תיירות

החופשה האחרונה: המלון הזה של פתאל ייסגר בעוד חודשיים

אחרי מאבק משפטי של 7 שנים, איש העסקים בני ברון זכאי להפסיק את הסכם הניהול של רשת הענק והוא יוכל לקבל אותו חזרה לידיו. השופטת מתחה ביקורת על התנהלות פתאל: "התנהלותה של פתאל, לאורך כל הדרך, נעשתה תוך הפרה של חובת האמון שלה"
מערכת ice |  2
מלונות (צילום unsplash, pexels)
המאבק המשפטי המתיש הגיע לסיומו וכעת, כשנתיים לפני תום החוזה, החליט בית המשפט שרשת המלונות הגדולה בישראל, פתאל, לא תנהל עוד את מלון 'לאונרדו' באשקלון, ואיש העסקים בני ברון, הבעלים של המלון יקבל את הניהול בחזרה לידיו, כך דווח בכאן דרום, בתוך 60 יום.
המלון בעיר הדרומית, שמכיל בסך הכל 131 חדרים עוזב את רשת פתאל שלפי החלטת השופט התנהלה באופן שאני ראוי כלפי ברון, הדוחות הכספיים שלה לא הוגשו בזמן וגם ההוצאות היו מנופחות למדי שלא לצורך. החוזה אמור היה להסתיים ב-2024, כאשר הצדדים חתמו על הסכם לניהולו בשנת 2014.
 
שנה לאחר כניסת החוזה לתוקך, פתאל נתבעה על ידי ברון בעקבות שורה של ליקויים לדבריו בפן הניהולי, היעדר שקיפות וחוסר תום לב. עתה, שבע שנים בבתי המשפט, תביעתה של פתאל נגד ברון נדחתה, ותביעתו של איש העסקים, בנימין ברון וחברה בבעלותו התקבלה.
עתה הוא זכאי לבטל את הסכם הניהול מול פתאל בשל שורה של הפרות. השופטת חדווה וינבאום וולצקי הסבירה: "הסכם כזה מטיל חובות אמון גבוהות על פתאל לנהל ביושר ובהגינות את המלון, זאת גם אם ברון חתם על ההסכם וגם אם מדובר באיש עסקים ולא באדם שאינו מצוי בעסקים".
עוד הוסבר בהחלטה: "התנהלותה של פתאל, לאורך כל הדרך, נעשתה תוך הפרה של חובת האמון שלה כלפי ברון והיא אף בניגוד להסכם מפורש שבין הצדדים ועל כן מהווה הפרת ההסכם. התנהלות פתאל הביאה לכך שחשדו של ברון, שפתאל אינה מתנהל למולו בהגינות, הוכחה בסופו של יום כנכונה בחלקה. אם לפתאל, משיקוליה היא, היה רצון עז לשמר את ההסכם עם ברון, כי אז נכון היה לנהוג בהתאם להסכם בדקדקנות, ובוודאי שלא לנסות ולנצל העמסה גדולה יותר של הוצאות רשתיות מזו המקובלת אצלה, משל ברון הדיוט שאינו מבין דבר".
עו"ד אלעד דנוך, מסר בשמו של איש העסקים בנימין ברון לכאן דרום: "מאבק משפטי ארוך ואינטנסיבי מגיע היום לסיומו. אנו שמחים על פסיקת בית המשפט, שמעביר כאן מסר ברור – הסכמים חייבים לקיים, בהגינות וביושרה, בטח אם אתה חברה ציבורית שנסחרת בבורסה. מקווים ומייחלים שרשת פתאל תערוך בדק בית רוחבי לאור המסקנות העולות מפסק הדין. מלון לאונרדו ימשיך את פעילותו תחת מותג אחר עם סטנדרטים גבוהים ואיכות בלתי מתפשרת".
מרשת מלונות פתאל נמסר בתגובה להחלטה: "רשת פתאל מנהלת את המלון בהצלחה רבה בשנים האחרונות. קיים חוזה מחייב בין הצדדים. נלמד את פסה"ד כשנקבל אותו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    במילים פשוטות רימו את בעל הבית (ל"ת)
    עמי 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    נו? אז למה אתם כותבים בכותרת שהוא נסגר?
    אסף 09/2022/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הוא לא נסגר הוא סך הכל עובר להנהלה חדשה
    סגור