ויראלי

חיים לוינסון נגד כתב ישראל היום במלחמת ציוצים חסרת רחמים

הכתב הפוליטי יהודה שלזינגר התייחס לריאיון סגן ראש המוסד לנדב איל ב"ידיעות אחרונות" ומאז החלה מלחמת ציוצים בטוויטר בין שכלל את איל, אביעד גליקמן ולוינסון שטען: "שלזינגר היחצ"ן של נתניהו". שלזינגר: "התקשורת מאבדת אמינות"
אביחי דלאל |  2
חיים לוינסון (צילום פייסבוק/חיים לוינסון)
קרב ציוצים ענק בטוויטר החל לפני יומיים (ראשון) ונמשך עד היום (שלישי). נדב איל ראיין את א', סגן ראש המוסד לשעבר בכתבה שפורסמה במוסף "7 ימים" ושם א' אמר כי הניהול של ראש הממשלה בתקופת הקורונה וגם במלחמה בגרעין האיראני הוא לא  טוב. הריאיון עורר  תגובות של עיתונאים וצייצנים רבים. 
תחילה, הכתב הפוליטי של "ישראל היום", יהודה שלזינגר וצייץ ביום ראשון האחרון: "איראן חטפה סנקציות, מבצע הדיסקים, מדענים חוסלו, פרחיזדה הלך כמו בסרט, חיל אוויר מחסל איראניים בסוריה כאילו הוא במטס בחדרה. אבל היי, אדם שהתמודד על תפקיד בכיר ולא זכה אמר לידיעות אחרונות (וואו, כמה מפתיע..) שהכל דפוק מול איראן. ואחר כך מתפלאים שהתקשורת מאבדת אמינות".
 
הפרשן הפוליטי של  "הארץ", חיים לוינסון  קרא את התגובה של שלזינגר והגיב בשרשור ארוך שבו כתב: "קראתי את הציוץ הזה והיה לי ממש עצוב. הראיון עם א' מהמוסד בידיעות אחרונות היה בעיני ראיון מצוין. דווקא כי לא היו בו שורות תחתונות, ודווקא כי לא נאמר בו שהכל דפוק מול איראן. הוא ניסה להציב תמונה רחבה, שלא נכנסת בציוץ. שניסתה לדון בטקטיקה מול אסטרטגיה, בטווח קצר מול ארוך".
בהמשך הוסיף לוינסון כי: "והכי עצוב לי שבאותו ציוץ שהכל מושטח לתוך הנרטיבים של נתניהו, הכל מרוכז לתוך קרב העיתונים, הכל הופך להיות אישי, שלזינגר עוד מעז להתלונן שהתקשורת מאבדת אמינות. נראה לי שהתקשורת מאבדת אמינות כי חלקים מרכזיים בה איבדו את היכולת לחשוב והם עובדים מלא מלא בשירות אינטרסים של אדם אחד. עיתונאי כמו שלזינגר היה אמור להיות שמח דווקא על הראיון. אוקיי, אז הוא לא קיבל את התפקיד. אז? האם יש לאיראן פחות חומר בקיע כי א' לא קיבל את התפקיד? אם הוא היה מתראיין בישראל היום, אז הוא היה אומר דברים אחרים אחרי שלא קיבל את התפקיד. אפשר לבקר תקשורת, ואף רצוי, על מסגור, ועל כותרות, ועל מה כן ומה לא, אבל לבטל במחי יד 5,000 מילה ב"האיראנים חטפו סנקציות ידיעות אחרונות זה ממש עצוב" והעצוב ביותר, שהוא לא מבין שהנמר בסוף ינשך אותו בתחת, למעשה, אפילו כבר נשך בסופ"ש האחרון".
שלזינגר הגיב ללוינסון בשרשור ציוצים משלו שהתחיל בציוץ: "קראתי את ההערות של חברי לוינסון והקדשתי להם מחשבה נוספת. ובכן, לוינסון אמנם מתכסה בצלילה אל תוך סוגיית מדיניות הפעולה מול איראן אבל דוחק הצידה את האינטרסים התקשורתיים שמלווים פרסום כזה ויש להם משמעות גדולה אולי אפילו יותר מתוכן הדברים עצמם".
 נדב איל, מי שכתב את הריאיון הצטרף למלחמת הציוצים והגיב לשרשור של שלזינגר בשרשור משלו: "אני רואה שהריאיון של א' ממשיך לעורר הדים בלשכת רהמ, ששיגרה את אנשיה (ברוורמן, אקוניס ברדוגו ואחרים) להכתים את המרואיין ועכשיו הגענו לסוגת ביקורת התקשורת מהכתב הפוליטי של העלון הרלבנטי. התערובת הבבל"תית הנ"ל נועדה לשפוך כל מיני תופיני קונספירציה (הו, התזמון! ידיעות! המשפט הפלילי!)".
חברו של איל לערוץ 13, אביעד גליקמן הצטרף וכתב על שלזינגר: "הכי מצחיק זה ששלזינגר( שאני באמת מחבב) כתב שראיון כזה מוריד את אמון הציבור בתקשורת. אין מספיק חחח בעולם כדי לצחוק. אני רק מזכיר ששלזינגר עובד בישראל היום. זהו".
שלזינגר לא נשאר אדיש והגיב גם כן: "הכי מצחיק זה שגליקמן (שאני באמת מחבב) שמשמש כשופר הפרקליטות, דובר של מנדלבליט ואיש היח"צ של אסתר חיות מדבר על אמון הציבור בתקשורת. אין מספיק חחח בעולם כדי לצחוק. זהו".
 הבוקר, לוינסון המשיך בביקורת כלפי שלזינגר כשרשם: "הכי מצחיק זה ששלזינגר (שאני באמת מחבב) שמשמש כשופר נתניהו, דובר של נתניהו ואיש היח"צ של נתניהו מדבר על אמון הציבור בתקשורת. אין מספיק חחח בעולם כדי לצחוק. זהו".
שלזינגר עקץ את לוינסון כשהגיב לציוץ: "סיימת למשוך בקוקיות של סיון רהב מאיר?". ולוינסון הגיב על כך: "אותך אני באמת אוהב. סיון פחות. זה ההבדל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שלזינגר על העיתונות שמאבדת אמינות? הוא עובד בעיתון הכי
    מירי 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 2
    פחות אמין (אם אפשר לקרוא לו עיתון).
    סגור
  • 1.
    הכתב של "נתניהו Forever" מדבר על אמינות? אין בושה?
    ציון בוסי 03/2021/09
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מה השלב הבא? האנס בני סלע נותן טיפים לדייט בטוח?
    סגור