עסקי ספורט

נייקי בתביעת ענק נגד אתר שמוכר את נעליה כ-NFT

נייקי תובעת אתר מכירות אונליין מצליח שטענה כי החל למכור מוצרי NFT של נעלי נייקי, כולל הבטחה שהפריטים הדיגיטליים יהיו ניתנים למימוש פיזי
מערכת ice | 
נייקי בתביעת ענק (צילום pixabay, freepik)
ענקית הלבשת ספורט נייקי הגישה תביעה נגד אתר המכירות StockX המשווק בין היתר נעלי ספורט. התביעה בכלל טוענת לא על הנעליים הפיזיו אלא טוענת שהספק מדטרויט מכר תמונות של נעלי ספורט של נייקי כאסימונים שאינם ניתנים לשינוי (NFT) ללא אישור.
מאז ינואר, StockX מכרה מגוון רחב של NFTs בנושאי נעלי ספורט כחלק מקולקציה שלה. ה-NFTs מעוצבים על נעלי ספורט אמיתיות, ונייקי מתלוננת ש-StockX אמרה לקונים שה-NFT שלא אושרו יהיו ניתנים למימוש עבור מוצרים פיזיים "בעתיד הקרוב".
התביעה אומרת ש-StockX מכרה למעלה מ-500 NFTs ממותגי נייקי מאז שהשיקה את מיזם הבלוקצ'יין "Vault" שלה ב-18 בינואר. בנוסף, התביעה של נייקי טוענת כי מדובר במקרה ברור של הפרת זכויות יוצרים: "המוצרים הבלתי מאושרים עלולים לבלבל את הצרכנים, ליצור קשר כוזב בין המוצרים הללו לנייקי, ולדלדל את הסימנים המסחריים המפורסמים של נייקי".

מכירת NFT של נעל נייקי (צילום מסך)
עם שווי שוק של 3.8 מיליארד דולר נכון לאפריל האחרון, פלטפורמת המכירות מציעה כל דבר: החל מאלקטרוניקה, בגדי רחוב ופריטי אספנות, ועד לשעונים, תיקים ואפילו פריטי אספנות פיזיים של מועדון יאכטות (BAYC).
נייקי, כמו 'מטא' (לשעבר פייסבוק) מהמרת בגדול על עולם המציאות המדומה המתפתח ועלייתו של ה-NFT. בנובמבר אשתקד, חברת הלבשת הספורט הגישה ארבע בקשות להגשה לסימן מסחרי של מוצרים וירטואליים למשרד הפטנטים והסימנים המסחריים של ארה"ב. מאוחר יותר באותו חודש, היא בנתה מטה וירטואלי ב-Roblox, משחק מרובה משתתפים מקוון תלת-ממדי (אם כי לא מבוסס בלוקצ'יין). בדצמבר, נייקי הודיעה כי היא רכשה את RTFKT Studios במטרה ליצור פריטי אספנות דיגיטליים של נעלי ספורט.
 
היריבה העסקית 'אדידס' צועדות בכיוון דומה. בנובמבר התפרסמו ידיעות על שתי הכרזות בעלות פרופיל גבוה הקשורות לדחיפת עולם מציאות מדומה של אדידס: החברה שיתפה פעולה עם בורסת הקריפטו Coinbase וקנתה מגרש במשחק metaverse blockchain The Sandbox. המהלכים העתידניים הללו, והתביעה הנ"ל של נייקי, הם עדות לכך שהחברות הללו לוקחות את העולם הדיגיטלי ברצינות רבה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה