ויראלי

ירון אברהם לערוץ הכנסת: "ייתכן שאתם מפטרים עובדות על סמך 'שמועות'?"

הכתב המדיני של חדשות 12 מתח ביקורת על ביצוע פוליגרף לעובדים בערוץ הכנסת. על רקע הדלפת הראיון הגנוז עם ח"כ עופר שלח. עמית סגל ודפנה ליאל גם מתחו ביקורת: "מתקשה להירגע מהאירוע" ; ארגון העיתונאים: "צעד ענישתי בלתי מתקבל על הדעת"

אילן שניג |  9
עופר שלח, עמית סגל, ירון אברהם (צילום מסך ערוץ הכנסת, פייסבוק/עמית סגל, ויקיפדיה)
הדלפת הריאיון הגנוז שפוצץ על ידי עופר שלח תוך כדי שימוש בבדיקות פוליגרף מעוררת תגובות סוערות בקרב עיתונאים ופוליטיקאים. ירון אברהם, יוצא הערוץ, פנה ישירות למנהלים: " האם ייתכן שאתם מעיפים שתי עובדות מצטיינות הביתה רק על סמך "שמועה" ולמרות ש***לא**** יצאו דוברות שקר בפוליגרף ההזוי ששלחתם אותן לעשות? ". 
 
עמית סגל, גם הוא משדר שנים בערוץ, כתב: "מתקשה עדיין להירגע מאירוע ערוץ הכנסת: כסף ציבורי של כולנו שימש לבדיקות פוליגרף לעיתונאים. כך לא נראה כלי תקשורת, כך נראית הטלת מורא" ומוסיף כי "הסיפור המטריד הוא החלטתו של ערן טיפנברון לשגר לפוליגרף עשרות עובדים נאמנים של הערוץ כאילו מדובר פה בשב״כ".
 
דפנה ליאל כתבה: "ערוץ הכנסת מחליט לגנוז הקלטה של ראיון שהתפוצץ מול המצלמות לעיני רבים וכשזה דולף (כצפוי) משקיע את התקציב הציבורי שלו בפוליגרף לכל העובדים. והכי גרוע- עובדות מצטיינות ישלחו הביתה. מקווה מאד שמישהו שם יתעשת. לא בושה להגיד- טעינו". עקיבא נוביק כתב כי הוא מצפה שראשון המתנגדים לבדיקות הפוליגרף יהיה עופר שלח.
 
ינון מגל ביקר את השתיקה של חלק מהעיתונאים: "קצת קשה להכיל ולעמוד מול מחאת אנשי התקשורת וארגוני העיתונאים נגד הפוליגרף שעוברים עיתונאי ערוץ הכנסת בחשד להדלפה על ההתנפלות של עופר שלח על עיתונאי. הזעם מטלטל. הציוצים לא מפסיקים. אוהב את היושרה. וחוסר משוא הפנים. אתם דוגמא ומופת".
 
גם ח"כ סמוטריץ' הצטרף לביקורת: "יום שלם עבר מאז שהתפרסמה ההתפרצות המכוערת של עופר שלח על שני עיתונאי ערוץ הכנסת ומאז שהתפרסם שהערוץ, צינזר את הידיעה העיתונאית הזו, שלח עשרות עובדים לפוליגרף ומפטר שתי עובדות, ומגזרת מועצת העיתונות וארגוני העיתונאים - דממה. יכול להיות שזה בגלל שמדובר בעיתונאים חרדים?!" וביקר את ערוץ הכנסת: "גוף תקשורת שניזון מהדלפות לא יכול להתייחס אחרת להדלפות כאשר הן מתרחשות אצלו".
 
ארגון העיתונאים של מכתב למנכ"ל ערן טיפנבורן: "בדיקת פוליגרף כשלעצמה היא צעד ענישתי, כוחני ובלתי מתקבל על הדעת בכל ארגון שמכבד את עובדיו, ובוודאי בארגון שמעסיק עיתונאים שזקוקים לחופש עיתונאי רחב ככל האפשר כדי שיוכלו לבצע את תפקידם כהלכה" נכתב שם ומוסיפים "שהדרישה מהעובדים ללכת לבדיקת פוליגרף נועדה אך ורק להפחדה ולזרוע משטר אימים בקרב העובדים". מערוץ הכנסת טרם נמסרה תגובה.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    מה הקטנוניות לשם הערוץ?
    גל 06/2020/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שם הערוץ הוחלף אחרי שעבר לידי "חדשות 13" מ"חדשות 12". באופן כללי, לא אהבו שם את זה וניסו להילחם בהחלטה, כך שניסיונות להתנגח בערוץ שמגיעות משם כנראה עומדות מאחוריהן לא רק סיבות מוצדקות. אני חושב ששינוי השם והמותג קשור לכך שלא יכלו לשמור את המותג שהפעיל הזכיין הקודם. ומה הבעיה בשם? "כנסת" זה שם. כעיקרון, הוא לא אמור להיות מיודע, כפי שזה המצב ב"ערוץ ניקלודיאון" או ב"ערוץ דיסני" (או אפילו "ערוץ קשת 12"), אך לא ב"ערוץ הילדים" ו"ערוץ ההיסטוריה". זה שאומרים לרוב "הכנסת" לא הופך את זה לנכון.
    סגור
  • 7.
    עופר המשתלח (ל"ת)
    ציפי 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 6.
    עוםר שלח צודק 100 אחוז בתגובתו
    מאיר 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    3 9
    ואם שמו חסיון על הפרשה צריך להעיף את המדליפים. כל מילה של עופר שלח היא אמת. העיתונאים עשו עבודה לא עיתונאית העמידו שמועות כעובדות וחשבו שככה זה עובר. שלח הסביר להם בשפתם לה"הוכיח שהם לא מרביצים לילדים שלהם לפי השמועות..." סתם שמועה מטופשת שכשאומרים אותה היא נשצעת רצינית. שלח צדק כי ה"עיתונאים" לא היו צריכים להעלות את זה בכלל. כסל...הם דתיים ויודעים לרחוץ כאילו בנקיון כפיהם.
    סגור
  • 5.
    שלח
    האמיתי 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עופר שלח הוא פח אשפה אחד גדול הוא כל הזמן הציג את עצמו כח"כ הכי ישר ורדיה אבל בראיון התגלה הפרצוף האמיתי שלו ושל יש עתיד כולם שם מגעילים אם הראיון היה משודר לפני הבחירות הם העור מקבלים פחות מנדטים הגדיל לעשות ערוץ הכנסת שבימקום לתבוע את שלח.שלח את העובדים לפוליגרף אפסים עלובים
    סגור
  • 4.
    המצייצות שצצות
    ויאחי 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עובדות מצטיינות ככה כותבת דפנה ליאל מצטיינות מי שמקבל הדלפות בוודאי שיהיה מצטיין כמו בכל הערוצים המצייצים
    סגור
  • 3.
    שלח המשתלח
    מתושלח 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ערוץ עלוב!! מסתיר את האמת מהציבור.דואג לאנשי שלומנו. איך יאיר לפיד היה חוגג אם איש ימין היה מגיב בבריונות כזו???.
    סגור
  • 2.
    עופר שלח המנומס
    רפפורט 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    4 2
    תשימו לב אנחנו מתעסקים בתקשורת שמולאנית שקרנים שופטים שקרנים פרקליטות פושןעת הראש שלהם מנדיבליט רקבון סירחון ראש התביעה בושה וחרפה!!! כאילו אין לנו בעיות אין קרונה אין ביטחון אין כלכלה אין אויבים הכול בסדר!! תתבישו לכם פושעים נוכלים שקרנים רק ביבי מעניין אותכם!!! טי
    סגור
  • 1.
    השאלה פה היא פשוטה: מי הבעלים החוקי של ההקלטה?
    מנחם קדמי 06/2020/22
    הגב לתגובה זו
    8 2
    האם כל עובד יכול להדליף כל הקלטה עפ"י שיקול דעתו הבלעדי ולהמשיך בתפקידו כאילו כלום לא קרה? ההחלטה לצנזר את הראיון היתה שגויה, בכך אין ספק, אך לא מתקנים חטא בפשע. זה לא ג'ונגל בו כל עובד, צלם, תאורן, תחקירן או מנקה יכול להיות ערכאת ערעור על החלטות הנהלת הערוץ ולהיות הפוסק הסופי של מה יפורסם ומה לא. העובדים שהדליפו צריכים להיות בבית - נקודה. ההחלטה על בדיקות פוליגרף - יותר מלגיטימיות.
    סגור
  • חחחח
    דני 06/2020/23
    הגב לתגובה זו
    1 5
    אם זה ככה כל הפרקליטות והמשטרה צריכים להיות בפוליגרף.מזל שהציבור פה חכם ולא דביל כמו באמריקה.קדימה ל50 מנדטים של הליכוד
    סגור