טלוויזיה

חיים כהן וקופה ראשית: לוח השידורים החגיגי בכאן 11

עם ספיישלים והשקת עונה חדשה ל"היהודים באים" לצד פרויקטים מיוחדים ליום הזיכרון בצל מלחמת חרבות ברזל: זה לוח השידורים המיוחד בכאן 11 לקראת ימי הציון הלאומיים
שירה יום טוב | 
כאן 11 (צילום shutterstock, freepik)
אחרי שהודיעו על משדר ספיישל לקופה ראשית והשקת העונה השישית של היהודים באים ביום העצמאות, כאן 11 חושפים את לוח השידורים ליום חגה של מדינת ישראל, כמו גם ליום האבל הלאומי. אלה התכניות המיוחדות שישודרו בכאן 11 ובכאן חינוכית במהלך הימים הלאומיים.
יום הזיכרון
 21:15 "חיילות של אף אחד":ב-7.10 פשטו על מוצב נחל עוז הצמוד לרצועת עזה, עשרות מחבלי חמאס. התצפיתניות שהיו במשמרת וצפו בזמן אמת באסון המתרחש, דיווחו על הפלישה בקור-רוח ואומץ-לב יוצאי דופן, עד שאמצעי התקשורת במוצב הופלו, והן לא יכלו לעשות עוד דבר.
הסרט "חיילות של אף אחד" מלווה כמה מהורי התצפיתניות, שנפלו בבוקר פרוץ המלחמה, דרך קבלת הידיעה על נפילת בנותיהן ואחריה : גילי לייבשור, אמה של יעל ז"ל, שנפלה בפשיטה על הבסיס וערכה תחקיר מקיף על השעות האחרונות בחיי בתה; הוריה של רוני אשל ז"ל, שהוגדרה תחילה נעדרת, עד שהוכרז על מותה; והוריה של נועה מרציאנו ז"ל, שנראתה בסרטון שפרסם חמאס כשהיא נחטפת לרצועה, ובהמשך צה"ל איתר את גופתה במתחם ביה"ח שיפא, חילץ אותה, והביא אותה למנוחות בישראל.
סיפורן הטרגי של שלוש המשפחות הוא גם סיפורן של 16 תצפיתניות נוספות, שנרצחו באכזריות בנחל עוז, לאחר שמצאו עצמן לבד, מופקרות, לאורך כל המתקפה, וכך גם בחודשים הארוכים שלפניה, כשאיש ממפקדיהן ומהדרג הצבאי הבכיר, לא היה קשוב לאזהרותיהן. זהו סיפור על אומץ לב וגבורה, כמו גם על מחדל והזנחה, שהובילו למחיר בלתי נתפס.
 
22:15  ויום למחרת ב-12:00 – "תשמעו סיפור". תוכנית אירוח אינטימית בהגשת העיתונאי בן שני, בה הוא מראיין אורחים בעלי סיפור ייחודי ומעורר השראה. העונה הראשונה מוקדשת כולה לאירועי 7 באוקטובר: בתוכנית הראשונה, תתארח איילת אפשטיין, חברת קיבוץ כפר עזה, ואמו של נטע אפשטיין ז"ל, שנהרג בשכונת הדור הצעיר של הקיבוץ. נטע קפץ על רימון שזרקו המחבלים לתוך הממ"ד שלו, בניסיון להציל את ארוסתו, אירן שביט. איילת, שהסתתרה בממ"ד מרחק 300 מטר ממנו, איבדה חמישה מבני משפחתה באותו יום.
בפרק השני, שישודר למחרת, בשעה 12:00, יתארח יאיר אביטל – מפקד כיתת הכוננות של קיבוץ בארי. בבוקר 7 באוקטובר הוא יצא מהבית להגן על הקיבוץ, הותיר מאחור את אשתו וילדיו, כדי להילחם במחבלים, ונפצע. יאיר פונה למרפאת הקיבוץ, ושם קיבל הודעה שמחבלים נכנסו לביתו. המחבלים הגיעו גם אל המרפאה והשתלטו עליה. הוא התחזה למת, ובמשך שעתיים שכב על הרצפה והקשיב למחבלים סביבו, כך, בסופו של דבר, ניצל.
22:45 "שיר וזיכרון בארץ הנגב" – מופע שירים וזיכרון מיוחד מהדרום לזכר הנופלים בשיתוף פעולה של תאגיד השידור הישראלי עם יישובי עוטף עזה והדרום. המופע, שייערך בקיבוץ יד מרדכי שבנגב, אל מול גבעת השואה והתקומה, בהנחיית מיכל רבינוביץ', מגישת "חדשות הערב" בכאן חדשות ובהשתתפות טיפקס, כנסיית השכל, קובי אפללו, "הפיל הכחול", נונו, אליעד נחום, זהבה בן, רמי קליינשטיין וירדנה ארזי.
במופע ישולבו סרטים תיעודיים קצרים על אודות נופלים ונרצחים במלחמה, וישולבו קטעי קריאה של נציגי העוטף. מנהל מוזיקלי: פיטר רוט, במאית השידור: ריקי אריכא, במאי המופע: ירון הראל.
 
יום העצמאות
21:50 "זהו זה" שרים ביחד: השירים שביצעו חברי "זהו זה", אבי קושניר, גידי גוב, דבל'ה גליקמן, מוני מושונוב ושלמה בראבא, בתוכניות המיתולוגית שחזרה למסך, התגבשו למופע בימתי בקיץ 2023, שכולל את מיטב השירים מתוכניות הטלוויזיה לצד קטעי הומור של החמישייה. בין השירים במופע: "צל עץ תמר", "שיר לשירה", "מיליונים", "כל עוד", "עוד סיפור אחד של אהבה", "מחוזקים לעולם" ועוד. המופע צולם באוגוסט 2023 בבריכת הסולטן בירושלים. הפקה מוזיקלית: אמיר לקנר, ניהול אמנותי: אתי אנטה שגב.
13:00  "האחוזון העליון" – ספישל עצמאות. תכנית מיוחדת ליום העצמאות של השעשועון עם שחר חסון: השאלות יהיו כמובן בנושאים ''ישראליים'', האולפן יקושט כמובן בצבעי כחול ולבן ורקדניות ידמו מול המצלמה את תרגילי הסדר בהר הרצל. בין מאה המשתתפים יסתתרו גם כמה פרצופים מוכרים מאוד, ואת המשדר תלווה להקה בניצוחו של גיא מזיג, שתשלב בתחרות אותות מוזיקליים של תוכניות עבר אהובות.
15:30 "שיר אחד" – אין לי ארץ אחרת. הפודקאסט המצליח "שיר אחד" בהתאמה לטלוויזיה – וביום העצמאות: סיפורו של השיר "אין לי ארץ אחרת". בפרק ייחשף גלגולו של השיר והדרך שעשה עד שהפך להיות מעין המנון ישראלי נוסף. משתתפים ומספרים: אריק סיני, שוויתר על השיר, גלי עטרי שהתחברה מייד ללהיט וחטפה אותו, קורין אלאל שהלחינה ומבצעת גם היא את השיר, ועפרה פוקס, אלמנתו של אהוד מנור מחבר המילים.
16:15  "שום, פלפל ושמן זית" – ספישל עצמאות, תוכנית האוכל האהובה בספישל מיוחד ליום העצמאות: חיים כהן מארח את גידי גוב שמביא איתו אורח מיוחד: ישראל אהרוני.
21:30  "קופה ראשית" – ספישל עצמאות. אחר הצלחת הפרק המיוחד "קופת ברזל", ששודר בינואר – חוזרים עובדי הסופר הכי מוכר במדינה לספישל חגיגי ליום העצמאות. אביחי שוכר את שירותי הנפנוף של נסים ואנטולי לברביקיו עצמאות של ההנהלה הבכירה, שירה מגלה שהיא לא מוזמנת וראמזי עושה לאמנון חיים קשים ברכישת גריל חשמלי.
22:00  "היהודים באים" חוזרת בעונה חדשה, והשישית במספר שתיפתח במוצאי יום העצמאות בפרק מיוחד. הסדרה עטורת הפרסים, מהתוכניות המצליחות והאהובות של כאן, חוזרת לעונה חדשה, שתיפתח בפרק ספישל, שיתמקד כולו באירועים סביב הכרזת העצמאות של ישראל: ההחלטה הדרמטית של בן גוריון, הקושי למצוא גיבוי בעולם, הקונפליקטים במועצת העם ועד הקמת מדינה יהודית ודמוקרטית. אחרי פרק ההשקה יתקיימו שידורי העונה בימים ראשון ורביעי.
כאן חינוכית תשדר מיני דרמה חדשה: "הדברים שהלכו לאיבוד". סדרת דרמה פורצת דרך של "כאן חינוכית" ליום הזיכרון, שעוסקת בכאב ובאובדן המלחמה, ונוגעת לראשונה אצל צופיה הצעירים, בנושא השכול בכלל, ובפצע הפתוח שנפער בחברה הישראלית בשבעה באוקטובר בפרט. בסדרה משתתפים אחינועם מויאל, ברק שמואל דרכסלר, ריטה שוקרון, אוהד קנולר, מיכל ינאי, שירי נדב נאור, גל אמיתי, יעל קרפלוב, אנה סטפני ועוד
הסדרה תשודר ב-7, 8 ו-9 במאי, שלישי עד חמישי, בשעה 17:00, וביום הזיכרון בכאן חינוכית ובכאן BOX.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה