ויראלי

"מבקש סליחה מאחיי הבדואים": כוכב הילדים רוי בוי פרסם התנצלות מצולמת

סרטון של רועי עוז ובו הוא מציע לילדיו "להאכיל ילדים בדואים" הופץ ברשתות החברתיות מה שהוביל את ערוץ ג'וניור להקפיא את צילומי התכנית של כוכב הילדים. הוא מצדו, הוציא התנצלות כתובה וכעת גם מצולמת בניסיון למזער נזקים 
אילן שניג | 
רועי עוז מתנצל (רוי בוי) על הסרטון הגזעני (צילום עמוד הפייסבוק של רוי בוי)
כוכב הילדים רועי עוז (רוי בוי) פרסם לפני זמן קצר סרטון התנצלות על סרטון שהעלה לפני כ-5 שנים ובו הוא נותן לילדיו "להאכיל ילדים בדואים". בהתנצלות המצולמת אמר כוכב הילדים: "אין לי מילים להביע את הצער והכאב שגרמתי לאנשים, שגרמתי לציבור הבדואי. אין לי מילים בכלל לחשוב על הנזק שעשיתי. אני מתנצל מעומק לבי על הסרטון המטופש, המיותר והנורא הזה. הכעס הגדול מוצדק לחלוטין. טעיתי טעות ענקית ומרה בפני אנשים שאני כל כך אוהב ומעריץ". 
בזמן שניסה להתנצל, פלט רוי בוי הערה גזענית נוספת: "מאז שאני ילד קטן שאבתי השראה מהבדואים. כל הדמות של רוי בוי היא מאחיי הבדואים, גדלתי איתם, הם לימדו אותי לרכוב ולחפש עקבות של בעלי חיים וצמחי מרפא. כל הידע שיש לי הם רק מהם. אני רוצה להגיד שזה לא משקף אותי למרות שזה נראה ככה. אני מתייסר וסובל על הטיפשות הטהורה הזו. מבקש שוב סליחה מכל אחד ואחד מאחיי הבדואים. סליחה מחילה שוב סליחה. מצטער". 

קרדיט: העמוד הרשמי של רוי בוי בפייסבוק
ההתנצלות המצולמת של רוי בוי מגיעה מספר שעות אחרי שערוץ ג'וניור הודיע לכוכב הילדים על הקפאת צילומי העונה הבאה של תוכנית הילדים שלו. "בימים הקרובים תתקיים פגישה בין מנהלי הערוץ לכוכב הילדים וייבחן עתידה של תוכנית הטלוויזיה". נמסר מהערוץ.
רונית ארבל דוברת הערוץ מסרה: "הסדרה של רוי בוי משודרת בערוץ ג'וניור . עונה נוספת תוכננה להצטלם אך נעצרה אמש עם היוודע דבר הסרטון. ערוץ ג'וניור מצר מאד על הדברים שנאמרו על ידי רוי בוי וסולד מתוכן הדברים. התנהלות מסוג זה אינה מקובלת בשום צורה ואופן על הערוץ שחרט על דגלו את ערך הכבוד ההדדי, הסובלנות והשוויון לכל אדם באשר הוא, ללא הבדל דת, גזע ומין. עם זאת נדגיש כי רוי בוי הביע את צערו העמוק והכנה וביקש סליחה על אופן התנהלותו. יצוין כי בימים הקרובים תתקיים פגישה בין מנהלי הערוץ לרוי בוי באשר לעתיד שיתוף הפעולה". 
כוכב הילדים רוי בוי שאחראי לסרטון הגזעני שמשפיל ילדים בדואים גם התנצל בפייסבוק מוקדם יותר. בסרטון שהופץ וצבר תאוצה אתמול ברשתות החברתיות נראית משפחתו של עוז נתקלת בילדים בדואים, ואז נשמע עוז שואל את בנותיו שיושבות ברכב מאחור "מי רוצה להאכיל בדואי?" ומעביר להן עוגיות - כדי שיתנו אותן לילדים הבדואים שעומדים מחוץ לרכב ומסתכלים עליהם. הסרטון עורר סערה וגולשים רבים ברשתות החברתיות נדהמו מהיחס אל הילדים הבדואים. המשטרה מסרה כי תוכן הסרטון, שצולם לפני כחמש שנים, ייבדק.

מתוך חשבון הטוויטר של אלמוג בוקר
לאחר פרסום הסרטון כוכב הילדים פרסם פוסט בפייסבוק והתנצל: "בשעות האחרונות מתרוצץ ברשת סרטון מטיול משפחתי פרטי מלפני חמש שנים. אני רוצה להביע את צערי העמוק על הדברים הנאמרים בו, הם אינם ראויים להיאמר. זו לא דרכי לחנך כך את ילדי וזו לא הדרך לחנך אף ילד אחר. דרכי היא דרך של אהבת אדם ובדרך זו אמשיך ללכת".
 

אהובים שלי, בשעות האחרונות מתרוצץ ברשת סרטון מטיול משפחתי פרטי מלפני חמש שנים אני רוצה להביע את צערי העמוק על...

פורסם על ידי ‏רוי בוי - הדף הרשמי‏ ב- יום שבת, 11 ביולי 2020
השר עמיר פרץ, שקיבל את האחריות על מנהלת הבדואים הגיב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מגנה בתוקף את התנהגות האנשים בסרטון שפורסם בשעות האחרונות בו אב מעודד את ילדיו להאכיל ילדים מהחברה הבדואית. זוהי איננה דרכו של העם היהודי וזהו מעשה אנטי ישראלי".
 
חברי כנסת מהרשימה המשותפת תקפו את כוכב הילדים. ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת כינה זאת בטוויטר "תחתית האנושיות, בהמיות גזענית ומתועבת". יו"ר רשימת בל"ד, ח"כ אמטאנס שחאדה, צייץ בטוויטר, "כך נראית גזענות עמוקה. כך מתנהגים אנשים שחונכו על ברכי התפיסה של עליונות יהודית. וכך השנאה למיעוט הלאומי-ילידי בארץ הזו עוברת מדור לדור. אחר כך מתפלאים שמתייחסים לפלסטינים כמו אל חיות". ח"כ עופר כסיף התייחס לסרטון של כוכב הילדים ושאל: "הזדעזעתם מסרטון התגזענות על בדואים?ומכך שרובם חיים עשרות שנים ללא מים זורמים או חשמל והמדינה מתכננת להרוס להם את הבית - לא תזדעזעו?".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה