תיירות

פיצוי של אלפי שקלים לתיירים הישראלים: גם אתם זכאים?

זוג תיירים ישראלי שנאלץ להתמודד עם אובדן מזוודה בעת ששהו בטיול משולב קרוס בארה"ב, הגיעו עד לבית המשפט העליון והצליחו להשיג פיצוי של כמעט עשרת אלפים שקלים
מערכת ice |  1
שדה תעופה (צילום freepik)
זוג פנסיונרים ישראלי טס לארצות הברית כדי לעלות שם לקרוז, אלא שבמעבר בין הטיסה לשיט, אחת המזוודות של בני הזוג לא נמצאה והם נאלצו לעלות אל הקרוז ללא החפצים האישיים שנדרשו להם לנסיעה.
השניים תבעו את חברת התעופה איבדיה והצליחו להגיע לפיצוי תכולה ועוגמת נפש על המקרה. השניים, דורון וליאורה פליישר התראיינו במהדורה ראשונה בקשת 12 וסיפרו על המקרה, "היינו בדרך לקרוז. הגענו בערב ולמחרת היינו צריכים לעלות לאוניה ונשארנו בלי שום דבר. המזוודה לא הגיעה. אמרו לנו שיעבירו לנו את זה בהמשך, נתנו להם את רשימת המקומות שנחנה בהם בהפלגה וגם לשם לא הגיעה המזוודה. בערב לפני רצנו לוולמארט קנינו מברשות שיניים ודברים בסיסיים".
עם תום החופשה, החליטו השניים לתבוע את חברת התעופה על המקרה והגיעו עד לבית המשפט העליון שפסק לטובתם פיצוי של כמעט עשרת אלפים שקלים, "החברה קבעה שנקבל החזר של 4,500 על הוצאות שנדרשו בגלל אובדן המזוודה, מלבד זה קיבלנו גם 5,000 על עוגמת נפש, בסך הכל 9,500 שקלים פיצוי".
במקרה שגם לכם אבדה המזוודה, קבלת פיצוי מחברת התעופה הוא עניין מוכר. באמנת מונטריאול נקבע כי, "בתובלת כבודה, חבות המוביל במקרה של אובדן, נזק או איחור מוגבלת לסכום של 1,000 זכויות משיכה מיוחדות לכל נוסע , אלא אם כן הנוסע נתן, במועד מסירת הכבודה הרשומה לידי המוביל, הצהרה מיוחדת בדבר האינטרס במסירה במקום היעד, ושילם סכום נוסף אם יש צורך לפי המקרה. במקרה זה יהיה המוביל חייב לשלם סכום שאינו עולה על הסכום המוצהר, אלא אם כן יוכיח שסכום זה גדול מסכום האינטרס בפועל של הנוסע במסירה ביעד".
 
לפי האמנה, סך הפיצוי הסופי מוגבל ל-1,600 דולר והוא כולל את הנזקים בגין המזוודה, תכולתה וכן הנזקים עוגמת נפש, אובדן זמן יקר, בגין איחור, אובדן או נזק לכבודה.
במקרה של אבדן או עיכוב בקבלת המזוודה יש למסור מיד הודעה בכתב לחברת התעופה. בהודעה זאת עליכם לפרט את פרטי העיכוב ואת פרטי הכבודה, ולדרוש את הפיצוי לפי אמנת ורשה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פרייארים
    חייבת להגיב 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    היו טסים אל על, לא היה קורה להם.
    סגור