ויראלי

אבישי בן חיים: "קולגות מנסים לעשות לי דה לגיטימציה"

בן חיים מתוסכל מאופי הביקורת שהוא מקבל ברשתות: "מנסה לספר את הסיפור מזווית הפוכה - הניסיון לדכא זאת הוא לא עיתונאי". חיים לוינסון: "תפסיק לאמץ את השיח הבכייני קורבני של נתניהו"
אילן שניג |  29
חיים לוינסון ואבישי בן חיים (צילום טוויטר/צילום מסך, רשת 13)
האם מנסים להשתיק את העיתונאי אבישי בן חיים ולעשות לו דה לגיטימציה או שמה מדובר בהתקרבנות ואימוץ השיח 'הבכייני' של נתניהו? על עניין זה מתעמתים בן חיים ועיתונאי הארץ חיים לוינסון בטוויטר.
 
אבישי בן חיים מתוסכל מאופי ההביקורת שהוא מקבל ברשתות: "קולגות מנסים לעשות לי דה לגיטימציה", הוא כותב. "הניסיון שלי לספר את הסיפור מזווית הפוכה, הוא לא רק עניין מחקרי, אלא גם משימה עיתונאית קדושה וחשובה עם תרומה ייחודית לגיוון השיח הציבורי ולהשמעת קול של רבים המרגישים מושתקים. הניסיון לדכא זאת הוא המעשה הלא עיתונאי" הוא מוסיף.
 
קראו עוד ב-iceלכך עונה חיים לוינסון: " אבישי ידידי משכבר הימים, תנוח דעתך. אף אחד לא עושה לך דה לגטימציה. מותר לבקר. מה הדרמה?" ותוהה מדוע אבישי בן חיים לא עלץ כנחשפו תיקי  2000 ו-4000 שקעו את המסיכות מעל פניהם של נציגי האליטה נוני מוזס, אלוביץ, מילצ'ין וכו': " משום מה אתה עגמומי. אתה גם עגמומי כל אימת שעולים סיפורי העוזרות מבלפור. מה יותר קלאסי לתחומי המחקר שלך המפגש המרתק בין נציגי ישראל השנייה כולן מזרחיות ממצב סוציואקנומי נמוך". 
לוינסון בתגובה טוען שבן חיים מאמץ את השיח הבכייני קורבני של נתניהו "אף אחד לא משתיק אותך ועושה לך דה לגטימציה. אתה פרשן קבוע בחדשות 13 מזה שנים רבות, מוזמן לכל תוכנית רדיו וטלויזיה. מותר לדון, לא חובה להתקרבן".
 
העימות בין השניים החל מוקדם יותר השבוע כשבן חיים כתב  כי גלי הפרסומים סביב שרה נתניהו רק גורמים לו לתמוך יותר בתנועת המחאה נגד רדיפת ראש הממשלה: "לא נעים לבאס את האליטה, אבל אם זה לא ברור: עבור רבים ונבונים, גלי הפרסומים נגד שרה נתניהו לא מחלישים התמיכה בנתניהו, אלא להפך: מחזקים אותה! שלל נימוקים מסקרנים לתופעה הזו. הנימוק הפרטי שלי, איך ייתכן שזה דווקא גורם לי לתמוך יותר ויותר בתנועת המחאה נגד רדיפת ראש הממשלה, בהמשך" הוא כותב ועל כך עונה לוינסון: "אגלה לך סוד: עיתונאי לא צריך לפרסם משהו לפי הקריטריון מחזק/מחליש את משפחת נתניהו אלא אם הוא חושב שיש עניין ציבורי בפרסום שמחתי להזכיר לך את מקצועך הישן".
בן חיים לא נשאר חייב: "חיים. זה חרטוט תת רמה שלא מתאים לך. זה חוסר הבנה של יחסי כוח בתקשורת ושל שליטת ההגמוניה הבלתי מודעת להגמוניותה בסדר היום ובכותרות המהדורות. פשוט מביך", הוא כתב.
לוינסון השיב: "אתם גם לא חייב לאמץ את השיח הבכייני קורבני של נתניהו בכל תחום. אף אחד לא משתיק אותך ועושה לך דה לגיטימציה. אתה פרשן קבוע בחדשות 13 מזה שנים רבות, מוזמן לכל תוכנית רדיו וטלויזיה. מותר לדון, לא חובה להתקרבן. המשך יום מלבלב".
בהמשך כתב חיים ללוינסון: "כתבת עליי שלושים פעם ומעולם לא הערתי לך. ביקורת חריפה עוקצנית אינטליגנטית משעשעת. אחלה. בפעם האחרונה רמזת כאילו מה שאני עושה הוא אנטי עיתונאי. זו דה לגיטימציה (וגם חוסר הבנה מוחלט). רק על זה הערתי. כל היתר ביקורת סבבה לגמרי". 
לוינסון השיב: "נכון כי בעצם טענת שעיתונאי צריך לשקול שיקול פוליטי (מסייע לא מסייע לפוליטיקאי כלשהו) טרם פרסום ידיעה שהוא רואה בה ערך. זה לא קריטריון שצריך לשקול" סיכם. 
תגובות לכתבה(29):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    אבישי. בן. חיים
    חיים 06/2020/18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אין ספק,הרווחת ביושר את צונמי הביקורות כלפיך,תתקדם ,אתה משעמם,בסה״כ בקשת קצת צומי...הנה...קבלת,לך לך לדרכך,שחרר אותנו ממך.
    סגור
  • 25.
    שרלטן מקצועי ואינטרסנטי
    איתוש 06/2020/17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    התיאוריות הכאילו מדעיות אותן מציג השרלטן אבישי הן פוליטיות נטו ואין בהן שום אלמנט מחקרי. האיש מחזיק בדעה שמפלגות החזיקו כדי לקושש קולות ומנסה בדרכים עקומות להציגה כמחקר. מי הוא שיסמן אוכלוסיות שלמות כישראל השנייה!!! לדעתי זאת חוצפה שאין כדוגמתה.
    סגור
  • 24.
    חיים לוינסון יהיר ומתנשא
    ד 06/2020/16
    הגב לתגובה זו
    2 5
    תגובות ציניות לועגות ומנמיכות. ככה זה שאין טיעונים ענייניים. הלשון המושחזת לא עושה עלי רושם.
    סגור
  • 23.
    ישראל השלישית
    עמי 06/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר בן חיים ראה את עולי אתיופיה שהם ישראל השלישית והגיעו למצב המעביד הזה בעיקר בשל הרדיפה של מנהיגי ישראל השניה , ובמיוחד מנהיגות הרחוב הליכודית : מירי רגב , אמסלם ,נאווה בוקר , מיקי זוהר . למה יש ישראל השלישית ,? תשובה כנה תבהיר לך למה נוצרה ישראל השניה.
    סגור
  • 22.
    ישראל השניה
    אילנה 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אבישי אולאי תפסיק עם ההסתה שלך אני ילידת הארץ הורי עלו מעירק כדלנו במעבר 12 נפשות בבית של 75 מר ומעולם לא הינו נזקקים ורי יצאו לעבוד בכל עבןדה מזדמנת וכך גם אחי הגדולים לא חיקנו לקבל מהמדינה ההפך תרמנו למדינה כולם שירתו בצבא לחמו במלחמות ישראל והקימו בתים לתפארת אז בבקשה תפסיק עם כל התעלול של ישראל השניה
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    בן חיים שים קצוץ על המבקרים
    אבי 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    1 6
    הם לא מגיעים לקרסוליים שלך. באמת חשבת שהם ראויים להיות קולגות עם ביקורת עיניינית? הלעג והזלזול זה כלי הנשק היחיד שלהם, שים פס והמשך בדרכך. על זה נאמר הכלבים נובחים והשיירה עוברת. הם מקנאים בהישגיך
    סגור
  • 20.
    כשהתאוריה מלאה בחורים, שלא יתפלא שיבקרו אותו.
    גל 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לפחות הביקורת עניינית, ולא תקיפה סתמית והסתה ללא בסיס עובדתי (ולרוב אפילו סותר את העובדות), כפי שהימין עושה למערכות אכיפת החוק, התקשורת ומערכת המשפט. אפילו ב"חדשות 13" לא אהבו את זה שהביאו אותו, ולאחרונה המגישים גם התחילו לענות לו ולהראות לו את הסתירות שבטענות המגוחכות שלו. כי משפחת נתניהו ממש מייצגת את "ישראל השנייה" - בדיוק הנציגות המתאימה. תמונה שלהם בערך בוויקיפדיה על המושג. הם מתנשאים על המזרחים, גדל בבית מבוסס כלכלית, רכש השכלה בארה"ב.
    סגור
  • 19.
    אבשי בן חיים, אכלו לי, שתו לי
    יגאל 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מי הסמיך אותך אבישי בן חיים לקבוע מי זו ישראל השניה. אתה יכול להרגיש מקופח כמה שאתה רוצה. אל תעיז לדבר בשם אחרים
    סגור
  • 18.
    מי משתיק?
    עוּד 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    8 2
    בן חיים פורס את התיאוריה שלו בכל מקום, ומותר להעביר עליו ביקורת. האם הוא טוען שהביקורת לא לגיטימית ומנסה לסתום את פיהם של מבקריו? ביקורת היא חלק מהעניין. אם הוא רוצה להימנע ממנה שיחליף מקצוע ויילך לעבוד בדואר
    סגור
  • 17.
    ישראל השניה
    אבי 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    7 2
    שלום אבישי אני רוצה שתעזור לי להבין בקשר לילדי אני אשכנזי אישתי חצי מרוקאית וחצי עירקית הילדים שלנו מעורבים הבת שלנו נשוא לחצי רומני וחצי טוניסאית ולמען האמת שאלתי אותם מה הם ישראל הראשונה או ישראל השניה הם אמרו לי שהם ישראלים תפסיק לבלבל את המח התאוריה שלך ..זה בושה תפסיק חלס הבוס שלך כבר ראש ממשלה והבן דוד שלך שר בממשלה
    סגור
  • 16.
    חיים לוינסון מהחכמים שיש,עוקצני, מלא הומור
    ישראל הראשונה העובדת 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    9 2
    אבישי בן חיים המצאת תיאוריה שבה כל הטייקונים ומזי הרעב, שרה נתניהו ומשרתות הבית של ,כולן ישראל השניה. נתניהו ובנו, יצחק תשובה ומימון, בני ציפר וגדי טאוב כולם מקופחי ישראל השניה, ישראל השניה היא ישראל תומכת נתניהו. תיאוריה מטופשת וטוב עשה חיים לוינסון שהעמיד מול פרצופך מראה שתחזה בישראל השניה הבכיינית והמקופחת
    סגור
  • אכן אחלה חיים (ל"ת)
    ללי 06/2020/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    יש חופש דיבור. ואותו חופש יש למבקרים.
    הערה 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אני די נדהמתי מההצהרות של בן חיים. אבל, זו זכותו המלאה לטעון אותן. באותו אופן מותר לבקר את ההצהרות שלו. ומי שסבור שההצהרות אינן נכונות או אינן ראויות יכול וצריך להשמיע את דעתו. בבוף, כמו שאומרים חלק מהגויים, ההוכחה היא בפודינג. אם יש עובדות שתומכות בצד זה או אחר אז אולי אפשר להכריע את הויכוח. אבל אם מדובר ברגשות, בתחושות, בפרשנויות אזי סביר שכל יתבצר בדעתו. רא אומר כי כשלעצמי אני סבור שמה שבן חיים אומר אייננו נכון. אבל אם זו תחושתו או הרגשתו אז אני רק יכול להביע צער על כך שזה המצב.
    סגור
  • 14.
    אבישי...תראה בעיון מה שכותב לוינסון
    יוני 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    18 1
    ותפסיק להתבכין...נמאס. אתה מפלג אותנו במקום לאחד
    סגור
  • 13.
    תיאוריה שטוחה ופשטנית
    מוישיק 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    9 1
    בן חיים מנסה להלביש את התיאוריה שלמד בקורס תקשורת ההמונים, על כל אירועי המדינה מתקומתה ועד היום. לכן הקולגות יורדים עליו. אבישי, לא הכל זה ישראל הראשונה וישראל השנייה, אפילו לא חלק קטן...
    סגור
  • 12.
    תמיד תדבוק באמת שלך ! (ל"ת)
    משה 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 11.
    אבישי בן חיים בכיין (ל"ת)
    די נמאסת 06/2020/14
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • אבישי בן חיים
    מור 06/2020/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאבישי בן חיים נוטפים רגשי נחיתות קשים והרסניים, עד שלא יטפל בנושא הזה, לא יפתור את בעיותיו, ולכן מוציא את הארס עלינו האשכנזים אנשי השמאל.
    סגור
  • 10.
    אבישי בן חיים סתם חרטטן. הפסקתי לצפות בערץ 13 בין השאר (ל"ת)
    נעם, תל אביב 06/2020/14
    הגב לתגובה זו
    7 3
    סגור
  • 9.
    "הגמוניה בלתי מודעת להגמוניותה"? יש את זה ביותר מטורלל?
    טובה 06/2020/14
    הגב לתגובה זו
    8 1
    התקרבנות היא הסטייט אוף מיינד של ימנים,וזו מקבלת רוח גבית מנתניהו. בן חיים התרגל להנות מהנחת מועדון על שהוא חמוד כזה,גם אם הוא ממחזר עד שעמום את המתיקות המזרחית,בלשונו,כולל הסתה, מתוקה כמובן,במערכת המשפט,הערצת מירי רגב והגדול מכולם דרעי.
    סגור
  • 8.
    ולעניין
    פשוט 06/2020/14
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הרבנים שמגדפים נשים , הנאשם מבלפור, מתנחלים שמרביצים אלו "ישראל השנייה" האהובה על " ד"ר " אבישי בן חיים. אֱמוֹר לי מי הם חבריך ואוֹמַר לך מי אתה.
    סגור
  • 7.
    חזק
    ואמץ אבישי בן חיים 06/2020/14
    הגב לתגובה זו
    3 5
    הקליקה מנסה לקעקע אותך, אל תפחד, אני מעריץ את האומץ שלך. לצערי הם לא יניחו לך, אתה מפריע להם לטמטם את האנשים. תחזיק מעמד, בשבילנו שאין לנו אומץ כמוך.
    סגור
  • 6.
    לשמוע את האמת
    דינה 06/2020/14
    הגב לתגובה זו
    4 8
    כואב לשמאל.... הם לא מסוגלים לשמוע אמת..אזי הם תוקפים למטה..מתחת לחגורה..כמו כל חלש
    סגור
  • 5.
    המשתיקים בע"מ
    סתימת פיות 06/2020/14
    הגב לתגובה זו
    1 10
    תקשורת שמאלנית שולטת בארץ ומשתיקה את בן חיים בדיוק כמו שהיא מנסה להשתיק את איילה חסון. בשבת צפינו הילה קורח משתיקה את איילה חסון ואומרת לה בפירסומות תוכלי להשיב לגליקמן לא יאומן לא סתם נקראת התקשורת בשם תשקורת
    סגור
  • איך התקשורת משתיקה אם היא נתנה להם את הבמה מלכתחילה?!
    גל 06/2020/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היגיון הוא לא הצד החזק.
    סגור
  • 4.
    אני עם חיים לוינסון
    די 06/2020/14
    הגב לתגובה זו
    13 4
    לשמוע את בן חיים ולא להאמין
    סגור
  • 3.
    בן חיים
    כדורי 06/2020/14
    הגב לתגובה זו
    7 3
    בן חיים היקר אתה זוכר את אמירתיו של ביבי על דויד לוי תומכיו בעת ההתמודדות על ראשות הליכוד?
    סגור
  • 2.
    בן חיים
    אב 06/2020/14
    הגב לתגובה זו
    13 3
    בן חיים איש ישן ופרימיטיבי שמעוניין לשמר תופעות ישנות שהיו בעבר ואינן עוד
    סגור
  • 1.
    אבישי קצת איבד את זה בשנתיים האחרונות. חבל (ל"ת)
    אורי 06/2020/14
    הגב לתגובה זו
    14 3
    סגור