ויראלי

איך הפך רון קופמן לכוכב פייק ניוז?

מתחזה לעיתונאי הספורט ברשת פרסם בשמו פוסט מתלהם כנגד מפגיני בלפור. קופמן לא נשאר חייב ואיחל למתחזה: "שישקו אותו או אותם בתה, כפי שנהוג אצל פוטינא. אומרים ששתיית זרחן זה יופי לבריאות"
אילן שניג |  1
רון קופמן (צילום פייסבוק/רון קופמן)
ביממה האחרונה מופץ פוסט בשמו של קופמן, כביכול. בפוסט המיוחס לעיתונאי הספורט כתוב כי הוא היה בהפגנה בבלפור וכי המפגינים היו אלימים כמעט כולם: "קללות,אמירות קשות על בני המשפחה "נבוא איתך חשבון", "נדאג שלא יקדמו אותך" "נאצים" "קלגסים" "תמותו ממחלות אתם והילדים "עושים דברים של נתניהו" ..ועוד שלל של אמירות קשות כנגד מי? כנגד אותם שוטרים שנמצאים שם כדי לשמור עליהם ולהגן על ביטחונם" נכתב בשם קופמן כביכול. 

הפוסט המתחזה של קופמן, צילום פייסבוק
אלא שלא היו דברים מעולם – לקופמן אין בכלל חשבון פייסבוק ומדובר בפייק ניוז, שמטרתו, ככל הנראה, להכפיש את המחאה. קופמן הגיב על הדברים בחשבון הטוויטר שלו: "יש ילד זין, או ערימת ילדי זין מכנופיית הילד"ז שמפרסם/ים איזה פמפלט בשמי, על ההפגנות בבלפור. מדובר בפייק. אני מאחל למתחזה/ים שישקו אותו או אותם בתה, כפי שנהוג אצל פוטינא. אומרים ששתיית זרחן זה יופי לבריאות".
 
הפוסט השקרי הורד מהרשת, לא לפני שצבר 3,000 שיתופים, כך חשף העיתונאי העצמאי יוסי דורפמן. לדבריו, מדובר בהצלחה מבחינת מפיצי הפייק כי רבים נחשפו אליו ויישארו לעולם עם המחשבה כי מדובר בטקסט אמיתי.
המתחזה שעומד מאחורי מפיץ הפייק פוסט הוא, ככל הנראה, רוני טוויטו שדורפמן מציין כי שמהגלילה בדף שלו נראה שמדובר בפעיל מאוד ברשת, ועוסק רבות במתקפות נגד מי שמסומנים כפוגעים בשלטון נתניהו.

רוני טויטו, שזייף לכאורה, את הפוסט של רון קופמן
משיטוט בפייסבוק שערכנו עולה כי מקורו של הפוסט המתחזה הוא, ככל הנראה, מפוסט שפרסם עופר אשקורי מפורום השוטרים, הסוהרים והגימלאים. הטקסט הועתק מילה המילה ויוחס לקופמן. 
 

הייתי שם!הם באו להלחם לא להפגנה! הייתי שם בהפגנות וזאת לא הפעם הראשונה-השקפתי מרחוק ואם היה צריך גם מקרוב על הנעשה ,על...

פורסם על ידי ‏עופר אשקורי‏ ב- יום שבת, 22 באוגוסט 2020

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גמוס
    מני 09/2020/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    קופמן לא גדול אלא שמן עם בהמה אוביס וגם עם מוח ל ציפור הןא שווה לברקו שמנים עם קרחת ומוח זעיר
    סגור