תיירות

טסים לחו"ל? אירועי היום עלולים לייקר משמעותית את החופשה

הדרמה הפוליטית בבחירות לוועדה למינוי שופטים השפיעה לרעה על השקל, שנחלש לעומת המטבעות הזרים וזאת עוד טרם נודעו תוצאות ההבעה. המשמעות: כולנו נשלם יותר על החופשה המשפחתית
מערכת ice | 
המראות מנתב"ג (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
הדרמה הגדולה היום בכנסת, לפיה רה"מ נתניהו החליט לעשות תרגיל פוליטי ולדחות בחודש את בחירת שני חברי הכנסת לוועדה למינוי שופטים, השפיעה באופן מיידי על שוק המט"ח וגרמה לזינוק בשער הדולר, וזאת עוד טרם נודעו תוצאות ההצבעה.
בתחילה קפץ היום שער הדולר בכ-2.5%, אולם התמתן ועלה לבסוף ב-1.6%, ושערו היציג נקבע על 3.615 שקלים. במידה ויפוצצו השיחות בבית הנשיא ותתחדש המחאה האלימה ברחובות, צפוי שער הדולר לשוב ולזנק – וזאת דווקא לאחר שבוע מצוין לשקל שהתחזק מאוד ביחס למטבעות הזרים.
 
העלייה בשער הדולר, היורו, הפאונד והין היפני, הלירה הטורקית והדירהאם האמירותי, משפיעה ישירות כמובן על מחירי החופשות שלנו בחו"ל, וההתייקרות עשויה להגיע לכמה מאות שקלים למשפחה.
היום פורסם כי שנת 2023 מציינת עשור להסכמי השמיים הפתוחים, ושנתיים להסכמי אברהם, שני ציוני דרך היסטוריים בהתפתחות קשרי התעופה של ישראל: נמל התעופה בן גוריון הוא הנמל הבינלאומי היחיד שיעבור השנה את מספרי שנת השיא של כל הזמנים. מתחילת השנה ועד סוף חודש מאי עברו בנתב"ג מעל 9.2 מיליון נוסעים, גידול של 9% ביחס לשנת השיא. עד סוף השנה נתב"ג צפוי לעבור את מספר השיא שהושג בשנת 2019, לפני הקורונה, עם כ-25 מיליון נוסעים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה