עסקי ספורט

האם קטאר באמת בזבזה 220 מיליארד דולר על אצטדיוני המונדיאל?

ברחבי העולם דווח כי המונדיאל הקרוב הוא היקר ביותר בהיסטוריה לאחר שהקטארים הוציאו 220 מיליארד דולר לטובת ההכנות והאירוח, הקטארים דוחים את הטענות בתוקף
מערכת ice | 
אדידס בגביע העולם בכדורגל (צילום flickr)
הקטארים דוחים את הטענות שעלו בשבועות האחרונים בתקשורת העולמית לפיהן המונדיאל הקרוב הוא המונדיאל היקר בהיסטוריה. לפי הפרסומים הקטארים הוציאו סכום אסטרונומי של 220 מיליארד דולר לטובת ההכנות והאירוח של משחקי אליפות העולם בכדורגל, כעת כאמור הקטארים מכחישים את הטענות.
לטענת הקטארים אכן הוצאו 220 מיליארד דולר בשנים האחרונות, אך אלו היו חלק מ"חזון פיתוח ארוך טווח" של המדינה ואינן קשורות בהכרח למונדיאל. במסגרת התכנית נבנו טרמינלים חדשים בנמל תעופה, נמלים, כבישים ומערכת רכבת קלה בעלות עשרות מיליארדי דולרים. בנוסף לכך הקטארים טענו כי תוכניות אלה היו במגירה זמן רב ולקראת המונדיאל הממשלה המקומית החליטה להאיץ אותן.
 
מבדיקה שנערכה עולה כי הנתון האמיתי שהוצא על פרויקטים והוצאות של גביע העולם קרוב יותר ל-8 מיליארד דולר, כך לפי הודעת נאסר אל-ח'טר, מנכ"ל מונדיאל קטאר 2022.
גורמים רשמיים של קטאר אומרים כי הוצאות קטאר ישירות על גביע העולם עומדות בקנה אחד עם שתי המארחות האחרונות: גביע העול ברוסיה ב-2018 עלה 11.6 מיליארד דולר, בעוד שברזיל הוציאה כ-15 מיליארד דולר כדי לארח את הטורניר ב-2014, לפי נתונים רשמיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה