TOP 5

זכויות ומענקים בבחירות המקומיות: 5 דברים שחשוב לדעת לקראת ההצבעה

ככל שמתקרבות הבחירות המקומיות, האם אתם מכירים את זכויות ההצבעה שלכם? חשוב לכל אזרח להבין את תפקידו בתהליך. נעמיק בכמה נקודות מפתח שכדאי לדעת כדי לנווט בצורה חלקה את הבחירות הקרובות
מערכת ice | 
בחירות מקומיות (צילום יונתן זינדל / פלאש 90)
בבחירות המקומיות הקרובות, חיוני לכל אזרח להיות מודע לזכויות ההצבעה שלו. הבנת הזכויות הללו מבטיחה שכל קול יישמע וכל הצבעה נחשבת בעיצוב עתיד הקהילה. את ההצבעה מבצעים לאחר הזדהות עם תעודת זהות (ניתן להגיע גם עם רישיון או דרכון).
 
1. יום שבתון: מדובר באירוע נדיר, יום בחירות זה מצוין כיום שבתון וזהו יום השבתון השני בתולדות המדינה שניתן בזמן הבחירות המקומיות. בבחירות המקומיות גיל ההצבעה משתנה מהגיל המקובל של 18, תוך שימת דגש על חשיבותו של כל קול, צעיר ומבוגרים, בעיצוב השלטון המקומי גם בני 17 יכולים להצביע.
2. שעות פעילות: משעות הבוקר, 7:00 בבוקר, ועד סוף היום, ב-22:00, בקלפיות מקבלים את הבוחרים בזרועות פתוחות. ביישובים קטנים יותר, שאוכלוסייתם אינה עולה על 350 בעלי זכות בחירה, מתכוונות התחנות לסיים עד השעה 20:00. אף על פי כן, מחויבות להבטיח שכל קול ייחשב מאריכה את הזדמנויות ההצבעה מעבר לשעות הסגירה של המאחרים, במידה ותגיעו לקלפי אך תצביעו לאחר שעות הפעילות - הקול עדיין נחשב.
3. פתקים ריקים: במידה ונגמרו פתקי ההצבעה זהו אינו מבוי סתום. פתקים ריקים זמינים בקלפיות לרשום את הרשימה או המועמד לבחירתכם. על פתק ריק לבן יש לרשום, בכתב יד, את אות/אותיות הרשימה למועצת הרשות, או אות/אותיות עם הכינוי. על פתק ריק צהוב יש לרשום, בכתב יד, את שמו הפרטי ושם משפחתו של המועמד לראש הרשות.
4. הצבעה לחיילים ומשרתי מילואים: חיילים לא מצביעים כמו כולם, הם משתמשים במערכת "מעטפה כפולה" כדי להבטיח שההצבעה שלהם תישאר חסויה. תהליך זה, דומה במקצת להתאמות שנעשו עבור מצביעים עם בעיות ניידות.
5. עובדים ביום הבחירות: מי שעובד ביום השבתון מקבל תגמול נדיב - או בכפול שכרם הרגיל (200%) או בתוספת שעות חופשה (תמורת שעות עבודתו בפועל).
ככל שהבחירות המקומיות מתקרבות, תובנות אלו מספקות השקפה מעשית למה לצפות כשיוצאים לקלפיות. על ידי הבנת הפרטים הללו, מתאפשר לנו לנצל את הזכויות המגיעות לנו ובכך לקחת חלק בעיצוב הממשל המקומי. זכרו, כל הצבעה חשובה, ולהשתתפותכם תפקיד מכריע בעיצוב העתיד של הקהילה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה