ויראלי

עופר כסיף הפגין והותקף על ידי שוטרים, ברחבי הרשת מגיבים

קצת לפני כניסת שבת חבר הכנסת מהרשימה המשותפת הפגין במזרח ירושלים והותקף על ידי המשטרה. השוטר טען כי הוא הותקף על ידי כסף לפני כן. הפוליטיקאים מגיבים לתקיפה
מערכת ice |  1
עופר כסיף (צילום טוויטר)
חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת לקח חלק בהפגנה אתמול (שישי) בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. בתיעודים שונים רואים כי צוות של מג"ב תקף את כסיף, הפיל אותו על הרצפה, קרע את החולצה שלו ושבר את משקפיו. הפוליטיקאים גינו את התקפת המשטרה שטוענים כי כסיף תקף לפני כן. 
כסיף העלה תמונה שלו לטוויטר וכתב: "די לכיבוש". בהמשך, במשטרה הגיבו בכלי התקשורת השונים כי לא ידעו שמדובר בחבר כנסת וכשנודע שמדובר בחבר כנסת שיחררנו אותו. בנוסף, השוטר טוען שהותקף על ידי חסין וספג חבלות בעין ובצוואר.  כסיף הכחיש את הטענות והעלה ציוץ על כך בטוויטר שבו כתב: "במשטרה משקרים שלא ידעו שאני חבר כנסת.  20 דקות לפני האלימות, שיחה שלי עם מפקד הכוח".
למרות הדעות השמאליות הרדיקליות של כסיף, אנשים מרחבי הקשת הפוליטית הגיבו. בצלאל סמוטריץ' כתב בדף הטוויטר שלו: "אירוע התקיפה של חבר הכנסת עופר כסיף על ידי שוטרים הוא חמור ובלתי מתקבל במדינת חוק דמוקרטית. חסינות חברי הכנסת קריטית למילוי תפקידם, ואינה עניין לצד כזה או אחר במפה הפוליטית. יותר מידי פעמים בתקופה האחרונה שוטרים מפירים את החוק בעניין הזה ומשטרת ישראל נדרשת לבדק בית רציני".חברו לרשימה המשותפת, אחמד טיבי כתב: "תקיפה ברוטאלית של המשטרה נגד ח"כ עופר כסיף בהפגנה בשייך ג׳ראח. ידעו היטב שהוא ח"כ. ברוטאליות והפרת חוק החסינות".
הח"כ לשעבר ניסים ואטורי העלה ציוץ שעורר סביבו הרבה ביקורת: "כך נראה גייס חמישי שעובד עבור עוכרי ישראל ומקבל משכורת מהציבור. לא מגיעה לו חסינות במקרה של פגיעה בשוטר (חייל) מג"ב".
בועז גולן, מייסד 0404 ומגיש ערוץ 20, העלה סרטון דומה לשל ואטורי וכתב בטוויטר: "שלא יעשו סיבוב על הלוחם. הנה ההוכחה: שימו לב בהילוך איטי: עופר כסיף נכנס למגע עם הלוחם ומפריע לו במילוי תפקידו. הלוחם מזיז אותו ממנו ובאותו הרגע כסיף פשוט בועט בלוחם. הלוחם הגיב בדיוק כפי שצריך לאחר שהותקף".גדעון סער, יו"ר תקווה חדשה כתב: "אני מתעב את השקפותיו של ח״כ עופר כסיף אך את האלימות המשטרתית הברוטלית כלפיו אני רואה כמכות רצח לכנסת ישראל ולחסינות הפרלמנטרית. חרפה וסכנה".
פנינה טמנו שטה, מ"כחול לבן" הוסיפה: "האלימות שהופעלה כנגד ח״כ עופר כסיף ראויה לגינוי מכל צידי המפה הפוליטית מימין ומשמאל. מעבר לכך שמדובר בח״כ בעל חסינות, מהתיעוד עולה כי השוטרים הפעילו כוח בלתי סביר לשם מעצרו והתנהגו בברוטליות. אלימות משטרתית אינה נסבלת - לא כלפי האזרח הפשוט ולא כלפי נציגיו בכנסת".
גם יו"ר "יש עתיד" הגיב לאירוע, לפיד כתב בטוויטר: "האלימות נגד חבר הכנסת עופר כסיף מזעזעת. לא מתקבל על הדעת שאדם יוצא להפגנה וחוזר חבול ופצוע. משטרת ישראל צריכה להוקיע מקרבה שוטרים שנוהגים כך כלפי אזרחים וחברי כנסת. אני בטוח שמפכ״ל המשטרה יתחקר את הארוע לעומקו".
 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה שאויבי ישראל מקבלים חסינות זו הזיה
    יהודי 04/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל שלא קיבל מכות חזקות יותר. עופר הוא שונא ישראל, מוסר מידע לאויב וראוי להיות בכלא, בטח לא להנות מחסינות. חלם זה כאן.
    סגור