ויראלי

"אם היו יותר אפי איתם לפני 80 שנה אולי לא הייתה שואה"

אריאל קלנר תקף את אלו שדורשים לא לאפשר לאיתם לכהן כיו"ר יד ושם וספג ביקורת קשה ברשתות החברתיות. כרמלה מנשה: "אין גבולות", שורר: "איפה לעזאזל מגרילים את הגאונים האלה", גם קרא עקץ וקלנר כבר לא הצליח לתקן את הנזק
כפיר אדר |  3
אריאל קלנר (צילום שרון גבאי)
הסערה סביב הקמפיין רחב ההיקף למניעת מינויו של רפי איתם ליו"ר יד ושם מסרבת להרגע ואמש (שני) גרמה למחלוקת נוסף כאשר חברת הכנסת אריאל קלנר עלה על דוכן הכנסת כדי לדבר על הנושא הבעייתי.
קלנר אמר על הדוכן בנוגע להחלטה של יד ושם: "אפי איתם פסול בעיניהם כי הוא יהודי שגאה במורשתו, שסבור שעם ישראל הוא עם סגולה, שארץ ישראל ניתנה לעם ישראל ושצריך להשכים ולהרוג את מי שבא להורגנו. הם מתנגדים למינוי של אפי איתם מסיבה פשוטה והיא חמורה ביותר - הם איבדו את היכולת להבחין בינו ובין מה שהוא מייצג לנאציזם. קשה להם לראות יהודי גאה במורשתו ועמו וזה דבר נורא". 
והוסיף: "אומר בפשטות, המטרה של יד ושם אינה לשכנע את העולם שאנחנו פציפיסטים ושונאי לאומיות, המטרה של יד ושם צריכה להיות חינוך היהודים, להיות יותר גאים במורשתם ולהיות מוכנים להגן עליה מכל אויב ושונא ועל העולם להכיר בזאת. לקח השואה האמיתי הוא להיות פחות כמו הפרופסורים חותמי העצומות ויותר כמו רפי איתם. אם היו יותר רפי איתם לפני 80 שנה, אולי לא הייתה שואה".
העיתונאית כרמלה מנשה כתבה: "אין גבולות. הנח לניצולי השואה". העיתונאי טל שורר כתב: "אחלה קלנר. נרצחי השואה אשמים ברציחתם, הלכו כצאן לטבח. איפה לעזאזל מגרילים את כל הגאונים האלה?". ברוך קרא המשיך: "ח״כ קלנר אומר ש״אם היו יותר אפי איתם לפני שמונים שנה, אולי לא היתה שואה״. יואו, באסה, איזה מבאס שמתוך 6 מיליון לא היו מספיק בעלי תכונות כמו של איתם, ואז לא הייתה שואה כאילו...".
 
לאחר הסערה מדבריו, קלנר התקשה להקטין את הנזק: "ערוץ הכנסת מעדיף להוציא דברים מההקשר כי קשה להתמודד עם עמדות לאומיות מבוססות. הלקח הציוני מהשואה הוא שצריך מדינה חזקה וצבא חזק. מאחר ומסגרות לאומיות אלה, של צבא ומדינה, לא היו קיימות לפני 80 שנה, התוצאה הייתה כפי שהייתה. הלקח הוא עוצמה ואמונה בצדקת הדרך. את אלה מייצג אפי איתם".
העיתונאי מעיתון 'הארץ' ג'וש בריינר תקף: "לא הבנתי איך הוציאו דברים מהקשרם אם אתה בסיום הנאום שלך אומר *באופן מפורש* את הציטוט הזה? קבל סוד ח"כ קלנר, להגיד "הוציאו דברים מהקשרם" זה לא תרופת פלא לאמירות טיפשיות. אולי במקום לתקוף את ערוץ הכנסת תתנצל או תחזור בך?".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    דעה בלוס אנג'לס: "חוקרי השואה" הם בדיחה עצובה ואסופת
    דן 12/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דעה בלוס אנג'לס: "חוקרי השואה" הם בדיחה עצובה ואסופת שרלטנים, אפי איתם הוא הדבר הכי טוב שיקרה ליד ושם https://hebrewnews.com/article/37391
    סגור
  • 2.
    זהו... הבנתי: זה הגרוש שהיה חסר לנו ללירה בשואה
    פפשיץ 12/2020/08
    הגב לתגובה זו
    16 0
    תחשבו על זה: היינו כל כך קרובים לנצחון על הנאצים... אילו רק היה שם אפי איתם, כל ההיסטוריה היתה נראית אחרת והיינו מראים להיטלר מאיפה משתין הדג. איזה חוסר מזל. מבאס. תחשבו כמה קרובים היינו להבסת מכונת ההשמדה הנאצית. מזל שיש לנו היסטוריון על ואסטרטג בעל כישורים נדירים דוגמת ח"כ קלנר שיפקח את עיננו ויחכים אותנו. זכינו.
    סגור
  • 1.
    קלנר אמץ את המשפט - תתחיל הכי טפש ואז תגביר (ל"ת)
    פרטיזן 12/2020/08
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור