TOP 5

מדד בלומברג: אלו 5 כלי הרכב החשמליים הטובים ביותר

מהפכת הרכב החשמלי עודנה בעיצומה ועם כל יום שעובר, על הכביש נראים יותר ויותר מותגים חדשים ודגמים חשמליים למותגים המוכרים, זאת לאור ניסיונות העולם להאיץ את סיום השימוש בדלקים, או לפחות להוריד אותו למינימום. בלומברג פיתחו נוסחה מיוחדת לדירוג כלי הרכב החשמליים והנה התוצאות
מערכת ice |  3
רכב חשמלי DeLorean Alpha5 (צילום DeLorean Motor)
רכב חשמלי הפך בשנים האחרונות למצרך מבוקש ומדי שנה אנו רואים עוד ועוד דגמים חדשים שמגיעים לישראל ממיטב היצרניות בעולם. אם התרגלנו בתחילת מהפכת הרכב החשמלי לראות פה ושם טסלה שקטה נוסעת לידנו בכביש, לצד כלי רכב היברידיים רבים, אז היום כבר אי אפשר להתעלם מנוכחותן של החשמליות החדשות. בעולם כבר הציבו יעדים לסיום ייצור כלי הרכב המזהמים.
בבלומברג פיתחו מדד ייחודי המשלב נתונים רבים על כלי הרכב החשמליים כגון מרחק נסיעה ללא הטענה, גודל וקיבולת הסוללה, מהירות הטענה, מחיר ועוד מספר נתונים טכניים. למדד זה קראו המדד הירוק ועל פיו הם דירגו את כלי הרכב החשמליים הטובים ביותר ממגוון האפשרויות שהיצרניות מעמידות ללקוחות.
 

בלומברג בדקו עשרות כלי רכב חשמליים שהושקו על ידי שלל היצרניות ודירגו אותם לפי המדד הירוק. אל המקום החמישי הגיעו הדגמים NIRO EV של היצרנית קיה ו-Enyak coupe iV של היצרנית סקודה, שקיבלו את הציון 56.3 מתוך 100. טווח הנסיעה וקיבולת הסוללה של הסקודה גדולים יותר, אך זמן הטעינה ארוך יותר ומחירו יקר יותר מזה של הקיה.
למקום הרביעי הגיע הדגם Zoe של היצרנית הצרפתית רנו עם טווח נסיעה כ-384 קילומטרים וציון של 56.6 במדד הירוק של בלומברג, כאשר למקום השלישי הגיע הדגם Megane E-tech השייך לאותה יצרנית ולו טווח נסיעה של כ-450 קילומטרים, כאשר ציונו במדד הירוק הוא 56.9.
 
הדגם שדורג במקום השני הוא Ioniq 6 (ultimate) של היצרנית יונדאי הקוריאנית, כאשר לדגם זה קיים טווח נסיעה של כ- 545 ק"מ וציונו במדד הירוק של בלומברג הוא 57.2. את הפסגה קטף הדגם Model 3 של היצרנית טסלה, בבעלותו של המיליארדר השנוי במחלוקת, אילון מאסק והוא הדגם היחיד שעבר את הציון 60 במדד הירוק, עם ציון של 61.2. לדגם זה טווח נסיעה של כ- 511 קילומטרים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    פשוט בדיחה (ל"ת)
    בדיחה של כתבה 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 2.
    חוכמת ההמונים
    לבן 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולפי חוכמת ההמונים טסלה y היא המנצחת...על רנ או יונדאיו אחת קונים 100 דגם y. כולם "טיפשים". .....
    סגור
  • 1.
    מדד פח
    אורח 11/2023/01
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יש הרבה רכבים טובים יותר.
    סגור