ויראלי

הדוקטור, עורך הדין ואשת רוצח רבין: המפלגות הקטנות שחולמות בגדול

הרופא שרישיונו נשלל לאחר שהכחיש קורונה אך צירף לצידו את ליהיא גרינר, עורך הדין שמשקיע מכיסו כדי לשנות את שיטת הממשלה ולריסה טרימבובלר שיחד עם אימו של בעלה - יגאל עמיר, רוצה לשנות את מערכת המשפט. המפלגות הקטנות עם החלומות הגדולים, הפרק הראשון:
כפיר אדר |  1
המפלגות הקטנות חולמות בגדול (צילום פלאש 90 יוטיוב צילום פרטי)
בעוד שהליכוד ויש עתיד יילחמו על ראשות הממשלה והשגת המנדטים שיקרבו אותן להרכבת הקואליציה המפלגות החרדיות כמו גם העבודה וישראל ביתנו מנגד ינסו להשיג כמות מושבים יפה וכך גם ימינה ותקווה חדשה, יהיו מאבקים עיקשים על אחוז החסימה כשלא מעט מפלגות רוצות להכנס לכנסת ה-24.
אבל מתחת, הרבה מתחת, במרחק עצום מהמאבק על מקום בכנסת, ישנן עוד כל כך הרבה מפלגות שפשוט רצות, חלק עם יומרות גדולות ומפוצצות וחלק....טוב, אפילו אנחנו לא כל כך היינו בטוחים, אז היינו חייבים לבדוק. אתר ice מגיש לכם את החלק הראשון של 10 המפלגות הקטנות שחולמות בגדול ולמה.
רפא - בראשות דוקטור אריה אבני
שנת ייסוד:
2021
הרשימה לכנסת: 1. אריה אבני, 2. בוריס שמואל לויט, 3. אמנון לבב, 4. חגי ידידיה, 5. שירלי בובליל, 6. נורית קנפו אורביאטו, 7. עמית אדלר, 8. רויטל פיטוס, 9. יוסף צבי גרוענברג, 10. יצחק גור, 11. רחל אילנה דניאל
כמה קולות קיבלה בפעם שעברה: - 
אותיות בקלפי:
ר
אחרי שנשלל ממנו לצמיתות הרישיון הרפואי, מי שנחשב לאחר ממכחישי הקורונה הגדולים ביותר הקים מפלגה שרוצה להכנס לכנסת ולשנות עולמות במערכת הרפואה. עם רכש מסקרן כמו ליהיא גרינר, הוא מקווה להשיג הרבה יותר ממה שכולם חושבים שיוכל, אולי כמה מאות קולות של מתנגדי חיסונים. על פי המצע: "השליחות של מפלגת הבריאות "רַפֵּא" היא לרפא את תחלואי משרד הבריאות לאורך שנים, אשר הגיעו לשיאם בשנות 2021-2020 ובאו לידי ביטוי בכפייה רפואית הבלתי נסבלת ופגיעה בזכויות האדם - סגר, ריחוק חברתי, איכון סלולארי, הדרכון הירוק, עטיית מסכות, הרס הכלכלה והטעית הציבור".
משפט צדק - לריסה טרימבובלר
שנת ייסוד:
2020
הרשימה לכנסת: 1. לריסה עמיר טרימבובלר, 2. אליוסף מיכאל ליטווק, 3. יליזבטה יודין, 4. נחמה מילסון, 5. שאול פרץ, 6. גאולה עמיר, 7. חוה שמולביץ
כמה קולות קיבלה בפעם שעברה: 1,375
אותיות בקלפי: קץ
כשהאישה וחמתה מקימות מפלגה כדי להביא לשחרור הבעל/בן ממאסר, אז ברור שלא מדובר במפלגה שגרתית. על פי עקרונות 'משפט צדק': שינוי שיטת המשטר ומאבק לשמירה על שקיפות, ניהול תקין וטוהר המידות במנגנוני השלטון והשירות הציבורי, דאגה ושמירה על האינטרסים של אזרחי ישראל וקידום עקרונות צדק ואמת בחברה הישראלית ובמנגנוני השלטון, פלורליזם בתקשורת ומתן ביטוי בשיח התקשורתי למגוון הדעות הקיימות בחברה הישראלית, ביקורת ופיקוח על הפרקליטות ומערכת המשפט שאיפה למשפט צדק, בחינת הרשעות קודמות וקידום משפטי צדק חוזרים. לפני הריאיון שנעלה כאן בהמשך עם לריסה עמיר טרימבובלר, שאלנו אותה כמה שאלות חשובות בנוגע ליום הבחירות.
מה את חושבת על הניסיונות לפסול את הרשימה ואת השם שלה?
"כל הסיפור הזה מקומם, כי לאף רשימה לא עושים את זה. כל המפלגות משמאל ועד ימין, עושות יד אחת ומנסות לפסול מישהו. מה זה? זה נורמאלי? אז מצד שני זה מגדיל את המוטיבציה". 
מה גרם לך להיכנס לפוליטיקה ולרוץ לכנסת כשהסיכויים להכנס שואף לאפס? 
"תמיכה ציבורית היא פונקציה של תקשורת, והתקשורת מעלימה עין ולא רוצה להתייחס לזה. וחוץ מזה יש עניין של תקציב. זה לא שיש לנו תורמים, אין לנו. אז למה בכל זאת? כי אין לנו ברירה. אנחנו במבוי סתום". 
כחברת כנסת מה יהיה החוק הראשון שתרצי לחוקק?
"טכנית אני לא יודעת. מה שאני חושבת שהכי נכון, כולם מדברים על שינוי במערכת המשפט, ואנחנו שמנו את זה בכותרת של המפלגה שלנו, אבל אני חושבת שצריך קודם כל לגרום לשינוי בתקשורת. זה לא אומר חס וחלילה לעצור מישהו ולסתום פיות, פשוט לעשות דברים יותר שונים. למשל לבטל את המימון של תאגיד כאן. לתת אפשרות לתחרות חופשית יותר".
הלב היהודי - אלי יוסף
שנת ייסוד:
2020
הרשימה לכנסת: 1. אלי יוסף, 2. לבנה רפאלי יפעת, 3. שלמה עברי שרביט, 4. ניצן חיים קרפל, 5. תור חווה
כמה קולות קיבלה בפעם שעברה: 516
אותיות בקלפי: כ
האם העם היהודי צריך לשאוף לסובלנות, אהבה ומניעת אלימות בכל העולם? על פי המפלגה הזו בוודאי. "לא תרצח- זאת לא מצווה שניתן לדחות. לא תרצח- זאת הוראה לכלל, לא לאפשר לרוצח לבצע את זממו, וסיוע לרוצחי המונים זאת עבירה על לא תרצח. מפלגת הלב היהודי תתמודד מול הציונות הדתית ושאר המפלגות ותאפשר לאזרחי ישראל להצביע ללב הטוב, החומל, והכי חשוב- לא שותק".

אנחנו- עו"ד מוש חוג'א
שנת ייסוד:
2021
הרשימה לכנסת: 1. מוש חוג'ה, 2. ברק דוד, 3. אלוני עומר, 4. דרור עידן, 5. חיקה משה
כמה קולות קיבלה בפעם שעברה: לא קיבלה
אותיות בקלפי: נר
עורך הדין בן ה-58, ממשוב בקוע, מציין שנושא הדגל של המפלגה הוא תיקון שיטת הבחירות בישראל. אנחנו לא הולכים לשנות את השיטה כמו בשנת 96, אז יצרו ייצור כלאיים: "עד לפני חודשיים הייתי בן אדם אנונימי לחלוטין. הכניסה שלי לפוליטיקה היא בגלל שהתייאשתי מהפוליטיקאים שלא עשו את מה שצריך לעשות. זה שהשיטה דפוקה וצריך לתקן אותה, כולם יודעים,  אבל אף אחד לא עושה שום דבר בעניין. כנאה היו להם אינטרסים לא לעשות את זה".  
 
מה היה הרגע שגרם לך להחליט להיכנס לפוליטיקה? 
"בין סבב 2 ו-3 גנץ אמר שהוא מוכן שראש המפלגה הגדולה יהיה ראש הממשלה ואז הייתה תחושה של הכרעה. אחרי שהוא זרק את הרעיון, פתאום השתיקו אותו וזה ירד. הדבר הזה הוא הסעיף הראשון של התוכנית שלנו לתיקון שיטת הבחירות. הבנתי שאלה שבפנים ורוצים, לא יכולים לשנות. התוכנית שלנו אומרת שקודם כל מייצרים הכרעה ביום שלאחר הבחירות. צריך לדעת מי ניצח ומי הפסיד. למשל בזה שמכתירים או מסכימים שראש המפלגה הגדולה הוא ראש הממשלה. זה כבר יניע להצבעה ישירה מהצבעה גושית. ואז סביב זה צריך לבנות שתי קדנציות ולחזק את הממשלה שאי אפשר יהיה להפיל אותה באי אמון של פחות מ- 75 חברי כנסת. זו בדיחה שראש מפלגה של 12 מנדטים כיום יכול להיות ראש ממשלה".
למה לא לעשות משטר נשיאותי וזהו?
"ברגע שאתה מתחיל עם זה אתה לא יודע איך ייגמר. היתכנות הפוליטית לזה בישראל שואפת לאפס. אנחנו מדינה של שבטים. יצאנו מ-12 השבטים. איפה אני בין ימין ושמאל? אני ישר. אין ימין ושמאל. הכול זה סמנטיקה. תן לי בעיה, ואני אחשוב ישר ואתן לך את הפתרון".  
למה אתה רץ כשאתה יודע שהסיכוי לעבור את אחוז החסימה קלוש?  
"אני לא מסכים שאני לא אעבור. אני מסכים שזה קשה למפלגה קטנה וחדשה. אבל אם זה לא יקרה זה יקרה בפעם הבאה כי יש צורך למה אנחנו לא חוברים מפלגות אחרות? כי הן אלה שלא רוצות לשנות".  
כמה עולה כל העסק הזה? 
"זה עולה הרבה כסף. זה כסך שאני מביא מהבית. לכן האמצעים שלנו מוגבלים יותר משל מפלגות אחרות. אני עושה את זה מתוך שליחות".
מפלגת שמע - ברוך נפתלי גולדמן
שנת ייסוד: 
2020
הרשימה לכנסת: 1. גולדמן נפתלי ברוך, 2. מויאל ניסים, 3. יעקב נתנאל, 4. בן שושן יוסף
כמה קולות קיבלה בפעם שעברה: 442
אותיות בקלפי: קי
גולדמן הוא בחור מאוד מעניין. יליד מנצ’סטר, אנגליה שגר ברמלה. בן 45, ב-15 השנים האחרונות עובד בתחום ההיי-טק. מבחינתו: "הגיע הזמן לשינוי. שינוי הכיוון של עם ישראל. אני מאמין שאנחנו יכולים, ואני אהיה ראש ממשלה טוב יותר מכל פוליטיקאי, אני איש אמת המבחין בין טוב לרע, לא אוותר על אף שעל מאדמת ארץ ישראל, אני יודע איך להיות חזק כאשר יש צורך ולא לפחד, אני אוהב כל יהודי, עכשיו זה הזמן לעשות שינוי, הגיע הזמן לשנות את החברה. לתת לה כיוון חדש, הבחירה בידיים שלנו! תבחרו בטוב זו הזדמנות של פעם בחיים! ואני מבטיח לא לאכזב".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מירשם
    גונן 03/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו לא כתבה, זה מרשם לאשפוז כפוי בבית חולים לחולי רוח, אתם חבורה של דפוקי שכל שנדמה כי גם אשפוז כפוי לא יעזור לכם, כולכם חוץ מהנבלה העיקרית , אשת הרוצח. את ממש המיץ של הזבל
    סגור