ויראלי

השתלטו על החיפושים בויקיפדיה: אלו הערכים הנצפים ביותר ב-2023

שנת 2023 התאפיינה במדינת ישראל בעיקר בבלאגן אחד גדול שהתחלק לתקופה הסוערת של המחאות השבועיות עד שפרצה המלחמה, ומאז הכאוס ואי הוודאות רק מתגברים. בעקבות כך, אלו הערכים שנצפו ביותר בויקיפדיה, במהלך השנה החולפת
מערכת ice | 
הערכים הנצפים בויקיפדיה (צילום freepik, דובר צהל, פלאש 90/ יונתן זינדל)
האתר שהפך להיות ברירת המחדל לכל מי שחפץ בחיפוש מידע מהיר ולעתים אף לימוד קצת יותר מעמיק של נושא מסוים, ויקיפדיה, מפרסם את הערכים הנצפים ביותר באתר במהלך השנה החולפת. התוצאות לא מפתיעות, לאור המלחמה הקשה והארוכה בה אנו נמצאים, ולאחר מתקפת פתע אכזרית ורצחנית, כמותה לא ידעה מדינת ישראל מהקמתה.
כאמור, נושאי המלחמה השתלטו על החיפושים בגוגל ובויקיפדיה והערך "מלחמת חרבות ברזל" היה במקום הראשון של החיפושים באתר, עם מעל מיליון וחצי חיפושים, כאשר הערך שהגיע למקום השני הוא "מלחמת יום הכיפורים". וזאת ככל הנראה בעקבות ההשוואות הרבות והמתבקשות שנעשו בין מתקפת הפתח של ארגון חמאס ב-7 לאוקטובר, לבין מתקפות הפתע של המדינות הערביות במלחמת יום הכיפורים.
 
באופן מפתיע, בין הערכים הקשורים למלחמה באופן ישיר אשר השתלטו על החיפושים בויקיפדיה, הערך "ישראל" הגיע למקום השלישי והמכובד, עם מעל 800 אלף חיפושים באתר, כאשר לאחר מכן, במקום הרביעי, נמצא הערך "דרגות צה"ל" עם מעל ל-770 אלף חיפושים.
הערך "מתקפת הפתע על ישראל (2023)" הגיע למקום החמישי בטבלת החיפושים באתר המידע הגדול בעולם. הערך "חמאס" הגיע למקום השישי עם קצת פחות מ-600 אלף חיפושים, כאשר אחריו באופן מפתיע נמצא הערך "עילת הסבירות". יש לזכור כי המלחמה פרצה באוקטובר והחיפושים הקשורים למלחמה כל, או לפחות הרוב המוחלט של החיפושים הקשורים למלחמה, הם מהשלושה חודשים האחרונים, כאשר ערכים כמו עילת הסבירות, חופשו בויקיפדיה במהלך כל השנה האחרונה, כאשר הרפורמה המשפטית הייתה הנושא החם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה