תיירות

אל על בהודעה למיליוני נוסעים בישראל: זה הפיצוי שמגיע לכם

חברת התעופה פרסמה מדיניות מקלה ללקוחות שטיסתם בוטלה ושלא מימשו את טיסות החילוץ. לקוחות אלה זכאים לבחור בין קבלת החזר כספי מלא או שובר, או לשנות את מועד הטיסה לטיסות הממריאות לאותו היעד עד 15 במרץ 2026. ומה הבטיחה המנכ''לית?
מערכת ice |  1
אל על (צילום shutterstock, גיא כושי ויריב פיין)
לאחר פרסום הדו"ח המסכם את הפעילות התעופתית בנמל התעופה הבינלאומי בן- גוריון לחודש יוני 2025 אמש (שלישי), על פיו תנועת הנוסעים והמטוסים בחודש יוני הושפעה באופן משמעותי בעקבות מבצע "עם כלביא", אשר התרחש בין התאריכים 13-24 וגרם לצמצום משמעותי בפעילות התעופתית בנתב"ג. דינה בן טל גננסיה מנכ"לית אל על פנתה אל הנוסעים באיגרת.
''לקוחות יקרים, לפני כשלושה שבועות יצאה מדינת ישראל למבצע צבאי רחב היקף מול איראן. מצאנו עצמנו באירוע ביטחוני מורכב שהוביל לסגירה מיידית של המרחב האווירי של מדינת ישראל ולביטולי טיסות נרחבים'', פתחה בן טל. ''מחויבותה של חברת אל על הייתה ועודנה לעמוד לצד מדינת ישראל ולפעול על פי הנחיות המדינה. עבורנו, המטרה המרכזית לאורך ימי מבצע "עם כלביא" הייתה להביא אתכם הביתה בבטחה''.

המנכ''לית המשיכה להסביר: ''כ-500 מאנשי אל על, בהם טייסים ומכונאים, גויסו בצווי 8 ולקחו חלק בפעילויות הביטחוניות. החברה עברה לפעול במתכונת חירום והתפעול התבצע מתוך חמ"ל הממוקם במשרדי אל על בנתב"ג. המצב הביטחוני וההחלטה על סגירת המרחב האווירי יצרו חוסר ודאות, דאגה ואי נוחות בקרב רבים מכם. אני מודעת לתסכול ולקושי שאפיינו את התקופה, במיוחד כשמדובר בציפייה לחזור הביתה או לטוס ליעד חשוב. בעקבות ההגבלות התעופתיות, היה קושי בזמינות בטיסות מישראל ואליה, לרבות ביקושים ועומסים גדולים על מוקדי השירות. עבדנו מסביב לשעון להפעיל את מתווה טיסות החילוץ בהתאם להגבלות, ולספק לכם מידע שוטף בערוצים הרלוונטיים''.
היה לה חשוב להדגיש חרף השמועות על מחירים מופרזים בטיסות החילוץ: ''בטיסות אלה, ניתנה עדיפות למקרים הומניטריים רפואיים חריגים וכן ללקוחות אל על וסאן דור אשר החזרנו הביתה ללא תשלום נוסף עבור טיסות החילוץ לישראל. נוכח העומסים, וכדי לאפשר ללקוחותינו שטיסתם בוטלה לשוב ארצה במהרה, בהמשך, הצענו את האפשרות לרכוש כרטיסי טיסה של אל על באופן עצמאי ולקבל בעבורם החזר כספי. בנוסף, יישמנו מדיניות מקלה ללקוחותינו שטיסתם בוטלה ושלא מימשו את טיסות החילוץ. לקוחות אלה זכאים לבחור בין קבלת החזר כספי מלא או שובר, או לשנות את מועד הטיסה לטיסות הממריאות לאותו היעד עד 15 במרץ 2026 (באותה מחלקת שירות, ללא דמי שינוי או תשלום על הפרשים). יודגש כי בקשות של לקוחות לקבלת שובר או החזר בעקבות ביטול טיסתם נמצאות בטיפול ואנו עושים את מירב המאמצים לסיים את הטיפול בהקדם''.
משהסתיים מבצע השבת עשרות אלפי ישראלים לישראל, עולות שאלות בנוגע להחזרים על הוצאות שנגרמו לשוהים בחו"ל. ''נדגיש כי אנו נפעל בהתאם להוראות הדין, בשים לב להחלטות שיקבעו על ידי הגורמים המוסמכים בהתאם למצב החירום עליו הכריזה מדינת ישראל. הנושא מצוי בדיונים בוועדות הרלוונטיות בכנסת ואנו נעדכנכם לכשיתקבלו החלטות. בנימה אישית, ניהול חברת תעופה ישראלית בימים של חוסר ודאות ומציאות ביטחונית מורכבת, הוא אתגר מקצועי, ערכי ורגשי. בכל החלטה שמתקבלת כל יום מחדש, עומדת לנגד עיניי בראש ובראשונה המחויבות לביטחונכם, לבטיחותכם ולשלומכם. אני גאה לעמוד בראש חברה שאנשיה מסורים ומקצועיים וחדורי מטרה למלא אחר השליחות החשובה שלנו לחבר את ישראל לעולם בימי שגרה ובימים ובימי חירום''.
לסיום הדגישה בן טל: ''בימים אלה חזרנו לפעילות מלאה בציפייה לאפשר לכם לממש את תוכניותיכם לקיץ, לפגוש אתכם במטוסינו, ולהיות כאן עבורכם. חברת אל על מחזקת את ידי כוחות הביטחון ובכללם את אנשינו, בקרקע ובאוויר שלקחו חלק גם במשימות האחרונות. אני מייחלת לימים של שקט ושל תקווה, של בשורות טובות לכל עם ישראל ולשובם המהיר של כל החטופים. אני מודה לכם על הסבלנות, על ההבנה ועל האמון''.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחירים מופקעים
    בני 07/2025/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תמשיכו לטוס אל-על. פראירים לא מתים .הם רק מתחלפים....
    סגור