תיירות

חברות התעופה הגדולות חוזרות לישראל: הרשימה המלאה

לופטהנזה, אתיופיאן איירליינס, סוויס ואייגיאן - אלו רק מקצת מבין חברות התעופה שחזרו ארצה. על רקע הירי הפוחת מרצועת עזה, גם באייר פראנס ואייר אירופה בוחנים אפשרות להמריא ולנחות מנמל התעופה בן גוריון. ומי לא יחזור עד סוף פברואר לפחות?
מערכת ice |  3
המראות מנתב"ג (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
המלחמה המתמשכת ברצועת עזה הביאה חברות תעופה רבות לבטל את המראותיהן ונחיתותיהן בנמל התעופה בן גוריון בישראל. מאז שעצימות הירי לשטח ישראל פחתה, יותר חברות תעופה זרות חזרו לפעול בנתב"ג, והערב (חמישי) פרסם כתב התעופה והתיירות של "ישראל היום" שמעון יעיש את הרשימה המלאה.
אם כן, חברות התעופה שפועלות לפי שעה בישראל הן אתיופיאן איירליינס, אתיחאד, פליי דובאי, לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, סוויס, טארום, אייגיאן, רד ווינגס, היי סקיי, אזימוט, אוזבקיסטן והיינאן. חברות תעופה נוספות שהצהירו כי יחזרו לישראל בשבועות הקרובים הן: אייר פראנס, אייר סיישל ואייר אירופה.
 
נוסף על כך, גם לוט ובולגריה אייר צפויות לחזור בשבועות הקרובים אם לא ייתכנו הפתעות בגזרה זו, לכך יש השלכות הרות גורל על המשק הישראלי. מנגד, אמריקן איירליינס ודלתא האמריקניות, אייר אירופה הספרדית וחברת ריינאייר ימשיכו בביטולי הטיסות ולא יחזרו לפעילות בישראל עד סוף פברואר לפחות בשל המצב הביטחוני.
בתוך כך, העיתון השבועי הלונדוני סאנדיי טיימס פרסם כי סעודיה עשויה להפוך לבעלת השליטה בנמל התעופה היתרו, נמל התעופה העמוס ביותר באירופה, לאחר שכמה מבעלי המניות בחברה המפעילה אותו החליטו למכור את נתחיהן. קרן ההשקעות של סעודיה PIF הסכימה בסוף חודש נובמבר עם חברת ההשקעות ארדיאן לקנות את הנתח בן 25% שבו החזיקה עד עתה חברת פרוביאל מספרד.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אל תמציאו
    עובד הנתבג 01/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלא ממש אבל ממש לא חברות גדולות חחחח
    סגור
  • 2.
    לא לתת לשום מטוס מטורקיש אייר ליין לנחות כאן (ל"ת)
    למחי 01/2024/12
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 1.
    טיפה בים
    יעקב 01/2024/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סה"כ עוד 10 טיסות יומיות בנוסף לאל על , ארקיע וישראייר . השדה ריק לגמרי מנוסעים ומטוסים פרט ללחץ נקודתי בזמני המראה .
    סגור