ויראלי

העיתונאי החרדי העביר ביקורת על תקיפת חיילים ופוטר: "הכהניסטים הצליחו"

איש התקשורת ישראל פריי פוטר מ'קו לעיתונות' בעקבות לחצים שהפעילו לטענתו תלמידי רבנים לאחר שתקף אותם בחשבון הטוויטר שלו: "אתם חתיכת חלאות". רשת 'קו עיתונות': "הפיטורים מסיבות מקצועיות"
אילן שניג |  7
ישראל פריי (צילום מתוך טוויטר)
העיתונאי החרדי, ישראל פריי, פוטר מרשת המקומונים החרדית לאחר ביקורת שהעביר נגד פעילי ימין שתקפו חיילים ובעקבות מודעה שפרסמה שורת רבנים: "חבורת פורעים משליכה בקבוקי תבערה על חיילים, גונבת ציוד, שורפת רכבים, תוקפת באלימות חפים מפשע", כתב פריי בחודש שעבר. "ומה יש לרבנים להגיד? 'קוראים לממשלה להפסיק את הפגיעה הדורסנית בחלוצים'. תקשיבו לי רבנים יקרים, אתם חתכ'ת חלאות", הוסיף. 
הקריאה הזו יועדה לשורה של רבנים, ביניהם  הרב דוב ליאור, הרב שמואל אליהו, הרב יצחק גינזבורג ועוד שפרסמו קריאה לפני כחודש לשרי הממשלה ולראשי מערכת הביטחון לעצור את ההתנכלות למשפחות שגרות בגבעה 'קומי-אורי' ולאפשר להן לשוב לביתן.

המודעה של הרבנים
קו עיתונות פרסמה אז הודעה בה היא מתנערת מציוצו הפרטי של ישראל פריי :" הובהר לכתב שנמצא בחל״ת כי מעשיו אינם מקובלים, אנו רואים ערך עליון בכיבוד רבנים ומתנערים מכינויי גנאי כלפי כל אדם וודאי כלפי רבנים . עם חזרתו של מר פריי מחל״ת ייערך בירור משמעתי חמור וחריף".
איתמר בן גביר הגיב אז :"גועל נפש! אנשי קומי אורי הם החלוצים של ימינו ואיש לא טען נגדם את מה שאתה טוען ובמקומם הייתי לוקח אותך לבית המשפט ומלמד אותך שכשמכפישים משלמים....אגב השפה שלך כל כך מגעילה שמקווה שהעורך שלך, שאני מכיר כאדם צדיק ישר וחכם ישלח אותך הביתה. מי שמדבר בשפה כזאת אין לו חלק בעיתון חרדי"
עכשיו מסתבר שב'קו העיתונות' נשמעו לעצתו של בן גביר ופיטרו את פריי שפרסם הודעה בחשבון הטוויטר שלו: “הכהניסטים הצליחו. פיטרו אותי לפני חודשיים נפתח נגדי מאבק מאורגן. חשבתי שיהיה בסדר, אבל הם לא הרפו. מאות הודעות למו”ל שלי, איומי חרם, לחצים ומה לא. הצלחתם אבל לא ניצחתם. מבטיח להמשיך. בכל הכוח"
רשת 'קו עיתונות' מסרה בתגובה: "קו עיתונות מעסיקה עשרות עובדות ועובדים, ללא הבדל דת גזע ומין, נשים, גברים, חילוניים ודתיים.  בתקופה מאתגרת זו, נדרשת מקצועיות רבה מכל אדם השייך למערכת. מר ישראל פריי זומן לשימוע עקב תקלות מקצועיות רבות, שפורטו בהרחבה הן במכתבי ההזמנה לשימוע והן בשימוע.
צר לנו כי בציניות בלתי נתפסת בחר ישראל להציג מצג שווא בחשבון הטויטר מבלי לגלות את האמת המקצועית, עיתונאי נמדד בהישגים העיתונאיים שלו ולא בציוציו ברשת. 
אכן, גם אנו הזדעזענו לשמוע כי מר פריי בחר לכנות רבנים במילה חלאות ואכן קיבלנו תלונות רבות על כך, אולם, פיטורי מועסק במערכת נעשים בכובד ראש תוך כדי שקילת כל הנושאים המקצועיים. לישראל נערך שימוע של שעתיים מלאות ובהם נפרסו כל הבעיות המקצועיות שבגינם שקלה הרשת את סיום העסקתו, נאחל למר פריי הצלחה בהמשך דרכו".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    שונא את עמו
    דניאל 11/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האיש שונא את עמו.מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו.
    סגור
  • 6.
    נראה פסיכופט
    יהודית 11/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שונא ישראל מובהק תומך טרור
    סגור
  • 5.
    פריי הוצא לחל"ת מסיבה מקצועית טרם הציוץ הביקורתי
    דוד 11/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשהבין שהוא בדרך להיות מפוטר הוא שחרר את חרצובות לשונו
    סגור
  • 4.
    נגד שמאלנים וגזענות??
    ישראל 05/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 1
    טוב שפיטרו אותך יחלאת המים האנושי בושה שמגדירים אותך כחרדי אתה חרא-די
    סגור
  • 3.
    אכן יש הרבה רבנים חלאות
    המשקיף 05/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    והגיע הזמן להפסיק להוריד את הראש ולכבד אוטומטית כל מי שנושא בתואר רב... )הרי לא נאמר "שנא את הרבנות"?)
    סגור
  • 2.
    מעסיקים עלובי נפש.
    דוברת אמת 06/2020/20
    הגב לתגובה זו
    4 2
    ותודה לך ישראל היקר! בטוחה שתמצא עבודה טובה בהרבה בקרוב. מי שיעסיק אותך - יזכה.
    סגור
  • 1.
    המעסיקים שפיטרו אותו הם חלאות.
    דני צור 06/2020/16
    הגב לתגובה זו
    3 6
    ולו למען האיזון היו צריכים להשאיר את פריי כדי שהקהל שלהם יפנים שיש גם קולות אחרים ושפויים בקהילה שלהם.
    סגור