TOP 5

כיצד ג'ף בזוס מפנק את עצמו? אלו פריטי היוקרה שבבעלותו

ג'ף בזוס הוא מייסד אמזון ואחד מהאנשים העשירים ביותר על פני הכדור. באילו נכסים מחזיק מי שבעל אושר כזה? מהיאכטות מפוארות ועד לכוכבי לכת בשבילי החלל, רשימה של 7 פריטי יוקרה בבעלותו של ג'ף בזוס

מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום Blue Origin)

ג'ף בזוס ידוע בפורטפוליו של נכסים ויוקרות שמשקפים עושר עצום. כמו לכל בעל ממון, יש מספר פריטים והשקעות שבולטים כיקרים במיוחד. הנה מבט על שבעה דברים יקרים במיוחד שבבעלותו של ג'ף בזוס, שמראים לנו שיש כסף השמיים הם הגבול, אצל ג'ף בזוס, אפילו מעבר.
 


1. The Washington Post
ב-2013, בזוס רכש את עיתון The Washington Post ב-250 מיליון דולר. למרות שזה לא בהכרח פריט יוקרה טיפוסי, זו תג מחיר כבד עבור עיתון בעידן הדיגיטלי. תחת בעלותו, The Washington Post התפתח תוך תשומת לב משמעותיות לטכנולוגיה והרחיב את קהילת הקוראים הדיגיטלית באופן משמעותי.

2. אחוזת וורנר
התיק הנדל"ני של בזוס הוא באמת מרשים, אבל רכישה אחת אחרונה בולטת במיוחד. ב-2020, בזוס קנה עם סכום מדהים של 165 מיליון דולר את נכס וורנר בבברלי הילס, שבבעלות המגנט התקשורתי דיוויד גפן. בנכס בתים לאורחים, מגרש טניס ומגרש גולף בן תשעה חורים.
 


3. סופר יאכטה Flying Fox
למרות שלא אושר רשמית, שמועות מצביעות שג'ף בזוס הוא בעליה של היאכטה המפוארת "Flying Fox", שלכאורה עלתה סכום מטורף של 400 מיליון דולר. היאכטה באורך 136 מטר מתהדרת בספא דו-קומתי, נחיתת מסוקים, קולנוע, ושולחן אוכל שיכול להכיל 22 אורחים.

4. Blue Origin
התעניינותו של בזוס בחלל הובילה להשקעה גדולה ב-Blue Origin, חברת הייצור האווירונאוטית ושירותי החלל שלו. אף שהסכומים המדויקים אינם נחשפים לציבור, דווח כי בזוס מוכר בערך מיליארד דולר ממניות אמזון בכל שנה על מנת לממן יוזמה זו. פיתוח טילים כמו New Shepard ו-New Glenn מסמלים את חזון של בזוס לתיירות החלל ותשתיות.
5. מטוס פרטי בעלות של 65 מיליון דולר
נסיעות אוויריות פרטיות הן חובה עבור העשירים במיוחד, וכמובן שבזוס אינו יוצא מהכלל. הוא בעל מטוס Gulfstream G650ER, אחד המהירים בעולם, שעולה סביב 65 מיליון דולר. טווח הטיסה שלו הוא כ-12,000 קילומטרים ימיים, מה שאומר שבזוס יכול לטייל ברחבי העולם עם פחות עצירות לתדלוק.
 


6. מוזיאון היסטורי שהפך לאחוזה
בוושינגטון הבירה, בזוס הפך מוזיאון לשעבר לארמון מפואר בשטח של 2,500 מ"ר. הנכס ההיסטורי עלה 23 מיליון דולר ב-2016 ועבר שיפוצים נרחבים בעלות של מיליונים נוספים. האחוזה מורכבת משני מבנים וכולל 25 חדרי אמבטיה, חמישה סלונים, ושני ספריות.

7. אוסף אומנות ששווה מיליונים
למרות שרוב אוסף האמנות של בזוס נשאר פרטי, ידוע שיש לו מספר יצירות בעלות מיליוני דולרים. זה כולל עבודות של אמנים כמו KAWS ושמות אחרים בעולם האמנות העכשווית. אף על פי שפרטי האוסף שלו אינם ידועים באופן פומבי, ידוע שאנשים בעלי מעמד והון כמו בזוס לעיתים קולטים יצירות אמנות כהשקעות וסמל סטטוס.
בעולם שבו העושר הוא כוח, נכסים של ג'ף בזוס מתעלים מעבר למשמעות הרגילה של יוקרה - הם נקודות מפגש של השפעה והצהרות של מעמד כלכלי שאין שני לו. שבעת הפריטים הללו הם רק קצה הקרחון בהבנת ההשקעות וההוצאות של בזוס. בעוד שרבים מתווכחים על האתיקה וההשפעה של צבירת עושר עצומה כזו, אין להכחיש שהרכוש של ג'ף בזוס הוא מחזה של יכולת כלכלית מודרנית.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה