טלוויזיה

סערת מאסטר שף: מיכל אנסקי הסגירה את תאריך הצילום?

שידורי מקמה ה-VIP של מאסטר שף התחילו לפני שעה קלה וסערת ההשתתפות של שני נציגים מהכנסת ממשיכה להדהד. האם מיכל אנסקי הסגירה את תאריך הצילומים?
מערכת ice |  3
יפעת שאשא ביטון (צילום פייסבוק/יפעת שאשא ביטון)
מתי צולם פרק ה-VIP של מאסטר שף שמעורר סערה על הליהוק של שני חברי הכנסת לשרותיו? המחלוקת ממשיכה לרחוש בזמן שהפרק שמשודר בשעה זו מעורר לא מעט שאלות על התקופה בה צולם.
רן בנימיני, שמסתבר צופה במקצה דאג לעדכן בטוויטר מהסימנים המסגירים שמצא בפרק ושיתף, "בבוקר אמרו בלשכת שרת החינוך שהצילומים למאסטר שף היו בתקופת מערכת הבחירות האחרונה לפני כשנה וחודש ולא בעת שכיהנה בתפקיד יו"ר ועדת הקורונה או שרת החינוך. אז כנראה שלמיכל אנסקי יש כושר נבואי מרשים ויוצא דופן".
ואכן בקטע ששיתף בנימיני אנסקי מציגה את שאש ביטון כשרת החינוך, אבל מי שמכיר קצת טלוויזיה יכול לשים לב שלא רואים את פניה של אנסקי בזמן שהיא מכנה את שאשא ביטון "שרת החינוך", ושאפו גדול לקשת 12 - נראה שמדובר בעריכת סאונד מעולה, שמן הסתם היתה צפויה בגלל טיימינג הבחירות בה צולמה התוכנית. "שרת החינוך", לפי גורמים בקשת, הוקלט מאוחר יותר והולבש בסאונד.
 
מוקדם יותר היום, כבר התקבלה ביקורת רשמית על ההופעה של שני הח"כים במקצה כשהיועצת המשפטית לכנסת שגית אפיק יוצאת היום במכתב הבהרה לחברי הכנסת  בו היא מחדדת את נוהל השתתפות והופעה בכלי תקשורת. לפי ההודעה שנמסרה לחברי הכנסת, הוזכר כי בועדת האתיקה נקבעה הבחנה בין שני סוגי הופעות בכלי התקשרת. במילים אחרות, מדובר בנזיפה לשני הח"כים.
סוג האחד מתייחס להופעה חד פעמית שהוגדרה  לפי המכתב, "לגיטימית ומקובלת המהווה חלק משגרת עבודתם של חברי הכנסת ואפיק מרכזי להבאת עמדותיהם בפני הציבור", ומולו הוגדרה, "השתתפות אסורה בתכניות תקשורת שונות. נקבע איסור על השתתפות באופן קבוע ומתמשך בתכנית טלוויזיה או רדיו או באמצעי תקשורת אחר כגון: כתיבת טור קבוע".
אפיק הבהירה כי "השתתפות של חברי הכנסת בתכניות שאינה כרוכה בכל מחויבות חוזית כלפי ההפקה או כלפי הגוף המשדר, אין בצידה תמורה, ולא הופכת את חבר הכנסת לחלק בלתי נפרד ומזוהה עם התכנית והערוץ המשדר אותה, ככלל, לא מעוררת קשיים אתיים. עם זאת, גם בהשתתפות מותרת, על חברי הכנסת שלא לפרסם את דבר השתתפותם בתכנית בצורה שעולה כדי קידום ושיווק תכנים מסחריים".
עוד צויין כי חבר כנסת שבוחר להופיע בכלי תקשורת צריך לבחון את מידת האתיקה בהופעתו מול חברי הכנסת הנוספים שמכהן לצידם. בפניה נכתב כי, "התלות ההדדית ויחסי הגומלין ביניהם מצד אחד מחויבי המציאות, ומצד שני טומנים בחובם פוטנציאל בעייתי.
מישעוד הסתבך לאחרונה בתחום היה ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו שאמור היה להתארח בתוכנית "סטנדאפ ניישן", תוכנית שצולמה ונערכה כבר וכמה שעות לפני הצילום נאלצו ברשת 13 להשמיט את הסשן של נתניהו שהיה בעיצומו של מירוץ בחירות.
 
בנוסף הוזכרו במכתב מקרים דומים שהתרחשו בכנסת ה-20 עם הופעתו של אורן חזן בתוכניתו של חנוך דאום וכן בתמיכתה של חברת הכנסת מירי רגב בתוכנית "אייל גולן קורא לך" בערוץ 24.
חזן חמק אז מסנקציות בנושא כמו שתורץ אז, "מכוח העובדה שחה"כ חזן טוען כי סבר כי ההחלטה משנת 2012 חלה רק על תוכניות ריאליטי, ולכן לא היה במעשיו משום הפרה שלה, החליטה הוועדה שלא להטיל עליו סנקציה במקרה זה. עם זאת הוועדה מבקשת להזהיר את חברי הכנסת כי מכאן ולהבא הפרה של החלטה זו עלולה לגרור סנקציות בהתאם לסמכותה של הוועדה לפי חוק".
באותה כנסת גם מירי רגב הסתבכה בנושא כשהעלתה סרטון לרשתות החברתיות בו קידמה את תוכניתו של אייל גולן, "אייל גולן קורא לך" והחמיאה להפקה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ניחושים במאסטר שף
    ורדית 08/2022/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם חיים כהן מקבל מידע מטעם הקונטרול לפני כניסת מתמודדים? מוזר שיודע לנחש במדויק... משהו כאן מעורר חשד...??????
    סגור
  • 2.
    בזמן שחיבלה במאבק בקורונה חגגה שאשא במאסטר שף (ל"ת)
    בושה בושה 02/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    לאן נעלם דודי אמסלם מהתוכנית?
    אמיר 02/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין סימן וזכר להופעה שלו למרות שרואים תמונות של כל המטבח מלמעלה...
    סגור