רייטינג

קרן מרציאנו מפרקת את רשת: המלכה הבודדה של הרייטינג

ברשת 13 ניסו כל מה שאפשר כדי לגבור על מלכת הפרה-פריים הבלתי מעורערת קרן מרציאנו: מהטאלנט החזק אברי גלעד ועד העיתונאית הוותיקה אילה חסון. אבל מגישת תכנית חיסכון פשוט הכניעה אחד אחד 
מערכת ice | 
רביב דרוקר, אילה חסון, קרן מרציאנו, עומר ירדני, אברי גלעד (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, מסך רשת 13, יחצ רשת 13, פייסבוק/ עומר ירדני)
רשת 13 עדיין לא הצליחה לפצח את הרצועה החזקה של לפני החדשות, וזאת אל מול פצצת הרייטינג "תוכנית חיסכון" בהובלת קרן מרציאנו בחדשות 12. התכנית החזקה של קשת מובילה בפער על פני כל מתחרה שאי פעם הוצג מולה, ולעתים קרובות גם רייטינג דו-ספרתי, ושליטה מוחלטת בכל קטגוריית הפרה - פריים ולרוב אפילו בנתונים פי שניים מהמקום השני בקטגוריה.
בבדיקה מעמיקה יותר הנתונים מאוד מרשימים: "תוכנית חיסכון" מציגה מתחילת השנה נתונים של 11.4% רייטינג בממוצע, עם שיאים השמורים לתוכניות החזקות ביותר: התוכנית הגיעה לשיא של 16.8% רייטינג ב-23 בינואר השנה, ופעמיים הגיעה ל-15.8% רייטינג (ב-26 בינואר, וב-16 בפברואר). בהתחשב בכך שפצצת הרייטינג "האח הגדול" של רשת 13 רשמה ממוצע סביב ה-17% רייטינג, אז מדובר בהישג של ממש.
החוזק של תכנית חיסכון מקפיץ את כל הרצועה קדימה. מי שבחר לצפות במרציאנו מטבע הדברים גם יישאר לצפות במהדורת החדשות, וכך גם בתוכנית הפריים-טיים, וכך גם בלייט-נייט, וקשת 12 בנתה לעצמה בסיס איתן שבמלחמה הכוללת מול רשת 13 מהווה את אחד התותחים החזקים ביותר. יש לציין כמובן שגם גדעון אוקו מגיש לסירוגין עם מרציאנו את התוכנית, אבל "הפנים" של התוכנית ומי שמובילה את תחום הכלכלה והצרכנות בחדשות 12 היא קרן מרציאנו.
עם סיום התוכנית "אזור בחירה" של רשת 13, התוכנית ששמה על המסך את אילה חסון ורביב דרוקר מול מרצאינו לקראת הבחירות לכנסת ה-25, זה זמן טוב לבדוק מה קרה שם ברייטינג בשנה האחרונה.
במרץ השנה, קיבל אחד הטאלנטים הגדולים בישראל בכלל וברשת 13 בפרט, אברי גלעד, את הרצועה החזקה של לפני החדשות עם "מדד ישראל". הפורמט נכשל, הרייטינג ברצועה שהיה חלש במילא ירד עוד, ובחודשיים אותם הגיש את התוכנית קיבל גלעד רייטינג ממוצע של 4.6% בלבד. תוכנית חיסכון מול אברי גלעד נשארה יציבה והציגה נתונים מרשימים של 12.8% - נתונים שמתקרבים לתוכניות החזקות ביותר בטלוויזיה בפריים טיים.
 
אברי גלעד נפרד מהתוכנית. צילום רשת 13
לאחר אברי גלעד קיבל עומר ירדני את המושכות עם "לפני החדשות" כמעבר ביניים עד שימצאו ברשת 13 את הנוסחא המנצחת. ירדני שמר על הרייטינג עם ממוצע של 4.4% בחודשים האחרונים, ומרציאנו באותו הזמן עשתה ממוצע של 10%. 
אבל הקרב האמיתי היה מול אילה חסון - זו שהדיחה את רינה מצליח מסוף השבוע, והשם החם בקרבות הרייטינג. ברשת 13 החליטו ללכת על קונספט לפני הבחירות עם הגשה לסירוגין בין אילה חסון ובין רביב דרוקר. ככה קיבלנו הזדמנות ראש-בראש בין אילה חסון שהוכיחה שהיא יכולה לנצח גם תוכנית ותיקה כמו "פגוש את העיתונות" ובין קרן מרציאנו. אבל התוצאות היו אכזריות: תוכנית "אזור בחירה" הרימה את הרייטינג רק במעט (בעיקר בזכות חסון), ורשמה נתון ממוצע של 4.8% רייטינג בלבד. מרציאנו באותו הזמן כבר רשמה הישג של 10.2%.
 
האם ברשת 13 ימשיכו עם נתוני הרייטינג הנמוכים של הרצועה החמה של לפני החדשות או שיתכננו הפתעה בהמשך? בינתיים, בקשת 12 לא מודאגים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה