ויראלי

אמיר השכל לשוטרת: "הבאתי את ההורים שלך מאתיופיה"

אחד ממנהיגי המחאה נגד נתניהו צולם כשהוא צועק על שוטרת ממוצא אתיופי והסעיר את הרשת. יותם זמרי: "הבאת את ההורים שלה והם משלמים את הפנסיה התקציבית שלך"
מערכת ice | 
אמיר השכל (צילום אתיופיה הקטנה)
"אני הבאתי את ההורים שלך", כך התבטא אמיר השכל, תת אלוף במיל ומי שידוע כאחד ממובילי המחאה בבלפור נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, כנגד שוטרת מג"ב ממוצא אתיופי, אשר ביצעה את תפקידה.
 
האמירה הגזענית של השכל לא עברה בשקט, והציפה את הרשתות החברתיות נגדו. ינון מגל צייץ בדרכו הצינית: "שוב, ישראל השנייה מרשה לעצמה להתחצף לנציגי ישראל הראשונה. אמיר השכל מנסה להסביר לשוטרים שהוא הביא את ההורים שלהם מאתיופיה והם עדיין ממשיכים בשלהם. חבל. ככה לא נגיע רחוק".
 
איתי זמרי הגיב בנושא וכתב להשכל: "אתה הבאת את ההורים שלה. והם משלמים את הפנסיה התקציבית שלך. תנוח.

אמיר השכל. צילום: ויקיפדיה 
גם גל הירש, מי שהיה מועמד להיות המפכ"ל, הגיב בנושא: "ההורים שלה הלכו ברגל, חירפו את נפשם ובאו לציון לא כי 'אתה הבאת אותם'. נפלה בחלקך הזכות להוביל אותם בקרנף שלך. תגיד לה ולהוריה תודה. אולי אבישי בן חיים צודק והוכחת שישראל השנייה והראשונה קיימות באמת. עם המון הערכה לכל עשייתך בצה"ל – עברת את הגבול".
אבי ילאו, פעיל חברתי ויו"ר מפלגת צדק כתב להשכל: "איש רב זכויות שפועל למען הדמוקרטיה. אבל, רב זכויות ככל שיהיה, למור לשוטרת מגב שבמקרה היא ממוצא אתיופי 'אני הבאתי את ההורים שלך מאתיופיה, את לא מתביישת?', זו פטרונות וגזענות לשמה. כל התייחסות למוצאו של מאן דהוא היא מעשה גזעני. אנחנו כאן בזכות ההקרבה של ההורים והסבים שלו ולא בחסדו של אף אחד. לא של מדינת ישראל ובטח לא שלו". 
ח"כ אופיר סופר עקץ: "השמאל מעולם לא הצטיין בקבלת המזרחיים בחיבה יתרה ומידי פעם אנחנו מקבלים אזכור לכך בשלל ביטויים שיוצאים "בלי כוונה". אמיר השכל זה אחד מיני רבים ופניו הם פני המחאה".
בן כספית הגיב לסופר: "ולכן, בגלל שלא הצטיין, המליך על עצמו 4 פעמים יוצאי עדות מזרח (פואד, פרץ וגבאי בעבודה, מופז בקדימה) בעוד הליכוד, אה טוב. לא חשוב".
 
שמעון ריקלין: "ניסו לספר לכם שהמחאה בבלפור באה לעזור לעצמאים. לאלא שקשה להם.מחאה עממית עלאק. ואז התברר שאמיר השכל הפגין כבר לפני 4 שנים נגד נתניהו. ואז התברר שאמיר השכל הוא גזען קטן. קאט דה פולשיט".
בציוץ נוסף כתב: "תקשיבו לאמיר השכל. ועכשיו תקראו מה כתוב בשלט שכמוהו יש רבים בקרב המפגינים. ישראל שינתה את פניה ועוד ועוד מגזרים מרגישים שותפים בה ובהנהגתה. אבל ההגמוניה הישנה לא מסוגלת להתחלק בכוח ולהפנים את השינוי. וטוב שהיא לא שותקת. כי ככה כולם שומעים את השכל ומבינים על מה המאבק".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה