תיירות

משבר האקלים יפגע קשות בתיירות: אילו מדינות צפויות להפסיד מכך?

מחקר של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס עסק בהשפעות שינויי מזג האוויר על יעדים שונים בעולם. בעקבות העלייה בטמפרטורות, מדינות צפון גלובאליות יהפכו למבוקשות בקרב תיירים ואילו מדינות דרום גלובאליות יפסידו לא מעט מבקרים

מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
ממחקר חדש של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, אשר פורסם בכתב העת Journal of Climate, עולה כי שינויי מזג האוויר ישפיעו בעוד מספר שנים, ליתר דיוק בשנת 2100, על יעדים שונים ברחבי העולם. לצד זאת, מצוינות הערכות כיצד חופשות ליעדים מסוימים יושפעו משינויי האקלים. 
על פי התחזית שפורסמה במחקר של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, שינויי מזג האוויר יתנו את אותותיהם באופן בולט במיוחד על תושבי האזור אשר יצטרכו להתמודד עם חום קיצוני. על פי התחזית, ימי החום והשרב יתרבו ואלו יפגעו ביבולים ובמקורות מזון. מלבד הפגיעה בחקלאות, מציינים עורכי המחקר כי שינויי מזג האוויר ישפיעו באופן משמעותי על ענף התעסוקה. 
ימי השרב הקיצוניים יביאו לכך שמספר הימים בהם עובדים יגיעו למקום עבודתם יצטמצמו ובעקבות כך אלו יצטרכו לעבוד מהבית. לצד זאת, מציינים עורכי המחקר, כי ימי החום הקיצוניים יפגעו בעונות התיירות וביעדי התיירות שכלכלתם מבוססת ברובה על מבקרים. 
החוקרים ביצעו הבחנה בין יעדים שבהם ניתן לטייל ולצאת לעבודה במזג אוויר שנע בין 10 ל-25 מעלות צלזיוס עד שנת 2100. על פי הממצאים, ניתן להבחין כי רוסיה, קנדה ומדינות צפון גלובליות אחרות, דווקא יהפכו למבוקשות יותר בקרב תיירים באקלים מתחמם.
עוד נמצא כי עד שנת 2100, באוסטריה יתווספו עוד 52 ימים שבהם התיירים יוכלו ליהנות מטיולים באוויר הפתוח, בצרפת 18 ובגרמניה 28. בנורבגיה יתווספו עוד 63 ימים נעימים שבמהלכם ניתן יהיה לשהות בחוץ ומכך ירוויחו חברות התיירות. 
בנורבגיה ירוויחו עסקי התיירות עוד 63 ימים נוחים לשהייה בחוץ, בניו זילנד יתווספו עוד 69 ימים ואילו באנגליה יתווספו עוד כ-60 ימים. על פי עורכי המחקר, העלייה בימים הנוחים נובעת מכך שבשנים הבאות יהיו חורפים חמים יותר אשר ישפיעו על רבים לצאת החוצה ובכך ענף התיירות במספר היעדים המצוינים ירוויחו מכך משמעותית. 
על פי המחקר, מדינות מתפתחות המתמודדות בימים אלו עם השלכות שינויי מזג האוויר ישלמו את המחיר. בין המדינות שיאלצו להתמודד עם השלכות מזג האוויר: חוף השנהב, בנגלדש, סודן, אינדונזיה, קולמביה ומדינות אחרות בדרום הגלובלי.
עורכי המחקר העניקו שני תרחישים לגבי ישראל בנושא שינויי מזג האוויר. בתרחיש החיובי, נטען כי ישראל תאבד 44 ימים נעימים בשנה עד סוף המאה. התרחיש השלילי, ישראל תאבד 81 ימים נעימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה