טלוויזיה

האם רופרט מרדוק בדרך לאיחוד מחדש של האימפריה?

כמעט עשור לאחר הפיצול הגדול האימפריית המדיה של מרדוק, האם ירידת קרנן של הערוצים תביא לאיחוד? 
מערכת ice | 
רופרט מרדוק (צילום ויקיפדיה/ Flickr - Eva Rinaldi)
המיליארדר רופרט מרדוק החל בתהליך שעשוי לאחד מחדש את אימפריית התקשורת שלו, כך הודיעו ניוז קורפ ופוקס קורפ ביום שישי, ואמרו שהם ישקלו שילוב לפי הוראתו, כמעט עשור לאחר פיצול החברות.
שניהם הקימו ועדות מיוחדות כדי לבדוק הצעות לשילוב פוטנציאלי, לדבריהם.
אם העסקה תצא לפועל, השילוב יאפשר למרדוק שליטה רבה יותר בנכסי התקשורת שלו ויעזור לחברות לצמצם עלויות. חברות המדיה נלחמות בצמיחה נמוכה של עשרות שנים במכירות פרסום עקב עלייתן של הרשתות החברתיות והאתרי האינטרנט.
נזכיר כי לאחר שנים של התרחבות גלובלית, מרדוק פיצל את האימפריה שלו ב-2013, והציב את העסקים שלו בישות ציבורית חדשה שנוצרה ב-News Corp ואת הטלוויזיה והבידור תחת 21st Century Fox.
מרדוק אמר אז כי אחזקות התקשורת העצומות שלו הפכו ל"מורכבות יותר ויותר", וכי מבנה חדש יפשט את הפעילות. הפיצול גם הגן על נכסי הבידור של פוקס מנפילות פיננסיות פוטנציאליות.
 
החשיבה אז הייתה שהפרדת החברות תייצר בסופו של דבר ערך לבעלי המניות, לפי אדם שמכיר את קבלת ההחלטות. החזון הזה התממש כשפוקס מכרה את עיקר נכסי הסרטים והטלוויזיה שלה לחברת וולט דיסני תמורת 71 מיליארד דולר ב-2019.
המכירה הותירה את פוקס התמקדה באירועים חיים כגון חדשות וספורט, במקום תוכן בידור מתוסרט.  
פוקס חידשה לאחרונה הסכם ארוך טווח עם ליגת הפוטבול הלאומית להמשך שידור משחקי יום ראשון אחר הצהריים, אך ויתרה על כדורגל בלילה של חמישי לאמזון.
איחוד מחדש של פוקס וניוז קורפ יעניק לחברות המשולבות היקף גדול יותר להתחרות, וישלים את הנכסים שלהן, אמר האדם שמכיר את ההצעה. לחברות המשולבות יהיו הכנסות של כ-24 מיליארד דולר.
למרדוק, בן 91, יש כיום כמעט שליטה בשתי החברות. בנו לאכלן מרדוק הוא יו"ר ומנכ"ל של פוקס קורפ חברות המאמצות הסדרים כאלה מבצעות בדרך כלל מיזוגים הבאים בכפוף לאישור של רוב בעלי המניות שאינם קשורים לבעל השליטה שלהם, אם כי לא ברור אם זה יהיה המקרה במקרה זה.
נכון לסגירת השוק ביום שישי, לניוז קורפ היה שווי שוק של 9.31 מיליארד דולר ופוקס קורפ היה 16.84 מיליארד דולר, לפי Refinitiv. מניית ניוז קורפ זינקה ב-5% ופוקס עלתה בכ-1% במסחר לאחר השוק.
ההתפתחות דווחה לראשונה על ידי הוול סטריט ג'ורנל מוקדם יותר היום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה