל הח"כים מצייצים, אבל בסוף ביבי לוקח עם היקף העוקבים בפער עצום על כל מתחריו. המסקנה המתבקשת: לא משנה אם ח"כ מסוים מצייץ בטוויטר יותר או פחות. יותר חשוב מה הוא או היא, גם עושים בדרך.
להלן דירוג יתר הח"כים המובילים בהיקף הציוצים בטוויטר: 
40 הח"כים המובילים במספר הציוצים בטוויטר
  *(דירוג) מיוחס למיקום בטוויטר בהשוואה להיקף העוקבים 


תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מקום ראשון
    פלורי 06/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק ראש הממשלה. משאיר שובל ארוך מאחור.
    סגור
  • 1.
    בדיקה לפי מס' עוקבים? זה המדד?
    יהודה 06/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בדקתם כמה בוטים עוקבים יש לרה"מ? ובכלל, המדד הכי נכון הוא האנגייג'מנט ולא כמות עוקבים
    סגור
  • שמע התחרות בין נתניהו ללפיד וגנץ פירית
    נחום 06/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלושתם הוציאו קרוב לחמש מליון על פרסום ברשתות החברתיות בתקופת הבחירות. אממה ביבי הוא פולטיקאי על אם ראית את הסדרה כנופית ברממנהגם אז הוא מייצג את תומס שלבי הוא פשוט עובד במרחב אחר מבחינה פוליטית הוא יותר טוב מכל מתחרה שלו וגם הם יודעים זאת. אם הם פועלים במישור מבחינה מתמטית הוא פועל במרחב את זה אף אחד לא יכול לקחת ממנו בגלל זה כל כך קיצוניים בגישה כלפיו או שתומכים בו עד הקצה או ששונאים אותו כאילו הוא הורס המדינה וזה הסיבה למספר העוקבים הגבוה כל כך...
    סגור