עסקי ספורט

טרגדיה באצטדיון: לפחות 174 הרוגים בקטטת ענק במשחק כדורגל

אמש, בסופו של משחק כדורגל באינדונזיה פרצו אוהדים רבים למגרש והחלו בקטטה המונית, אשר גררה אלימות מצד המשטרה ופיזור גז מדמיע. בעקבות המקרה נהרגו כ-174 בני אדם ו-200 נפצעו
מערכת ice | 
איצטדיון כדורגל הדמיה (צילום גולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים)
אתמול בערב דיווחנו על מקרה אלימות קיצוני בין אוהדי מכבי תל אביב ומכבי חיפה בסמוך לאצטדיון סמי עופר ושעות ספורות לאחר מכן מגיע דיווח נוסף על אלימות במגרשים, אלא שהפעם מדובר במקרה רב היקפים, שגבה לעת זו לא פחות מ-174 הרוגים ו-200 פצועים.
המקרה הנוראי התרחש אמש באצטדיון באינדונזיה, בסופו של משחק כדורגל בין שתי קבוצות: פרסבאיה סורבאיה וארמה מלאנג, כאשר זו האחרונה הפסידה לזו הראשונה 3:2. בעקבות ההפסד, אוהדי ארמה מלאנג פרצו בהמוניהם למגרש והחלו בקטטה המונית מול האוהדים היריבים. 
 
כתוצאה מכך, כוחות המשטרה שנכחו במקום לא היססו להפעיל כוח ואף פיזרו גז מדמיע. פיזור הגז הביא לבהלה ולחנק בקרב רבים, ואף כ-30 אנשים נפטרו במקום ורבים אחרים נרמסו למוות על ידי ההמון שניסה לברוח מחוץ למגרש. 
במסיבת עיתונאים לאחר המקרה הנוראי אמר שר הספורט האינדונזי כי האצטדיון הכיל באותו הלילה 4,000 צופים יותר ממה שניתן היה להכיל בפועל וכי בהתאם לכך יחל הליך הפקת לקחים וייתכן כי לתקופה הקרובה תוגבל כניסת צופים למשחקי כדורגל. כמו כן, יו"ר התאחדות הכדורגל המקומי התנצל בפומבי בפני משפחות הקורבנות. 
מתברר כי האלימות בין אוהדי קבוצות כדורגל במדינה היא נפוצה ביותר וכתוצאה מכך פעמים רבות לא מורשים אוהדי הקבוצה המתארחת להגיע למשחק. לצער המשפחות ואוהדי הכדורגל, הפעם זה פשוט לא הספיק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה