ויראלי

מי הפר ראשון את ההסכם הקואליציוני? ברשת מתווכחים מי האשם בבחירות

בתגובה לנאומו של גנץ, בליכוד טוענים כי כחול לבן הפרו ראשונים כשלא הקימו ועדה למינויים בכירים, אבל כן הקימו ועדת איתור לפרקליט המדינה. אבל העיתונאים ברשת חלוקים בדעותיהם מימין ומשמאל
יהודה לוינגר |  4
בני גנץ, בנימין נתניהו (צילום Yonatan Sindel, Miriam Alster/Flash90)
על רקע פירוק ממשלת האחדות ותמיכת כחול לבן בהצעת החוק לפיזור הכנסת היום (רביעי) ברשת מתווכחים מי הראשון שהפר את ההסכם הקואליציוני ובעצם הפר את האמון בין השניים, וזאת לאחר תגובת הליכוד כי כחול-לבן הפרו את ההסכם הקואליציוני כשהקימו ועדת איתור לפרקליט המדינה ולא ועדת הסכמות למינויים בכירים.
הכתב הפוליטי יניר קוזין הגיב על כך: "נכון! אבל, מי הפר את הסעיף המרכזי הראשון בהסכם? מי סירב לאשר תקציב דו שנתי? לא. לא כחולבן. נכון, הליכוד! אז רק לסדר את הדברים כרונולוגית בבקשה".
העורך באתר החרדי "בחדרי חרדים", אברהם גרינצייג, חשב אחרת: בני גנץ לא הניח את חוק הגיוס ולכן הוא זה שהפר ראשון.
קוזין הגיב לדבריו וכתב: "החוק לא חוקק עם כינון הממשלה, זה נכון. עם זאת לא מצוין סד זמנים, כך שאין כאן הפרה ברורה. אבל, גנץ קיים מו"מ עם החרדים, יותר מפעם אחת, ביקש מהם לדבר עם נתניהו שלא יוביל לבחירות בתמורה לחוק גיוס כפי שהם דורשים. נאמנותם לנתניהו גברה, כך נדמה, על האינטרס של בוחריהם".  דבר שגרר וויכוחון קטן בין השניים אם לתקציב יש סד זמנים.
שמחה רוטמן, כותב הספר "מפלגת בג"ץ", טוען כי דווקא חוק ההמרה והצבעת כחול לבן היא ההפרה הראשונה: "אני לא רוצה לסכסך, אבל לפי הספירה שלי, ההפרה הראשונה של ההסכם הקואליציוני שלא יכולה להיות לגביה מחלוקת או ויכוח, הייתה של כחול לבן, ב-22 ביולי, בהצבעה על חוק ההמרה. מוזמנים להוכיח לי שטעיתי".
העיתונאי בן כספית הביע את עמדתו על מה שכתב רוטמן, יחד עם עקיצה "לא ראוי לתגובה ובכל זאת", והוסיף כי הליכוד הפר את ההסכם ראשונים כשהצביעו בעד ועדת לבחירת שופטים.
על רקע האפשרות לפיזור הכנסת והליכה לבחירות, גם הליכוד וגם כחול לבן ינסו להאשים את הצד השני בפירוק ממשלת האחדות והפרת ההסכם הקואליציוני. מי שיהיה אשם בפירוק בקרב הציבור, יכול להיות זה שיפסיד במערכה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אין משמעות לדיון כבר כמה חודשים אף אחד לא עומד בהסכמים!
    יוסי 12/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אם כולם לא עומדים כבר מהרגע הראשון בהסכמים מה זה משנה לדעת היום רטרואקטיבית מי היה הראשון?
    סגור
  • 3.
    אני קראתי בתגובות משהו על כך שהליכוד מנעו הצבעה
    גל 12/2020/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    על תקנון הממשלה, רגע אחרי כינונה, ופה הייתה ההפרה הראשונה.
    סגור
  • 2.
    עלי ביבי ו40 השודדים
    טיבון 12/2020/02
    הגב לתגובה זו
    3 0
    שלום לך ארצנו שהייתה פעם יפה ומתורבתת.
    סגור
  • 1.
    כשחותמים על חוזה עם ביבי, זה מה שמקבלים
    רוני פז 12/2020/02
    הגב לתגובה זו
    9 0
    ולא רק בפוליטיקה. האיש התגרש מכל נשותיו - למעט הקיימת, אבל בואו נחכה ליום אחרי שכבר לא יהיה ראש ממשלה ונראה אם גם לנישואים אלו יהיה גורל זהה.
    סגור