תיירות

אל על ניצלה מנזק של 147 מיליון שקל: בית המשפט בפסיקה דרמטית

בית המשפט דחה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת אל על, בה נטען כי היא גובה מחיר יקר משמעותית על אותו כרטיס טיסה בהזמנה אחת של מספר כרטיסים – מאשר אילו היו מפצלים את ההזמנה לכרטיסים בודדים, ואף דרש מהמבקשים לשלם לחברה הוצאות בית משפט, אחרי שטען כי אין בכך דבר פסול. לטענת החברה, הנזק שייגרם לה ממהלך כזה עומד על 147 מיליון שקל
מערכת ice |  2
מחירי טיסה (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, shutterstock, דוברות אל-על)
לאחרונה, הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת התעופה אל על, בטענה כי היא גובה מחיר יקר משמעותית על אותו כרטיס טיסה בהזמנה אחת של מספר כרטיסים – מאשר אילו היו מפצלים את ההזמנה לכרטיסים בודדים.
היום (שני) נודע כי בית המשפט יצא בפסיקה דרמטית ודחה את הבקשה לאותה תביעה ייצוגית שהוגשה. הטענה נגד אל על הייתה כי  טרם רכישת כרטיסים בכמות מסוימות במסגרת אותה הזמנה (לרוב מכמות של 3-2 ומעלה), מערכות החברה מעבירות את כל הכרטיסים לרמת מחיר גבוהה יותר החל מהכרטיס הראשון, כאשר הנזק הנטען שנגרם לקבוצה עמד כביכול על סך של 147 מיליון שקל.
 
בתוך כך, אתמול (ראשון) ניתן פסק דין הדוחה כאמור את הבקשה על הסף תוך חיוב המבקש בהוצאות בית המשפט של אל על. בין היתר נקבע בפסק הדין, כי הבקשה מבקשת להעלות לדיון את העילה שנדונה במסגרת בקשה קודמת לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה כנגד החברה, ואשר הוכרעה באופן שנקבע בהסדר פשרה כיצד על החברה לנהוג.
כזכור, במסגרת הבקשה לתביעה ייצוגית נטען כי לקוח שגילה את הטריק והגיש את התביעה הייצוגית, סיפר כי הזמין כרטיסי טיסה לו ולבת זוגו, ואז החליט לבדוק עלות כרטיס נוסף אם חברה נוספת תצטרף לחופשה. להפתעתו, המחיר לכרטיס בודד היה נמוך ב-30 דולר מהמחיר ששילם. הוא החל לבחון את הנושא, החליף יעדים ותאריכים וגילה שההפרש יכול להגיע למאות דולרים. בשירות הלקוחות של אל על נטען כי עלויות כרטיסי הטיסה הן דינמיות ומשתנות מרגע לרגע.
אל על מסרה אז בתגובה כי "חברת אל על, כמו חברות התעופה הגדולות בעולם, עובדת על מערכות גלובאליות המסווגות את מחיר הכרטיס לפי כמות הכרטיסים המבוקשת והמושבים הפנויים באותה מחלקה. באתר אל על מצוין במפורש כי מחיר הכרטיסים שיוצעו בהזמנה אחת, יהיה זהה  לכולם, וכי ייתכן שקיימים כרטיסי טיסה בודדים במחיר נמוך יותר. עוד מודגש כי על מנת לאתר כרטיסים אלו על הצרכן להפחית את מספר הנוסעים ולבצע הזמנה נפרדת. נדגיש כי אופן הפעולה של אל על בנושא נבחן ואושר על ידי בית המשפט בעבר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מי נוסע עם חברת פח ? (ל"ת)
    משה 04/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בושה
    בית המשפט 04/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו ללכת לסופר לקנות 5 פיתות ב-20 שקל ופיתה אחת בשקל
    סגור