ויראלי

הלחץ עשה את שלו: מח''ש ביטלה את זימונו של ליבסקינד לחקירה

מח''ש הודיעה כי זימונו של ליבסקינד לחקירה בוטל: "הרינו להבהיר כי הנ"ל לא זומן לחקירה במח"ש כחשוד, ואיננו חשוד בעבירה כלשהי". הזימון למתן עדות הגיע בעקבות ראיון שביצע עם שוטר שהיה מעורב במרדף בו נהרג אהוביה סנדק 
ארנולד נטייב | 
קלמן ליבסקינד (צילום מסך כאן 11)
לאחר הסערה הציבורית, המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה הערב (ראשון), כי היא החליטה לבטל את הזמנתו של העיתונאי קלמן ליבסקינד לחקירה בעקבות הראיון שביצע עם השוטר שהיה מעורב במרדף בו נהרג אהוביה סנדק, בחשד לשיבוש הליכי חקירה. בנוסף, גם השוטר החשוד שוחרר ממעצר.
מהפרקליטות נמסר: "בעקבות פרסומים שונים בעניין העיתונאי קלמן ליבסקינד, הרינו להבהיר כי הנ"ל לא זומן לחקירה במח"ש כחשוד, ואיננו חשוד בעבירה כלשהי. עדותו נתבקשה לצורך הבהרת עניין נקודתי שעלה בחקירת מח"ש, ובהמשך להתפתחות נוספת בחקירה עדות זו בינתיים התייתרה ואיננה נדרשת עוד".
 
 
ארגון העיתונאים בתגובה: "לפני שעה קלה הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) כי היא מבטלת את הזימון לחקירה של העיתונאי קלמן ליבסקינד. טוב שהבינו באיחור כי עצם הזימון מהווה טעות קשה. זימון עיתונאי לחקירה בעקבות פרסום כתבה מהווה פגיעה בחיסיון עיתונאי ואינה קבילה. תפקידם של עיתונאים לשרת את הציבור והם אינם הזרוע הארוכה של רשויות האכיפה".
כזכור, הזימון לחקירה עורר סערה גדולה בקרב אנשי התקשורת:
כתב המשפט של וואלה, דניאל דולב, כתב: "אני מבין שקלמן לא חשוד ולכן לא אמור להיחקר באזהרה. זה לא משנה. התחלקו על השכל לחלוטין שם במח"ש ובצמרת הפרקליטות. הזיה, וליבסקינד צריך לענות להם רק דבר אחד: "הכל תחת חיסיון ולכן למערי לא אוכל לענות".
טל שניידר הוסיפה: "אסור באיסור חמור. לא תקין. בושה למשטרה. תעצרו את עצמכם מיד ואל תציקו לעיתונאים, וגם כתב המשפט של עיתון "בשבע", יוני רוטנברג, כתב: "אני מקווה שלא הלך. במה הם מתעסקים המטומטמים האלה, במקום בלחקור את נסיבות המוות כמו שצריך". חיים לוינסון הסתפק בקללה: "וואט דה פאק".
גם הכתב ביני אשכנזי כתב: "כשהייתי עו״ד בתאגיד אני זוכר שביקשנו מאיתנו למסור מידע למשטרה שהיה עלול לחשוף מידע ההנחיה הייתה רק חומר גלם וגם זה במשורה - ממתי מזמנים עיתונאים?!".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה