תיירות

רוסיה חשפה את מספר ההרוגים, האו"ם גינה את פוטין

הרשת החברתית הודיעה כי תשתף פעולה עם עיצומים שיוטלו על המדינה הגדולה בעולם מהאיחוד האירופי, ביידן כינה את מנהיג המעצמה 'דיקטטור' והסביר מה הצעדים הבאים נגד רוסיה, באו"ם גינו את הפעולות של הרוסים באוקראינה
מערכת ice | 
פלישה רוסית לאוקראינה (צילום יוטיוב/ ABC News)
הלחימה בין רוסיה לאוקראינה נמצאת ביומה השביעי, כאשר לא מעט אבדות בנפש נרשמו בצד האוקראיני, מאות אלפי ואף מיליוני פליטים עדיין מנסים לחצות את הגבולות למדינות שכנות והעולם מנסה לבלום את הדהירה של הרוסים באמצעות סנקציות כלכליות חריפות וחסרות תקדים. באוקראינה מדווחים על עימות אווירי בין שני הצבאות, ובסופו הושמדו שני מטוסי רוסיים ומטוס אוקראיני אחד.
19:14 חברת טבע-סלא מצטרפת למאמצי הסיוע לפליטים ולאזרחי אוקראינה. הלילה ימריא מטוס סיוע שחכרה ׳איחוד הצלה׳ ובו, בין היתר, תרומה של עשרות אלפי אריזות תרופות אנטיביוטיות ומשככי כאבים תוצרת חברת טבע הישראלית-גלובאלית, אשר יועברו לצוותים הרפואיים בגבול אוקראינה לטיפול במשפחות השוהים במחנות הפליטים, כמו גם בחולים והפצועים אשר נמצאים בבתי החולים שדה שבאזור. עם קבלת הפניה הבוקר מאיחוד הצלה חברת ההפצה של טבע בישראל ׳סלא׳ נרתמה מיד לאתגר הלוגיסטי וארזה עשרות משטחים של תרופות שיוכלו לשפר את בריאותם של כל מי שזקוק לכך.
19:00 141 מדינות ביניהן ישראל נכללת בתוכן, הצביעו בעד לגנות את רוסיה. בלארוס, אריתריאה, צפון קוריאה וסוריה תמכו בפוטין.
18:30 רוסיה חשפה כי במהלך הלחימה היא איבדה 498 חיילים, כ-1,600 נפצעו. באוקראינה דיווחו על בוקר על יותר מ-2,000 הרוגים.
15:41 ח"כ טטיאנה מזרסקי ממפלגת יש עתיד בטור ל-ice על היערכות לקליטת העולים מאוקראינה בעקבות הלחימה.
14:52 נשיא אוקראינה פנה מוקדם יותר היום ליהודים ברחבי העולם והוציא הודעה בעברית בערוץ הטלגרם הרשמי שלו, "אני פונה כעת, לכל יהודי העולם-  אינכם רואים מה מתרחש כאן?  ולכן חשוב שמיליוני היהודים ברחבי העולם לא ישארו דוממים למראות הללו. מפני שהנאציזם נולד בדממה. צעקו נגד הרג אזרחים. צעקו את צעקת הרג האוקראינים!". בתוך כך, שוחח זלנסקי עם ראש הממשלה נפתלי בנט כפי שקבעו בשיחה הקודמת ביניהם, להתעדכן מדי כמה ימים. 
14:01 ההשוואה לנאצים נמשכת - שר החוץ האוקראיני האשים בריאיון ל-CNN את רוסיה: "הפלת מגדל הטלוויזיה של קייב, סמוך לאתר הזיכרון בבאבי יאר, המקום שבו נטבחו אלפי יהודים, אוקראיניים ולאומים אחרים במהלך כיבוש קייב - היא הקבלה בולטת למעשי הנאצים".
 
13:21 ‏דיווח באוקראינה: רוסיה מעוניינת להחזיר לכס הנשיאות את ויקטור ינוקוביץ' שהודח מתפקידו ב-2014.
12:44 לאחר שהרוסים טענו שכבשו את חרסון, בכיר אוקראיני מכחיש: "חרסון לא נכבשה על ידי הכוחות הרוסים, הלחימה נמשכת".
11:55 ‏בקרמלין מבהירים: "מוכנים לקיים סבב שני של שיחות עם אוקראינה היום, אך לא ברור אם גורמים רשמיים אוקראינים יופיעו לשיחות".
 
11:30 ענקית הביג-טק אפל יצאה בחרם על רוסיה ולא תמכור את מוצריה במדינה. בנוסף, הסירה מחנות האפליקציות שלה את יישומי החדשות הרוסיים הרשמיים
10:58 ‏החרם בעולם ממשיך: הונדה ומאזדה מפסיקות לייצא מכוניות, אופנועים וחלקי חילוף לרוסיה.
09:15 סוכנות הידיעות RIA: משרד ההגנה הרוסי הודיע על השתלטות מלאה על העיר חרסון
08:41 ‏העיצומים נמשכים: יצרנית המטוסים, בואינג תפסיק להעניק  שירותי תמיכה, תחזוקה ותמיכה טכנית לחברות תעופה רוסיות.  בנוסף, הודיעה כי תשהה פעילותה על אדמת רוסיה, שכוללות בין היתר הדרכות ואימוני טייסים.
 
08:29 על פי דיווח ברויטרס: לפחות 21 הרוגים ו-112 פצועים בהפגזה על חרקוב
8:05 ארה"ב הכריזה על סגירת השטח האווירי שלה לחברות תעופה רוסיות
07:22 הרשת החברתית ‎טוויטר מצטרפת לחרם הענק העולמי על רוסיה? הפלטפורמה להעברת מסרים הודיעה רשמית כי תשתף פעולה עם עיצומים שיטיל האיחוד האירופי על מדינתו של ולדימיר פוטין
 
06:12 בנאום מצב האומה של ארצות הברית, הנשיא ג'ו ביידן דיבר קודם כל כמובן על אוקראינה: ההכרזה על סגירת המרחב האוירי למטוסים רוסים, ביידן הודיע שירדוף את האוליגרכים הרוסים וגם הרגעה לאמריקנים שהם יהיו בסדר וֿֿבראי ההיסטוריה זו תהיה התקופה שבה רוסיה נחלשה והעולם התחזק, דיבר על החשיבות של הרשתות החברתיות בעת הזו וכינה את פוטין דיקטטור.
06:00 לא פחות מ-‏94 חברות בעצרת האו"ם, בהן ישראל, חתמו על מכתבו של שגריר אוקראינה לנשיא עצרת האו"ם, שבו קרא לאשר הצעה לגינוי רוסיה.
 
05:51 הלילה: צנחנים רוסים נחתו בחרקוב ותקפו את אחד מהמרכזים הרפואיים הצבאיים של העיר. "כוחות אוקראינים הודפים את המתקפה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה