ויראלי

החלטה שערורייתית או החלטה אמיצה?תגובות להחלטת האג

לאחר שבבית הדין הבינלאומי בהאג החליטו לפתוח בחקירה נגד צה"ל על פשעי מלחמה ביהודה ושומרון ועזה, הפוליטיקאים מגיבים. יריב אופנהיימר: "ההאשמה על הימין". ראש הממשלה בנימין נתניהו: "תמצית האנטישמיות והצביעות"
אביחי דלאל |  2
ראובן רובי ריבלין בנימין נתניהו (צילום דוברות הכנסת)
בעקבות ההחלטה של בית הדין הבינלאומי בהאג היום (רביעי) לפתוח בחקירה נגד חיילי צה"ל על פשעי מלחמה ביהודה, שומרון ועזה, הרשת גועשת בתגובות של אנשי הציבור והפוליטיקאים השונים.
נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב להחלטה כשכתב: "החלטת בית הדין בהאג לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל, שערורייתית. לא נקבל את הטענות נגד מימוש זכותנו וחובתנו, להגן על אזרחינו. מדינת ישראל היא מדינה חזקה, יהודית ודמוקרטית, שיודעת להגן על עצמה וגם לחקור את עצמה במקרה הצורך".
ראש הממשלה הגיב בסרטון שבו אמר: "מדינת ישראל נמצאת תחת התקפה הערב. בית הדין המוטה בהאג קיבל החלטה שהיא תמצית האנטישמיות והצביעות. הוא קבע שחיילינו הגיבורים והמוסרים שנלחמים נגד הטרוריסטים האכזריים ביותר עלי אדמות דווקא הם פושעי מלחמה. בית הדין לא אומר מילה נגד איראן וסוריה שמחוללות פשעי מלחמה אמיתיים. הוא קבע שכשאנחנו בונים בית בבירתנו הנצחית ירושלים זה פשע מלחמה. אנחנו נלחם על האמת עד שנבטל ההחלטה השערורייתית הזאת של בית הדין בהאג"
איילת שקד ממפלגת ימינה הוסיפה: "החלטת בית הדין בהאג היא החלטה פוליטית, אומללה ואנטישמית. צה״ל הוא הצבא המוסרי ביותר בעולם, מגדלור לצבאות אחרים. בית הדין חרג מסמכותו וטוב יעשה אם יתמקד במדינות באזור שמבצעות פשעי מלחמה. נגן משפטית על חיילנו הגיבורים בכל מקום אשר יהיו".
אלון דוידי, חברה של שקד למפלגה הוסיף: "תיאטרון האבסורד והצביעות של בית הדין הבינלאומי בהאג נמשך. ילדי שדרות ועוטף עזה לא נרדמים בלילות בעקבות הטרור, בשומרון מיידים אבנים ומבצעים פיגועים בלי אבחנה, ואת ישראל חוקרים? החקירה הזו היא חרפה שנגועה באנטישמיות".
ח"כ מאי גולן ממפלגת הליכוד הצטרפה לביקורת כשכתבה בטוויטר: "בית הדין האנטישמי בהאג איבד כל רסן. הודעתו שיחקור פשעי מלחמה של ישראל בעזה וביו״ש היא חלק ממסכת של שקרים שהוא מפיץ על הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. התשובה היחידה צריכה להיות החלת הריבונות והמשך תנופת הבנייה והפיתוח. פשעי המלחמה האמיתיים מתרחשים בסוריה ובעוד מדינות ערב. בטח לא בישראל".
מהצד השמאלי, יו"ר בלד מהרשימה המשותפת, סמי אבו שחאדה, תמך בהחלטת בית המשפט: "ההחלטה האמיצה של בית הדין הבינלאומי בהאג היא עוד צעד בכיוון הנכון. ישראל דואגת מסיבה ברורה - היא יודעת שהכיבוש הוא לא ״נאור״ ולא כלום מלבד פשע מלחמה".
יריב אופנהיימר, חבר הנהלת  "שלום עכשיו" ומנהל קואליציית שתי המדינות ביוזמת ז'נבה הגיב כי: "חקירת בית הדין בהאג היא בשורה איומה לישראל אך מי שאשם בה הוא הימין הישראלי, חסידי הסיפוח וההתנחלויות. כשאין תהליך מדיני, כשהחוק הבין לאומי לא נחשב, כולנו, שמאלנים וימנים, יושבים על ספסל הנאשמים".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    תסבירו לי איך
    ענבר 03/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תסבירו לי למה אבו שחאדה מבלד מחליט ומעז לפצוע את הג'ו.... שלו בתור נציג מדינת ישראל הרי הוא שליח ציבור מעז ככה להסכים ולא להגן על הארץ שנתנה לו להגיע לאן שהוא הגיע. הרי ברור שאם היית היום במצרים איראן עיראק ירדן לבנון היית גם חבר כנסת או בעצם היית מסתובב עם שארוול רועה עיזים. תתבייש לך והגיע הזמן שמדינת ישראל תיקח את מה שמובן מאליו במדינה הזאת ושתקרא לסדר ולא תיתן לו בשום אופן ומקום לייצג את מדינת ישראל.
    סגור
  • 1.
    לקרוא את יריב ולהבין את מקורות האנטישמיות 2021 (ל"ת)
    יורים בנגמש 03/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור